Muita uusperheellisiä?
Onko muilla sitä että nykyinen miehesi ei pidä lapsistasi? Miten ilmenee? Ja miten suhtaudut siihen?
Kommentit (3)
yhteistä. Meillä lapsi asuu ja tapaa äitiään silloin tällöin. Kasvukipuja oli minulla alkuun, lapsettomalla 22-vuotiaalla, kun äitipuoleksi ryhdyin, nykyään menee todella mukavasti :)
Vanhempi lapsista on joskus ärsyttävä, mutta meillä on hyvät välit ja ei onneksi asuta samassa taloudessa. Tykkään hänestä silti, mutta on vaan kovin erilainen ihmisenä kuin minä tai mies. Lienee äitinsä luonteinen. Kyse on siis 26-vuotiaasta.
Nuorempi taas miehen lapsista on myös ihan toisenlainen kuin yhteiset lapset. On silti tosi mukava ja ikää 17. Hyvät välit häneenkin ja käy meillä säännöllisesti viikonloppuja ja lomia. Pienemmät sisarukset on hulluna tähän isoveljeen. Erityisesti 9-vuotias yhteinen tyttö on aivan myyty ja toisaalta veli selvästi tykkää tytöstä ja jaksaa kuunnella tytön koulujuttuja loputtomiin. Hauskaa kuunnella, kun pojan tultua meille tuo yhteinen menee perässä huoneeseensa ja sieltä kuuluu paapatusta kaikesta, mitä on tapahtunut. Nuorempi yhteinen, poika, on selvästi etäisempi.
ja minulla ei, tosin nyt on yhteinen tulossa.
Miksi miehesi ei pidä lapsistasi? Onko kyse lasten käytöksestä, joka ei ole miehen kasvatusnormien mukaista? Aiheuttaako lasten isä eripuraa? Minä suhtaudun välillä (valitettavasti) nihkeästi mieheni lapsiin, ja se johtuu nimenomaan siitä, että lapset kasvavat äitinsä luona kuin pellossa. Ei tarvitse totella, ei siivota omia jälkiään, koko ajan pitäisi saada katsoa telkkaria, sisällä pitäisi saada rymytä ihan mielin määrin, ruokaa ei tarvitse syödä jos ei "tykkää"...