Pystyykö lähäriksi opiskelemaan ilman perseiden pesua?
Siinä se tulikin.
Ja ihan tosissani kysyn, minua nimittäin kuvottaa yli kaiken muiden ihmisten ulosteet.
Aion siis hakeutua sellaiseen työhön jossa ei tarvitse niitä takamuksia pestä, enkä niin välittäisi sitä opiskellessakaan tehdä...
Asiallisia vastauksia, kiitos!
Kommentit (32)
perseitä ainakin opiskelujen aikana. Tuskin pystyy välttämään, ellet työharjoitteluissa sitten kieltäydy kyseisistä hommista ja saa sen vuoksi jopa hylättyä arvosanaa.
Itse olen psykiatriaan "erikoistunut" sairaanhoitaja ja kyllä, myös minä jouduin opiskellessani pesemään niitä perseitä, vaikka tiesin hakeutuvani aikuisten psykiatriselle osastolle duuniin, jossa potilaat pystyvät itse peseytymään. Hoitajan työ on usein ihan sitä perushoitoa ja jos ei sitä ole valmis tekemään, on ihan turha hakeutua alalle. Eri asia jos hakeutuu ihan spesiaaleille aloille, ns. sisäsiisteihin töihin mm. hammashoitaja, röntgenhoitaja, labra..
Vaikka suuntautuisit hammashoitoon, voi olla että et heti niitä töitä saa, vaan olet ainakin työkkärin toimesta velvoitettu päivärahan saamiseksi ottamaan vastaan töitä esim. vanhuspuolella.
Ja haluan nyt vielä tietämättömille kertoa, että aikoinani lähihoitajana tein vanhuspuolella töitä hetken ja kyllä työ on suuremmilta osin ihan muuta kuin perseiden pesua :) Vai luuletteko tosiaan, että ne mummut ja paapat ei muuta teekkään kuin pasko! =DD
kävin samat harjoittelut läpi kuin muutkin. Eli päiväkotia, kotihoitoa, sairaalaa ja kehitysvammapuolen. Suuntautuvissa opinnoissa sitten keskityttiin pelkästään tuohon yläpäähän myös harjoitteluiden puolesta.
koska harjoittelut tehdään päiväkodissa sekä vuodeosastolla/palvelutalossa. Joten väistämättä joudut pyllyä pesemään harjoitellessa.
Pystyykös noihin harjoittelupaikkoihin sitten vaikuttamaan? Jos yrittäisin päästä esim. sinne päiväkotiin harjoittelemaan. aikuispuolelle olen hakenut.
Tuskin pystyt opiskelemaan ilman perseiden pesukokemusta. Kaikille varmasti kuuluu pakollisena vanhusten- tai perusterveydenhuollon jakso tai joku vastaava.
että saa molemmat vanhuspuolen työharjoittelut kotihoidon puolella ja asiakkaat on suht omatoimisia ni välttämättä ei joudu. Nykyään tosin asiakkaat on yleensä laitoskuntoisia, eli aika suurella todenmäköisyydellä joudut.
Olen itse sh-opiskelija ja en aluksi voinut sietää edes ajatusta perseiden pyyhkimisestä, mutta nykyään olen todennut, että parempaakin löytyy.:D Kaikkeen tottuu.
Itse olin viime kesänä vanhainkodilla töissä (opiskelen lähihoitajaksi) ja etukäteen "jännäsin" just tota takapuolten pesua.
Ei se sit kuitenkaan ollut niin kamalaa, se on niin luonnollista kuitenkin, ei tehnytkään pahaa kuten etukäteen luulin.
Mutta sitten yks juttu, joka tekee pahaa enkä sitä ois etukäteen ees osannut ajatella, oli vuodeosastolla makaavien syöttäminen. Kun osalla se nieleminen on jo vaikeaa ja sitten sitä ruokaa yökitään pihalle ja kuulostaa siltä kuin vanhus oksentaisi kohta (vaikka kuinka varovaisesti yritin syöttää) niin siinä oli itselläkin nieleskelemistä ja tuntui että yrjöän itsekin.
Kyllä mä siitäkin aina selvisin, mutta se oli ainakin 100 kertaa pahempaa kuin perseiden pesu...
