kuukautiset rviikolla 7-8?
onko kokem,usta, pitäiskö mennä päivystykseen? ihan niinku ois alkanu kuukautiset.. verta(tummaa) tulee virtsan mukana niinkuin oisi menkat.. ei oikeestaan maha kipeä..tämä alkoi tossa aamu viideltä..
Kommentit (8)
keskenmenoon liittyy kyllä kipu. Kovakin. Tosin kokemusta vain yhdestä.
Keskenmenolta kuulostaa. Eikä siihen liity välttämättä kipua ollenkaan. Kohdun tyhjentyminen on hyvä tarkistaa, mutta ei ole päivystysasia ellei vuoto ole hyvin runsasta tai kivuliasta.
tuo ihan normaalia ole, mutta toisilla saattaa silti vuotaa raskauden aikanakin.. Itse aloin vuotaa runsaasti (eli menkkamaisesti) rv 4+ ja myöhemmin ultrassa todettiin että odotin kaksosia ja toinen mennyt kesken.. Ei ollut mitään kipuja
Itse sain keskenmenon samoilla viikoilla. Ei kipuja, vain vuotoa. Vuoto kesti reilun viikon, vähän normi kuukautisia runsaampaa.
Ohjeeksi sain tehdä uuden raskaustestin parin viikon kuluttua. Siitä näki, oliko kohtu tyhjentynyt. Testi näytti negatiivista.
Neljä kuukautta myöhemmin tulin uudelleen raskaaksi ja nyt kuopuksemme on reipas esikoululainen
Mulla on ollut yhdessä raskaudessa ensimmäiset menkat lähes normaalisti. Kun menin rv 12 ultraan, olinkin rv16
Joten kyllä voi olla myös kuukautiset, tosin voi olla keskenmenokin.
Jos vuoto ei ylly kovaksi, niin periaatteessa lääkäriin ei tarvitse mennä. En tiedä nykykäytäntöä, täytyykö jossain vaiheessa tarkastaa että kohtu on tyhjentynyt kokonaan.
Jos et kestä epätietoisuutta (mä en kestäisi) niin yritä päästä ultraan
Serkullani oli "menkat" viidennelle raskauskuukaudelle asti. Hän olikin tosi hämmästynyt, kun jonkun toisen asian takia lääkäriin mentyään siellä todettiin pitkälle edennyt raskaus. (Vatsa ei ollut paljon kasvanut siihen mennessä, hän luuli lihoneensa jonkun verran.)
Ei kuukautisia ole enää tuossa vaiheessa. Joku osa vuotaa verta.