Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ja taas rytisee Helsingissä. Ettekö te ikinä opi?

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
20.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten pieni tuntuma on siihen idioottimaiseen tapaan ajella.

Joo joo ja tiedän että siellä ajelee muitakin kuin helsinkiläisiä.

ap

Vierailija
22/36 |
20.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihme että tulee ruttuja pelteihin, jos katujen "hoito" on suoritettu samalla tavalla kuin täällä Espoossa: suolaa ja hiekkaa tielle ja lumi muuttuu ihanaksi mössöksi, jossa luistellaan. Lumiaurasta olisi enemmän iloa, vaikka se tukkii mennessään kaikki pihateiden liittymät. Kolan kanssa lähdetään lasten kanssa töihin kohta!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
20.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirkkonummelaiset, Mäntsäläläiset, Klaukkaalaiset, Tuusulalaiset, Keravalaiset, Hyvinkääläiset, Lohjalaiset, Vihtiläiset ja Porvoolaiset ne täällä ajaa kuin viimeistä päivää. Mutta toisiaan kolhivat! Me stadilaiset kävellään tai käytetään spåraa.

Vierailija
24/36 |
20.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lumipyry sekoitti liikenteen Oulussa. Mainitsikohan kukaan _siitä_ täällä tuolloin?

Vierailija
25/36 |
20.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jaksetaan kantaa huolta meidän liikenneruuhkista ja peltikolareista. Tulkaa sieltä maalta auraamaan nuo tiet puhtaiksi. Täällä kun ei ole sitä kalustoa. Auraamattomat tiet, 25 cm lunta ja ruuhka - no, sitä ei Pihtiputaalla ehkä käsitä.

Mun mies ajaa päivittäin töihin Vantaalle ja kauhistelee aina sitä liikennekäyttäytymistä. Oli minkälainen tahansa lumipyry niin ylinopeutta mennään, lumi vain pöllyyää kun kaikki menee ohi. Niin siis mieheni, täältä hieman pk-seudun ulkopuolelta (teidän mielestänne varmaan perähikiältä), ajaa sääolosuhteet huomioon ottaen, mutta ilmeisesti liian hitaasti sitten.

Vierailija
26/36 |
20.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiennytkään että Oulu on osa Helsinkiä:

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/lahes-20-auton-ketjukolari-oulussa/ar…

jossa tuppukylän pääväylällä liikkuu 3 autoa tunnissa. Kannattaa tosiaan näiden päätäaukovien junttien tulla joskus tänne helsingin keskustaan autolla ruuhka-aikaan ja vielä lumipyryssä niin katsotaan miten ajaminen teiltä sujuu.

kuin Helsinki, ja ihan niitä liikenneruuhkiakin, ja silti vain stadilaiset eivät osaa ajaa kelin mukaan...

Vierailija
27/36 |
20.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirkkonummelaiset, Mäntsäläläiset, Klaukkaalaiset, Tuusulalaiset, Keravalaiset, Hyvinkääläiset, Lohjalaiset, Vihtiläiset ja Porvoolaiset ne täällä ajaa kuin viimeistä päivää. Mutta toisiaan kolhivat! Me stadilaiset kävellään tai käytetään spåraa.

Klaukkala ei ole kunta kuten muut vaan kuuluisi sanoa Nurmijärveläiset.

Vierailija
28/36 |
20.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
29/36 |
20.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minkä ihmeen takia pitää ajella siellä sohjossa, lumisateessa ja siinä niin paljon mainostetussa autopaljoudessa kuin kesäkelillä??

syytetään huonosti hoidettuja teitä ja ruuhkia :)

Vierailija
30/36 |
20.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mua ihmetyttää, että miksi liikenne tökki heti kun sataa kaksi tippaa vettä? Siis jänskättääkö jollakin se niin paljon että pitää jurrata neljääkymppiä vai mikä siinä on, mikä tuon ryysiksen aiheuttaa?