Kannattaa mennä harjoitteluun johonkin kuntoutusosastolle eikä tk:n vuodeosastolle,sillä välttyy monelta perseenpesulta.
Vuodepotilaan perseenpesu on minusta edelleen oksettavaa ja välttelen sellaisia hommia,kyllä se onnistuu.En sitten tiedä miten ne lähihoitajien harjoittelut menee..
monimuoto- tai iltaopiskelua ajattelin. Olen kotona lasten kanssa, joista toinen vielä niin pieni etten ole häntä vielä päiväkotiin pitkiin aikoihin laittamassa.
Hmm... Näyttäs pahasti siltä että pyllyjen pesuun joudun jos lähäriksi halajan :D Okei, ehkä siitä selviän, kun kerta muutkin kakka-kammoiset ovat selvinneet!
Ap
tosi paljon, mutta sinne aikuispuolelle on täysin mahdottomuus päästä ellei ole alan opintoja tai työkokemusta alla. Valitettavasti. Ap
Se on aika pian se "helpoin homma". Ei tarvi kuiten kovin monesti. Joka ammattiinko opiskelee, joutuu aina opetteleen tai opiskeleen asioita, joita tietää ettei tule ikinä koskaan milloinkaan töissä tekeen. Silti pakko, mikä pakko. Mitähän se oli mitä sinä halusit tehdä? Olisko sosionomin opinnot sulle paremmin sopivia?
hae ihan tavallisessa haussa, sosionomiksi ei ole vaikea päästä. siellä on ihan pilipalia (väännellään rautalankaa jne) osa kokeesta, sitten vähän loogista päättelyä ja kieliä. sain liki täydet pisteet sen kummemmin stressaamatta, tekemällä vain tehtävät huolellisesti ja yrittämällä näyttää kiinnostukseni haastattelussa. en kuitenkaan ottanut paikkaa vastaan, kun pääsin yliopistoon. (ja hain siis viime keväänä, eli kokeet ovat nyt juurikin tuontyylisiä.
että saa molemmat vanhuspuolen työharjoittelut kotihoidon puolella ja asiakkaat on suht omatoimisia ni välttämättä ei joudu. Nykyään tosin asiakkaat on yleensä laitoskuntoisia, eli aika suurella todenmäköisyydellä joudut.
Olen itse sh-opiskelija ja en aluksi voinut sietää edes ajatusta perseiden pyyhkimisestä, mutta nykyään olen todennut, että parempaakin löytyy.:D Kaikkeen tottuu.
pesemään peppuja, esim. ihanaisen papparaisen, joka ei vain onnistu pitämään housuvaippaansa ihan pepun korkeudella asti.
Työssä olen myös pessyt lattioilta molempia alapuolen eritteita
ei se mummon tai papan pyllyn pesu sen kummempaa ole.
Itse olen aikuisena lähihoitajaksi opiskellut ja omat lapset eiväy enää pyllynpesijää tarvitse.
Pari viikkoa sitten oli naapurin 1½v hoidossa ja kakki housuun, siinä minä sitten kädet pystyssä, mitäs nyt tehdään, mulla ei ole hanskoja, olenko vaan että en huomannut että lapselta meni housuun ja odotan äitiä kaksi tuntia vai käärinkö hihat niinkuin nainen ja isken paljaat kädet paskaan, no kunnon naisena käärin ne hihat. Nauratti jälkeenpäin että paljon kauheampiinkin eritteisiin olen törmännyt kuin normaali kakka mutta ilman hanskoja ei ihan mihin tahansa käsiään halua laittaa.
hae ihan tavallisessa haussa, sosionomiksi ei ole vaikea päästä. siellä on ihan pilipalia (väännellään rautalankaa jne) osa kokeesta, sitten vähän loogista päättelyä ja kieliä. sain liki täydet pisteet sen kummemmin stressaamatta, tekemällä vain tehtävät huolellisesti ja yrittämällä näyttää kiinnostukseni haastattelussa. en kuitenkaan ottanut paikkaa vastaan, kun pääsin yliopistoon. (ja hain siis viime keväänä, eli kokeet ovat nyt juurikin tuontyylisiä.