=( en saanut äänestää (ov)
olen vuodenvaihteessa muuttanut... en siis enää asu siinä osoitteessa mikä vaalilipussa lukee.
Olisi pitänyt a)äänestää ennakkoon tai b)ajaa tänään 500km suuntaansa päästäkseni sinne missä joulukuussa olin kirjoilla.
Et sillee. Äänestäkää te, mä tulen toiselle kierrokselle mukaan ://
Kommentit (15)
Siinä kotiin tulleessa äänestysilmoituksessahan on ilmoitettu vaalipäivän äänestyspaikka. Luitko sen?
Etkö katsonut yhtään sitä kotiin tullutta lappua?
olen vuodenvaihteessa muuttanut... en siis enää asu siinä osoitteessa mikä vaalilipussa lukee.
Olisi pitänyt a)äänestää ennakkoon tai b)ajaa tänään 500km suuntaansa päästäkseni sinne missä joulukuussa olin kirjoilla.
selvittänyt ajoissa asiaa, kun näit että vaalilipussa lukee vanha osoitteesi?
Tiedot on aikanaan otettu väestörekisteristä ja kaikkialla Suomessa saa ennakkoäänestää.
eli äänestyslipun osoite 400 km päässä, äänestyspaikka tällä vanhalla kotipaikkakunnalla. Yrittivät ensin väittää, että on tullut väärään paikkaan kunnes poika melkein rautalangasta väänsi, että äänestyspaikka on oikea.
Tiedot on aikanaan otettu väestörekisteristä ja kaikkialla Suomessa saa ennakkoäänestää.
on siinä näköjään selvittämistä, kun ap meni silti väärälle äänestyspaikalle.
kun näköjään kaikkee tarvii kokeilla... myös äänestämättä jättämistä :/ t.ap
joulukuun 2 päivän osoitteen mukaan äänestyspaikka merkataan, myös mahdollisella 2 kierroksella. Eli menet äänestämään edelliseen kotikuntaan tai käyt äänestämässä ennakkoon. :)
esplanadinkadun yksi poikkikatu melkein havis amandan patsasta vastapäätä jossa kaikki saa äänestää.Siellä pääsee äänestään mm.asunnottomat ja sinun kaltaisesi joka on syystä tai toisesta kaukana varsinaisesta äänestyspaikasta.
Täällä :) ja väestörekisterikeskus on sinnetänne jo päivittänyt osoitteeni.
Sinne Havis Amandallekin tulee liikaa matkaa, sitten olisi sama lähteä sinne vanhalle paikkakunnalle...
Ja en tiedä ketä olisin äänestänyt, tiedän vain ne ketä en olisi äänestänyt....
ap
ja toimia sen mukaan. Muuttaessa kannattaa olla tarkkana.
Siinä kotiin tulleessa paperissa on äänestyspaikka kerrottu ja se määräytyy 2.12.2011 asuinpaikan mukaan.
Julkisessa sanassa, telkkarissa, radiossa, lehdissä, on moneen kertaan ennakkoäänestyksen aikana kerrattu näitä äänestysasioita.
Mutta jos haluaa elää umpiossa, ei mitään tietoa tietenkään saa.