Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kaikki vinkit ja neuvot tänne kiitos! 7kk nukkumisesta kyse

Vierailija
23.01.2012 |

Meidän kolmas lapsi ei nuku sitten niin millään. Alan olee aika loppu, aamuisin kun herää tatti otsassa niin ei kovin hyvä päivä ole tiedossa.

Vauva syö 1-2 kertaa yössä ja siinä välissä herää moooonta kertaa. En imetä enää On kokeiltu perhepetiä, ei toimi meistä kenellekään.

Vauva nukkuu ainoastaan ulkona yli tunnin unia eikä luonnollisestikaan voi öitä ulkona nukkua :)

Olisikohan unipussista apua?

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
23.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei 7-kuisen valvomiseen auta yhtään mikään. Aivojen kehitys on siinä vaiheessa. Yösyötöt tai ei, tissi tai ei, ei sillä ole mitään vaikutusta. Eli kärsi, ei se loputtomiin kestä!

Vierailija
22/31 |
23.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei 7-kuisen valvomiseen auta yhtään mikään. Aivojen kehitys on siinä vaiheessa. Yösyötöt tai ei, tissi tai ei, ei sillä ole mitään vaikutusta. Eli kärsi, ei se loputtomiin kestä!

niin tietäisit myös että tästä ei nyt taida olla kyse vaan vielä siitäkin ylimääräisistä heräämisistä. Tai niin minä nyt ainakin ymmärsin. T. Myös kolmen äiti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
23.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on auttanut.pysyy tasaisen lämpimänä niin nukkuu levollisemmin. Unipussin päälle meillä tarvii peiton. Meillä on nyt ollut myös nuhaa toisen perään ja hampaita tulee,joten olen nukuttanut tyyny pään alla. Vauva tykkää kun on koholla. Otan tyynyn pois kun menen itse nukkumaan. Välillä kun nukkuu illalla ja yöllä vain pieniä pätkiä annan vähän särkylääkettä. Nukkuu sen jälkeen aamuyöhön asti. Nyt on oppinut laittamaan yöllä tutin suuhun niin rauhoittuu välillä ihan itse.

Vierailija
24/31 |
23.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Yksi heräili öisin koska korviin kertyy vaikkua. Siis ihan tk-lääkäri katsoi vauvan korvia ja korvakäytävät oli niin täynä vaikkua että käytävä oli jo tulehtunut (ei korva). Ratkaisuna lääkäri poisti vaikun ja laitetaan apteekista saatavaa Ceridal öljyä 1/viikko lapsen korvaan varovasti ruiskulla ja pumpulia päälle. Vieläkin rupeaa heräilemään öisin jos unohtuu käyttää öljyä parikin viikkoa vaikka ikää jo 4v. Jostain syystä vaikku ei vaan tule pois ilman öljyä.

- Toinen heräili refluksin takia. Eli makuuasennossa mahahapot nousi suuhun ja poltti kurkkua. Heräili yöllä ja huusi sekä pahimmillaan kirkui. Ruoka yöllä auttoi huuhtomaan hapot pois suusta ja kurkusta ja nukahti uudelleen helpommin syönnin jälkeen. Heräily helpotti kun löydettiin sopiva ruokavalio (oli allergista refluksia maidolle ym. ruoka-aineille).

- Kolmas heräili allergioiden takia. Kun ruokavalio saatiin kuntoon väheni yölliset heräilyt reippaasti ilman unikouluja (joita oli kokeiltu turhaan ennen allergioiden löytymistä)

Minusta ap:n kannattaa ensin selvittää voisiko heräilyjen taustalta löytyä joku fyysinen vaiva ja vasta niiden poissulkemisen jälkeen kannattaa harkita unikouluja ym. Itseäni on harmittanut tosi paljon ne pari unikoulua maitoallergiselle lapselle joka heräili allergiavaivoihin ja itki niitä.

www.histamiini.com sivustolta löytyy tietoa ja vertaistukea allergioihin ja refluksin liittyen.

Tsemppiä. Kannattaa pyytää apua muilta ja pyrkiä nukkumaan aina kun mahdollista. Oma terveyteni kärsi kun meni liian monta vuotta liian vähillä unilla.

Vierailija
25/31 |
23.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän hyvin että olet loppu. Ite olen pienen tyttösen äiti ja välillä ihan loppu myös.

Meillä yösyötöt lopetettiin vasta 1v 5kk ikäisenä, tosin painon takia. Yöt oli tosi risasia aina tuohon reilun vuoden ikään, välillä tuntui että tyttö ajattelee että nukkumisessa menee aikaa hukkaan kun senkin ajan voi opetella uusia asioita ja nähdä kaikkea.

