Tervehdittekö puolisoanne työstä tai mistätahansa palattua?
Mun mies ei tervehdi ja musta se on outoa. Esim. töistä tullessa ei puhu mitään, menee suihkuun, pukee ja sitten alkaa kysellä syömistä. Olen tottunut aiemmin siihen, että toista tervehditään ja jollei, se on moukkamaista.
Kommentit (19)
Tottakai tervehditään, pusulla. Kysytään miten päivä meni, ootko väsynyt, onko nälkä tms. Tosi tylyä miehesi meininki.
sehän kuuluu ihan alkeellisimpiinkin käytöstapoihin.
Vastaako se sulle jotain, jos itse tervehdit?
Joskus ihan vaan "moi", joskus halauksella tai suukoilla. Vähän vaihtelee fiiliksen mukaan. Ja yhteistä taivalta takana 20v.
sehän kuuluu ihan alkeellisimpiinkin käytöstapoihin.
Vastaako se sulle jotain, jos itse tervehdit?
Ja aina lähtiessä annetaan lähtöpusu..
Tottakai tervehditään, pusulla. Kysytään miten päivä meni, ootko väsynyt, onko nälkä tms. Tosi tylyä miehesi meininki.
On kyl outoo mieheltäsi!
Yhdessä on oltu kohta 11 vuotta, ja aina tervehditään tullessa ja moikataan lähtiessä (ellei toinen satu olemaan unten mailla - ja joskus silloinkin käydään antamassa pusu).
Olen kyllä miettinyt tätä asiaa siitäkin näkökulmasta, että miksi niin moni vanhempi pari "unohtaa" ihan peruskäytöstavat toisiaan kohtaan vuosien varrella. Minulta pääsee automaattisesti suusta "kiitos" aina, kun mies nostaa painavat kauppakassit (vaikka hän tekee sen aina, automaattisest) tai avaa oven ensin löydettyään avaimensa minua nopeammin. Ehkä sen takia myös sana "anteeksi" löytyy kohtalaisen nopeasti tarvittaessa?
Suhde voi hyvin, joten ehkä näinkin "pieni" asia kuin kunnioittava ja kaunis käytös toista kohtaan voi vaikuttaa suureen kokonaisuuteen?
Ap:n tapauksessa kiinnostaa kyllä, missä vaiheessa tuollainen tervehtimättömyyden tapa on päässyt alkamaan, ja millaiset miehen muut käytöstavat ovat?
tervehtiä. Kerroin sen tärkeydestä hänelle ja jollain tapaa sen sitten sisäisti. Nyt on taas tullut tuo tervehtimättömyys. Käytöstavat muuten,mies on aina ollut itsekäs eikä tavatessamme arvostanut naisia. Sen eteen sain tehdä paljon työtä.Hänelle naiset olivat äitinsä passaamisen takia arvottomia.
Jos se nyt menee kauemmaks tai ulos pitemmäks aikaa kuin pelkästään roskia viemään.
en nyt sitten jos on vienyt vaikka roskia :) Mutta noin periaatteessa kyllä. Lapsuudenkodista opittu tapa, peruskohteliaisuutta minusta. Miehen kodissa taas ei ole ollut tapana, mutta hänkin on tähän tapaan nyt vuosien varrella tottunut.
pusuilla ja tietysti puhutaan myös! Ollaan oltu yhdessä yli 10v.
Vai muuttuiko mies tuollaiseksi myöhemmin?
Vai muuttuiko mies tuollaiseksi myöhemmin?
jos meille joku törmäisi sisään tervehtimättä, menisin nenän eteen:"PÄIVÄÄ"
Käytöstavat muuten,mies on aina ollut itsekäs eikä tavatessamme arvostanut naisia. Sen eteen sain tehdä paljon työtä.Hänelle naiset olivat äitinsä passaamisen takia arvottomia.
On niitä muitakin passattuja poikia (kuten oma mieheni), mutta kyllä hän silti osasi naisia arvostaa ja arvostaa naisten tekemää työtä (siis kotitöitä, jotka ovat hänen mielestään naisten töitä). Uskon, että hänen isänsä oli se joka ei osannut arvostaa naisia! Tai äitinsä ei itse arvostanut itseään eikä pitänyt itseään yhtään minään eikä mahdollisesti miehesi siskojakaan!
Se että äiti passaa, ei tee naisista arvottomia!
Ollaan oltu yhdessä 17 vuotta ja en mä vaan huomaa moikata.
On minulla kokemusta yhdestä exästä jolla oli jotain tuontapaisia outouksia käytöstavoissa. Esim. kerran puhelu katkesi jonkun vian takia yhtäkkiä kesken lauseen, ja minusta olisi normaalia tällaisessa tilanteessa soittaa heti takaisin, mutta hänellä ei ollut aikomustakaan näin tehdä. Kun hän tapasi ystäviäni, hän meni vähän matkan päähän löhöämään eikä puhunut heille tapaamisen aikana mitään.
Jotain isompaa häikkää hänellä oli ja on; nämä eivät olleet mitään siinä sarjassa. Muistaakseni tervehti kyllä.
alkeellisin käytöstapa.