Väyrysen kannattajat, kumpi Sauli vai Pekka?
eli kumpaa äänestät? Minua ei kiinnosta mitkään homojen puolustelut tai haukut kunhan sanot nimen Ja perustelun. Itse äänestän saulia koska en aio koskaan tässä elämässä äänestää vihreitä, oli sielä homoja tai ei.
Kommentit (37)
En pidä ihmisestä joka peesaa vain omaa etuaan ja haukkuu muita, loanheittäjä-kampanijointi on aikaansa elänyttä. Niinistöä jos äänestäisin joutuisin köyhänä ojasta allikkoon, joten mieluummin Haavisto!
se on näistä kahdesta selvästi konservatiivisempi.
Väyrysen kannattajat ei oo tunnettuja suvaitsevaisuudesta tai liberaaleista arvoista...
mun näkökulmasta pienempi kahdesta pahasta
Ja olen umpikepulainen ylläolevalle tiedoksi. Sauli edustaa minulle liian kovia arvoja. Olen sosiaaliliberaali.
Pekka Haavisto on osoittanut olevansa poikkeuksellisen avarakatseinen ja fiksu vihreä.
Tästä osoituksena mm. se miten hän julkisesti puolusti sianlihantuottajien oikeutta kotirauhaan ja elantoonsa pari viikkoa sitten.
Pekka Haavisto on osoittanut olevansa poikkeuksellisen avarakatseinen ja fiksu vihreä.
Tästä osoituksena mm. se miten hän julkisesti puolusti sianlihantuottajien oikeutta kotirauhaan ja elantoonsa pari viikkoa sitten.
Ei kettu mihinkään hännästään pääse. Saulia äänestän, jos nyt enää ylipäätään edes viitsin äänestämään mennä.
miten tää Haaviston vastustajien loanheitto kääntyy Niinistöä vastaan. Ei Niinistö ole heittänyt lokaa, Haaviston vastustajat korkeintaan.
Ja mitenhän Niinistö presidenttinä vaikuttaa sinun köyhyyteesi?
En voi äänestää porvaria ikinä enkä myöskään voi äänestää vihreää enkä homoa ikinä. Joten jätän toisella kierroksella äänestämättä.
Olen kyllä tosi pahoillani, ettei Väyrynen päässyt toiselle kierrokselle. Minusta hänestä olisi tullut hyvä presidentti.
koska mun mielestä nyt valitaan Suomelle ulkopolitiikan johtajaa ja nyt äänestettiin pätevin pois. Paavolla kun olis ollu kokemusta ulkoministerinä toimimisesta, ulkomaankaupasta ja tuosta EU-edustamisestakin vielä.
Pekan ansiot ulkopolitiikassa rajoittuvat tuohon kriisinhallintaan (sikäli hän on Ahtisaaren kanssa samoilla linjoilla, jonka ansiot sekä pressakauden ennen että jälkeen ovat kriisinhallinnassa, presidenttinä ei kummoinen ja jäikin yhteen kauteen), mutta Pekan arvot ja diplomaattitaidot muuten vastaavat enemmän omiani. Ulkomaankaupan näkökulmasta noviisi.
Saulilla on kokemusta talouspolitiikasta euroopan investointipankkiirin hommista ja valtiovarainministerinä, mutta ulkoministeriö on häneltäkin kokematta. Salen pehmopuoli on vähän niinku näkemättä, mutta Suomelle elintärkeää ulkomaankauppaa hän varmasti osaa edistää.
Sellainen keskiverto noista olis kiva, nyt on kaksi viikkoa aikaa päättää....
ja katsoa vaaliohjelmia. En osaa vielä sanoa, molemmissa on omat vikansa ja puolensa.
En halua antaa ääntäni sen enempää kokoomuksen kuin kokoomuksen puisto-osaston edustajalle. Esim. HS:n vaalikoneen vastauksista ilmenee että Haavisto ja Niinistö ovat aika samankaltaisia monissa asiakysymyksissä. En näe heidän välillään suurta eroa.
Ei vaan pysty äänestämään homoa sivaria edustamaan Suomea ja johtamaan puolustusvoimia, johan meille nauraisivat kaikki. Eli pakko äänestää Saulia, sillä äänestämättä ei kannata jättää.
En ole erityisesti Väyrysen kannattaja, mutta siitä ei pääse mihinkään, ettei hän olisi koulutettu, kokemusta omaava ja osaava poliitikko.
Suomen asuttuna pitämisen ja maaseudun puolesta pohdin, kumpi jäljelle jääneistä olisi siinä mielessä parempi vaihtoehto.. Sauli vai Pekka?
......vai pitäisikö äänestää kumpaakin vastaan, kuten ensimmäisellä kierroksella porukat (puolueet) tekivät/taktikoivat.
Mikäli siten toimitaan/taktikoidaan vaaleissa tulevaisuudessakin, Keski- ja Pohjois-Suomen asukkaiden äänillä ei saada heidän ehdokkaitaan valituiksi ainakaan presidentiksi.
............äänestysinto laskee.
Luotanko kumpaankaan ...Sauliin tai Pekkaan koko kansan presidenttinä on??
Vihreitä ei voi äänesätä, Pekkaa voisin, mutta väärä puolue. Kuntavaaleissa persuja.