Miten teillä päikkärit? Rupesin lyhentämään päikkäreitä 1,5-2 tuntiin aikaisemmasta 3 tunnista vain sisällä, ulkona nukkuessa ei tullut yhtä rauhallista unta ja sitten kiukuteltiin illalla väsyneenä. Kapalointi ja unipussi auttoi myös samoin kun peiton poistaminen, pelkkä lakana vain niin ei tullut liian kuuma nukkuessa. Nyt 1v 8kk ja nukkuu 21-06 välisen ajan ilman heräilyjä ja päivällä tuon max. 2 tuntia omassa sängyssä.

Mutta todella paljon jaksamisia sulle ja toivon että löydät konstin jolla saatte kaikki hyvät yöunet.

Ja jos vaan mahdollista vie lapset välillä yökylään ja ota itse pitkät yöunet, tuo konsti on auttanut paljon varsinkin silloin kun yö unet jäi 3x1t pätkiin...

Vierailija
26/31 |
10.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella ärsyttäviä nuo sinun viestisi, eikä niistä mitään apua ole! Lopeta, ellei sinulla mitään hyödyllistä sanottavaa ole.

Vierailija
27/31 |
10.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo edellinen viesti oli tarkoitettu vierailijalle joka vain päivitteli hyvää päivää.....

Vierailija
28/31 |
06.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan älytöntä valvottaa tervettä vauvaa.

Taas joku turhan tärkeä! Pistää vihaks. Kas kun jos et ole hoksannut, niin KAIKKI lapset ovat erilaisia, jopa sisarukset. Toiset ovat vaativia ja toiset vähemmän. Kumma juttu että täällä pädetään ja annetaan taas "minä tiedän paremmin teidän lapsenne tarpeet" neuvoja. Ap tiedusteli nätisti miten saada lapsi nukkumaan ilman tissiä, mikäli sinulla on hyviä suunta antavia neuvoja niin kerro, äläkä ala pätemään!

Vierailija
29/31 |
06.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalia, että 7-kuinen syö vielä kerran tai kaksi. Ehkä ne syöttökerrat voisi vähentää yhteen, se varmasti riittäisi tuon ikäiselle? Mulla on 4,5-kuinen, joka syö yössä 3-4 kertaa, ei taatusti lopeta syöntejä 7kk mennessä... Joka kerta vauva myös syö ahnaasti eli on selvästi nälkäinen. Ihan turha huudattaa noin pientä! Ihan hyvin vauva voi herätä nimenomaan nälkään. Tuleehan sitä itse kullekin nälkä monen tunnin paussin jälkeen, vaikka miten olisi tukeva iltapala.

Mitäs ap teillä muuten syödään iltapalaksi?

Vierailija
30/31 |
06.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhemman tehtävä opettaa lapselle päivärytmiä..mitä tehdään yöllä ja mitä päivällä.

Vierailija
31/31 |
06.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän kolmas lapsi ei nuku sitten niin millään. Alan olee aika loppu, aamuisin kun herää tatti otsassa niin ei kovin hyvä päivä ole tiedossa.

Vauva syö 1-2 kertaa yössä ja siinä välissä herää moooonta kertaa. En imetä enää On kokeiltu perhepetiä, ei toimi meistä kenellekään.

Vauva nukkuu ainoastaan ulkona yli tunnin unia eikä luonnollisestikaan voi öitä ulkona nukkua :)

Olisikohan unipussista apua?

Mulla on saman ikäinen poika joka nukkuin tähän asti todella risaisesti. Yöheräämisiä saattoi olla 2-10 per yö. Olin aika loppu. Poika söi muös tjodella useasti yöllä. Itse kärsin nukahtamisvaikeuksista yöheräämisten takia sitten päätin että nyy on pakko saada joku järki tähän hommaan. Tassuttelu unikoulu aloitettiin ja yösyötöt lopetettiin. Tiukkaahan se teki mutta 3 yössä alkoi tehoamaan. Siirretiin poika samalla omaan huoneeseensa. 1 yönä ( isä hoiti) heräilyjä 10, toisena yönä (isä hoiti) heräilyjä 8, kolmas yö ( äiti) heräilyjä 4, neljäs yö (äiti) herilyjä 2, viides yö (äiti) heräilyjä 1!!! Uskomatonta mutta totta! Viime yönä nukuin putkeen 6 tuntia ja vauva 8 tuntia ;) koklaappa tätä. Se vaatii hermoja mutta palkitsee lopulta. Muutaman yön valvominen ja sitten vapaus nukkua!

Tsemppistä!