Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Halusin syömishäiriön, nyt haluan päästä siitä eroon. Auttakaa!

Vierailija
20.01.2012 |

Minulle jäi synnytyksen jälkeen muutamia liikakiloja, pömppövatsa ja jenkkakahvat. Reidetkin suureni jonkin verran ja jalat hankaavat yhteen kävellessäni. Olin aina ennen laiha. Olen hävennyt vartaloani synnytyksen jälkeen jo kaksi vuotta. En vain ole jaksanut käydä salilla, eikä sille ole löytynyt edes aikaa/rahaa.

Kaikki alkoi siitä, kun huomasin miehen katseen rakastellessamme. Tai oikeastaan, hän vältteli katsomasta vartaloani. Tämä sattui minuun niin paljon. Välillä mies on tokaissut myös jotain tyhmää syömisestäni, "joko sulla on taas nälkä" tai "miks sä syöt karkkia ku just syötiin ruokaa?" Ajattelin näpäyttää miestä ja keksin erittäin huonon idean; hankin syömishäiriön. Olen niin idiootti marttyyri, etten ajatellut asiaa sen enempää. Pian aloin jättämään ruokia väliin. Aloitin tupakoinnin peräti kolmen vuoden tauon jälkeen ja join vain kahvia. Nälkä pysyi poissa ja ajatus syömättömyydestä iskostui mieleeni. Lopulta en syönyt aamupalaa, lounasta, välipaloja..Söin vain kotona lapsen ja miehen kanssa iltaruoan. Nyt olen vähentänyt sen ainoan ruokani määrää puoleen. Kilot ovat karisseet hurjasti syömättömyyden takia. Toisaalta olen iloinen ja nautin siitä, että mies on huolissaan. Mutta toisaalta en tajua, mikä helvetti minua vaivaa. Miksi teen näin? Vatsani on pitkästä aikaa melkein läskitön, iho on sileä ja pömppistä ei ole yhtään. Vatsani näyttää kuitenkin kamalalta, kun lihaksia ei näy. Ihoni ja hiukseni on kuivat ja minulla on jatkuva jano. Haluaisin aloittaa taas syömisen, mutta olen alkanut inhota ruokaa..Pelkään myös, että kilot tulevat takaisin ja lihoan. Auttakaa minua :(

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
20.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.booky.fi/book.php?book_id=9789513746537

Gisela van der Ster: Lupa syödä, opas syömishäiriöiden hoitoon.

Helppotajuinen kirja joka auttaa aloittamaan syömisen uudestaan.

Mikä sulla on BMI tällä hetkellä?

Vierailija
2/10 |
20.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

..porvoosta tuulee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
20.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

..porvoosta tuulee.

sä v****... Ei kaikki alotukset oo provoja ja tää todellakin voi olla totta.. En siis ole ap, mutta itselleni kehittyi lievä syömishäiriö jo esikoista odottaessa ja synnytyksen jälkeen..

Vierailija
4/10 |
20.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulla vaan jos haukuttaa...

En tiedä paljonko painoindeksini on, kun en osaa sitä laskea. Olen 168cm pitkä ja painan 51 kiloa. Voisiko joku laskea minulle? Kiitän. En todellakaan halunnut viedä tätä pelleilyä näin pitkälle, halusin hieman laihtua ja pudottaa painoa. Mikäs sen nopeampi tapa kun olla syömättä...

ap

Vierailija
5/10 |
20.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli lievä alipaino.

http://www.bmi.fi/bmi.php

On kuitenkin yksilöllistä miltä kukakin näyttää tietyssä painossa vaikka olisi saman pituinen. Painoakin tärkeämpää on suhde ruokaan. Ilmeisesti et voi kovin hyvin ja syömättömyydestä ja painon alentamisesta on tullut pakkomielle. Sinulla on vääristynyt kehonkuva ja huono itsetunto ja koet että miehesi haluaisi sinua vain laihana. Se ei ole tervettä, olet menossa huonoon suuntaan.

Anoreksia on tappavimpia psyykkisiä sairauksia, kuolleisuus on 5%. Siksi kannattaa hankkia ajoissa apua, jos et itse pysty, pyydä miestä varaamaan aika lääkäristä. Alipainoisuudessa on terveysriskinsä samoin kuin ylipainoisuudessakin. Lisäksi anorektisten äitien lapsista tulee helpommin anorektisia. SAiraudesta voi tulla vuosien tai vuosikymmenien riesa ja se syö ison osan elämää.

