Soini taisi testamentata persujen äänet Haavistolle.
Haluaa päästä näpäyttämään kokoomusta, joka savusti persut pois hallitusneuvotteluista.
Soinihan nosti esille sen seikan, että Haavisto kävi Teuvo Hakkaraisen sahalla. Piti sitä kädenojennuksena, kun muilta tuli vain kuraa niskaan. Ja nyt James Hirvisaarikin tuli "kaapista" ja aikoo äänestää Haavistoa.
Taitavasti pelattu Soinilta. Eihän se edes presidentiksi halunnut, vaan päästä näpäyttämään kokoomusta.
Kommentit (19)
että Haavisto oli ainut joka ei arvostellut persuja.
Mutta Soini ei ole sama-asia kuin äänestäjänsä, mm. maahanmuutossa ja homovastaisuudessa eli suuri osa äänestää oikeistolaista Niinistöä.
Sulta on jäänyt lääkkeet ottamatta.
kokoomuslaista, joka on samasta puolueesta joka lappaa Kreikalle lisärahaa ja on unohtanut vähäosaiset.
No pääasia että homo ja vihreä ei pääse pressaksi, mitä siitä millainen ihminen on.
Kukaan täysjäkinen persu ei vihreitä äänestä. Mistään muualta ei ole paskaa tullut niin paljon niskaan kuin tuolta sakilta. Minulla ja uskoakseni muillakin persuilla on kaksi ehdokasta, jota ei missään nimessä voi äänestää eli Paavo Lipponen ja Haavisto. Jos Haavisto olisi vaikka vasemmistoliiton ehdokas niin sitten, mutta ei helvetistää vihreälle ääntä. Äänestämällä Pekkaa kertoo samalla, että hyväksyy kaikkien lahopäävihreiden kannanotot.
kokoomuslaista, joka on samasta puolueesta joka lappaa Kreikalle lisärahaa ja on unohtanut vähäosaiset.
No pääasia että homo ja vihreä ei pääse pressaksi, mitä siitä millainen ihminen on.
Mistä te keksitte tuon, että persuilla olisi homoja vastaan jotain? En ole kuullut yhdeltäkään persulta moista, mutta maahanmuuttoa vastaan heillä kyllä on ja vihreitä vastaan, ja paljon. Vihreät ovat itse munanneet suhteensa persuihin huutelemalla lapsellisuuksia ja nyt se ehkä kostautuu. Peruilla on pirun iso kannatua tällä hetkellä ja vihreistä siellä ei pidä kukaan.
kyllä äänestää Haavistoa ja tasantarkkaan siksi, kun Niinistö on pääoman ja EKn asialla.
Taisi kuitenkin persujen puheet vähäosaisista olla vaan populismia. Vai Kokoomusko vähäosaisten asialla on aina ollut ;-D
nähdä sen päivän, kun pitkäaikaistyöttömät ja köyhät äänestää Niinistöä. Se vasta Jytky olisi, oikein puhallusten puhallus!
nähdä sen päivän, kun pitkäaikaistyöttömät ja köyhät äänestää Niinistöä. Se vasta Jytky olisi, oikein puhallusten puhallus!
kuin Haavisto
terv. hyvin tienaava persujen kannattaja
kyllä äänestää Haavistoa ja tasantarkkaan siksi, kun Niinistö on pääoman ja EKn asialla.
Taisi kuitenkin persujen puheet vähäosaisista olla vaan populismia. Vai Kokoomusko vähäosaisten asialla on aina ollut ;-D
Mutta nyt on 2 ehdokasta vastakkain. Ajatteleppa asiaa pikkaisen laajemmin jookos?
Niinistö ja Haavisto... Hmm... Mitä muuta persut ovat vastustaneet?
Jep, ei tule saamaan Haavisto ääntä tältäkään suunnalta.
äänestää Niinistöä mieluummin kuin Soinia.
Ovat oikeistolaisia arvoiltaan ja tulot keskimäärin 50 000 e ja yli vuodessa.
Maahanmuutossakin kokoomus on persuille sopiva kumppani, eikös Katainen halunnut miljoona maahanmuuttajaa ja päähallituspuolueena on aina antanut tukea RKPlle pakkoruotsista varuskuntien vähentämisministerin virkaan asti.
Mutta: näin maailma muuttuu ja tuulipuvut suihkaa.
kaiken jälkeen INHOAN vihreitä - äänestän KETÄ TAHANSA muuta kuin vihreää (on se sitten homppeli tai tomppeli).
kaiken jälkeen INHOAN vihreitä - äänestän KETÄ TAHANSA muuta kuin vihreää (on se sitten homppeli tai tomppeli).
Vihreille ei kiitos, olen mielummin vaikka äänestämättä. Vihreitä ei koskaan enää, kerran sen olen tehnyt ja tämän paskakampanjoinnin ja huutelun jälkeen ei enää. Pekka symppis, vihreät idiootteja.
Mutta nyt aion äänestää Haavistoa.
Miksi?
Niinistöstä ei ikinä voisi tulla koko kansan presidenttiä. Hän ratsastaa vain vanhoilla meriiteillään, ei uusilla teoillaan.
Haavistossa Suomella on mahdollisuus nostaa presidentiksi ihminen, jollaista missäänpäin muualla ei ole uskallettu nostaa. Haaviston valitseminen on rohkea päätös jokaiselta äänestäjältä.
Oletko sinä rohkea vai luuseri?
Vaikka Soinissa ja Haavistossa on paljon mielestäni samaa (puhuvat ymmärrettävästi, ovat omalla tavallaan suvaitsevia, kuuluvat vähemmistöön (Soinin uskonto) jne. Luulen kuitenkin, että muutoin maltillinen ja rakentava Haavisto on liian iso mörkö Persuille ja ottavat tutun ja turvallisen (joskin aika konservatiivisen ison rahan maksaman ehdokkaan) Niinistön.
Vaikeaa. Itse pienituloisena mutta akateemisena "persua" äänestäneenä mielenkiinto Haavistoa kohtaan on nyt noussut. Toki siinä on pientä lipevyyttä että puhuu ps:läisiä kannalleen, mutta katsoin hommafoorumin haastattelut Pekasta ja ne tekivät suuren vaikutuksen. Että ehdokas on oikeasti vilpitön, oikeasti koko suomen puolesta puhuva, fiksu, hyvin edustava (vaikkei puolisonsa ehkä olekaan edustava, so what). Pekka puhui metsäsuhteestaan, problemaattisesta maahanmuuttopolitiikasta tosi fiksusti ja ajattelevasti. Mitä pressalta vaaditaan? Kansan kuuntelemista ja edustavaa ja järkevää olemista kansainvälisillä tapaamisilla.
Hänhän on itse korostanut mielipiteen vapautta. Mutta kerrankos sitä persupoliitikko tekee itse täysin toisin kuin mitä itse saarnaa. Hakkarais-teoria oli kyllä niin kaukaa haettu kuin olla voi.
Jokainen nainen, joka äänestää Niinistöä, ampuu itseään jalkaan.
Soini nimittäin kommentoi siihen miksi Haavisto pääsi toiselle kierrokselle:pelaamalla hyvin ja toimimalla reilusti.
Tämän jälkeen Soini lisäsi että mukana on kaksi eu-myönteistä ehdokasta, joista Niinistö onneksi hieman epäilevämpi.
testamentannut...