Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko sinusta epäreilua että avoparit eivät saa kaikkia samoja veroetuja kuin avioparit?

Vierailija
20.01.2012 |

Minä en voi käsittää vinkumista jostain veroetujen menetyksestä avioliiton puuttumisen takia. Ihan sama kuin vinkuisin etten pääse terveyskeskukseen koska minulla ei ole kela-korttia.

Jos haluaa saada virallisia valtion etuja joita saa parisuhteen nojalla (kuten verotuksessa esim. työn takia hankitun kakkosasunnon ja ykkösasunnon väliset matkakulut viikonloppuisin) niin siitä sitten myös parisuhdetta virallistamaan.

Mitään uskontoa tähän ei tarvitse sotkea sillä ketään ei pakoteta kirkossa naimisiin menemään.

Ymmärrän ihan hyvin että jos jonkun etuuden ehtona on parisuhde niin sen pitää sitten olla virallinen suhde, muutenhan voisi minkätahansa lyhytaikaisen suhteen perusteella hakea etuja tai vain laittaa osoitteet samaksi kaverin kanssa.

Mikä siinä naimisiin menemisessä/parisuhteen rekisteröinnissä on niin vaikeaa? Kaikennäköistä muutakin rekisteröidään minkä halutaan olevan virallista niin miksei sitten parisuhdetta?

Ja jos ei mitään näistä eduista halua/tarvitse niin siitä sitten rauhassa avoparina asumaan.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
20.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

JUURI NÄIN.

Jos haluaa avioliiton edut niin sitten naimisiin. Jos haluaa avoliiton tai sinkkuuden edut, niin sitten ei ole naimisissa.

Miksi tuota on vaikea ymmärtää.

Ja sitten siihen mussutukseenjo etukäteen vastaus, että avioeron saa niin helposti, että sekään ei ole este mennä naimisiin, eli erittäin vaivatonta.

Vierailija
2/6 |
20.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä kuuluisi samat veroedut kuin avioliitossa eläville.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
20.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en voi käsittää vinkumista jostain veroetujen menetyksestä avioliiton puuttumisen takia. Ihan sama kuin vinkuisin etten pääse terveyskeskukseen koska minulla ei ole kela-korttia.

Minä taas ihmettelen, miksi avioparinkaan pitäisi saada mitään veroetuja.

Ymmärrän ihan hyvin että jos jonkun etuuden ehtona on parisuhde niin sen pitää sitten olla virallinen suhde, muutenhan voisi minkätahansa lyhytaikaisen suhteen perusteella hakea etuja tai vain laittaa osoitteet samaksi kaverin kanssa.

Jaa. Minä taas en ymmärrä, miksi etuja ei voisi hakea lyhytaikaisenkin suhteen perusteella? Selkeämpi käytäntö olisi poistaa ne edut avioliitostakin, koska nykymaailmassa tuntuu oudolta, että aviopuolison takia saa vähennettyä matkakulut verotuksessa, mutta esi esim. jos haluaa viettää aikaa jonkun muun, vähintään yhtä tärkeän ihmisen kanssa - olisi se sitten avopuoliso, seurustelukumppani, ystävä, isomummo tai vaikka kummitäti.

Mikä siinä naimisiin menemisessä/parisuhteen rekisteröinnissä on niin vaikeaa? Kaikennäköistä muutakin rekisteröidään minkä halutaan olevan virallista niin miksei sitten parisuhdetta?

Ja jos ei mitään näistä eduista halua/tarvitse niin siitä sitten rauhassa avoparina asumaan.

Niin no, ainakin me olemme mieheni kanssa päättäneet, että emme enää koskaan halua asua eri paikkakunnilla. Teimme niin opiskeluaikana - molemmilla oli opiskelut eri kaupungissa - ja silloin saimme siitä tarpeeksemme. Työ olisi meille todella huono tekosyy olla erossa toisistamme, eikä sitä eron tuomaa ikävää pystyisi hyvittämään minkäänsuuruinen verohelpotus.

Vierailija
4/6 |
20.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluaa ne edut niin mikä estää menemästä naimisiin?

Mua huvittaa nää "seukkaajat" ja "kämppikset" jotka kuitenkin haluais ne avio-oikeudet. Joko ollaan tai ei olla ja that's it.

Vierailija
5/6 |
20.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluaa avioliiton edut niin sitten naimisiin. Jos haluaa avoliiton tai sinkkuuden edut, niin sitten ei ole naimisissa.

tämä on tuntunut olevan vaikeinta joillekin aviopareille, kun on pitänyt saada mahdollisuus avioehtoon. Eli jostain syystä halutaan naimisiin, mutta poimitaan avioliitosta vain itselle sopivat jutut, ja sitten poimitaan avoliitosta loput.

Eikö loogisinta olisi, että avioliitossakaan ei saisi mitään poikkeusjärjestelyjä? Ei saisi rajoittaa toisen oikeutta periä tai viedä erossa puolet omaisuudesta? Miksi on ollut tärkeää saada joku light-versio avioliitosta - ilmeisesti siksi, että muuten ihmisiä ei saisi niin paljon ohjailtua valitsemaan avioliittoa. Ja yhteiskunnassa kuitenkin halutaan ihmisten olevan naimisissa, ts. parisuhde valtiollisen kontrollin alla.

Vierailija
6/6 |
20.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluaa ne edut niin mikä estää menemästä naimisiin?

Mua huvittaa nää "seukkaajat" ja "kämppikset" jotka kuitenkin haluais ne avio-oikeudet. Joko ollaan tai ei olla ja that's it.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kaksi