Vierailija
6/10 |
20.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinaan kun jaoit kokemuksesi. Minulle ei ole viimeaikoina oikein maistunut ruoka. Tulee syötyä tosi huonosti ruokaa. Tosin minä kyllä napsin karkkia ja keskejä välillä eli tosi epäterveellistä. Mietein miten voit elää noin epäterveellisesti ja tajusin että itselläni ei paino ole tippunut juurikaan kiitos herkkujen mutta muuten tunnistan ajatuksiasi.

Minä saan parhaiten syötyä kunnon ruokaa seurassa. Joko muiden ihmisten tai sitten lehden, tietokoneen tai telkun ääressä. Silloin ei tartte keskittyä ruokaan vaan tulee syötyä huomaamatta.

Koitetaan tsempata ja ruveta syömään jotain oikeaa ruokaa edes pikkasen kerrallaan. Mä voin aloittaa ja käyn kuorimassa porkkanan ja rouskutan sen.

Tsemppiä ap.

Vierailija
7/10 |
20.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laske BMI

Pituus: 168 cm

Paino: 51 kg

BMI on: 18.07

Lievä alipaino - Huom! Sanallinen arvio on tarkoitettu vain aikuisille (20-60 -vuotiaat)!

Vaikea alipaino < 16.0

Merkittävä alipaino 16.0 - 16.99

Lievä alipaino 17.0 - 18.49

Normaali paino 18.5 - 24.99

sivulta:

http://www.bmi.fi

Vierailija
8/10 |
20.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

terapiaan, niin mene, se auttaa. Jos ei onnistu, puhu miehen kanssa asiasti, rehellisesti ja raadollisesti. Jos ei onnistu, etis joku ystävä, jonka kanssa voit puhua, Jos ei sekään onnistu, etsi joku vertaistukiryhmä netistä.

Ennen kaikkea kaikin mahdollisin keinoin ylläpidä halua lopettaa toi.

Vierailija
9/10 |
22.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

anoreksia.

Kävi vähän samaan tapaan kun alottajalle; mulle mies sanoi leikillään "baby-elefantti"!

Minä kuulin sen korvissani niin, että olen liian lihava, en kelpaa! Olin ja olen 168cm, silloin painoin 63 kg. aloin rajun laihdutuksen. Pudotin ruokamäärän todella minimiin, ja olin innoissani kun paino aleni nopeasti! minulle on aina ollut helppo laihduttaa..

Nyt ollaan tässä; anoreksiaa takana yli 10 vuotta, lukemattomat hoitoyrityset, olen hoidossa taas..

Jäin yksin, ajoin miehen pois, katkoin välit kaikkiin, halusin olla yksin "ihanan" anoreksiani kanssa. Niin siis päädyin tähän omaaan yksityiseen helvettiini, missä nyt rimpuilen ja yritän epätoivoisesti ulos..

Pituus nyt siis se sama 168cm paino 38,7kg. Olen todella huonossa kunnossa, mutta syöminen!!! miten se pelottaa, inhottaa, kuvottaa!!! Kuolen kai tähän. Ja tämä ei todellakaan ole provo. Kumpa olisikin! Syömishäiriöt on kauheita kauheita sairauksia!!! Hae ajoissa apua vaikka pää sanois mitä!!!!

Vierailija
10/10 |
22.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ja tekee ihmisen ajatuksista outoja/erilaisia. Se aiheuttaa ahdistusta ja masennuksen oireita. Nyt ensiksi, kun saisit aliravitsemustilasi korjattua, pystyisit ehkä ajattelemaan "järkevämmin" ja ahdistus helpottaisi. Pystyisit ehkä alkaa sitä kautta syömään paremmin.

Vaikka et ole vielä hengenvaarallisen laiha, niin olet matkalla sitä kohti. Nyt sinulla olisi tilaisuus vielä muuttaa suuntaa.

Yksi hyvä keino saada ravitsemustila korjattua ilman syömisen tuskaa, on ostaa apteekista juotavaa lisäravintovalmistetta Nutridrink, jossa on kaikkia tarvittavia ravintoaineita ja vitamiineja. Juot niitä alkuun esim. viikon ajan sen iltapäiväruuan lisäksi, niin psyykkinen vointisi kohenee ja saat ehkä aliravtisemustilasi korjattua ja pystyt taas ajattelemaan normaalimmin.

Syömishäiriö on todellakin sairaus ja on todennäköistä, että tarvitset apua sen hoitoon. Terapiakin olisi parempi aloittaa silloin, kun on ravitsemustila korjattu. Tosin siihen kannattaa hakeutua, oli tilanne mikä hyvänsä. Muista, että usein syömishäiriö johtuu siitä, että sinulla on liiallinen tarve hallita elämääsi/käyttäytymistäsi. Joskus paraneminen lähtee siitä, että alkaa pystyä "relaamaan" aluksi jollain muulla elämän alueella. Esim. kodin siivouksessa tms.

Tsemppiä!