Vierailija
31/36 |
20.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keha III:sta tuo ketjukolari. Olisit ap voinut ihan itse joutua samanlaiseen tilanteeseen:-). olisitkohan sitten tullut tänne "ilkkumaan"?

Vierailija
32/36 |
20.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että nopeusrajoitus tarkoittaa pienintä sallittua nopeutta, ja vaikka jono ajaisi vain 10 km alle sen, niin on pakko ohittaa ja aiheuttaa vaaratilanteita ja kolareita. Toinen syy on se, ettei osata pitää kunnollista turvaväliä vaan ajetaan kiinni edellisen perseessä. En ymmärrä miksi, yhden syyn tosin olen kuullut: jos pitää kunnollista turvaväliä, niin siihen kuulema heti änkeää joku auto toiselta kaistalta!? Siis miksi ei saisi tulla, mitä se haittaa, sitä pitää vaan ottaa kunnon turvaväli sitten siihen autoon. Suomalaiset ei ole oppineet ajamaan ruuhkassa.

Itse en ole erityisen hyvä ajaja, mutta ajan sään vaatimaa vauhtia ja pidän kunnon turvavälit, se normaalisti riittää siihen, ettei kolaroi (ei toki aina), ja ärsyttää kun jatkuvasti työmatkaan menee toista tuntia joidenkin ihmisten typeryyden vuoksi.

sainpas purkautua.... (kohta pitää taas lähteä töistä kotiin tuonne lumisateeseen, ei houkuta kehä I juuri nyt, taidan odotella täällä töissä kunnes ruuhka vähän vähenee)

Vierailija
33/36 |
20.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keha III:sta tuo ketjukolari. Olisit ap voinut ihan itse joutua samanlaiseen tilanteeseen:-). olisitkohan sitten tullut tänne "ilkkumaan"?

Silloin varsinkin, jos joku idioottimaisella ajotavallaan aiheuttaisi minulle vahinkoa.

ap

Vierailija
34/36 |
20.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai mutta eihän sellaista voi tapahtua ;)

Silloin varsinkin, jos joku idioottimaisella ajotavallaan aiheuttaisi minulle vahinkoa.

ap

Vierailija
35/36 |
20.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jossa tuppukylän pääväylällä liikkuu 3 autoa tunnissa. Kannattaa tosiaan näiden päätäaukovien junttien tulla joskus tänne helsingin keskustaan autolla ruuhka-aikaan ja vielä lumipyryssä niin katsotaan miten ajaminen teiltä sujuu.

kuin Helsinki, ja ihan niitä liikenneruuhkiakin, ja silti vain stadilaiset eivät osaa ajaa kelin mukaan...

Totta kai kaupunkeja on muuallakin, mutta jos vaikka nyt Oulussa asuu - mitä? - 144 tuhatta asukasta, ja pk-seudulla miljoona, niin eikös se ole aika ymmärrettävää, että niitä kolareitakin sattuu täällä pikkuisen enempi?

Vierailija
36/36 |
20.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että nopeusrajoitus tarkoittaa pienintä sallittua nopeutta, ja vaikka jono ajaisi vain 10 km alle sen, niin on pakko ohittaa ja aiheuttaa vaaratilanteita ja kolareita. Toinen syy on se, ettei osata pitää kunnollista turvaväliä vaan ajetaan kiinni edellisen perseessä. En ymmärrä miksi, yhden syyn tosin olen kuullut: jos pitää kunnollista turvaväliä, niin siihen kuulema heti änkeää joku auto toiselta kaistalta!? Siis miksi ei saisi tulla, mitä se haittaa, sitä pitää vaan ottaa kunnon turvaväli sitten siihen autoon. Suomalaiset ei ole oppineet ajamaan ruuhkassa.

Itse en ole erityisen hyvä ajaja, mutta ajan sään vaatimaa vauhtia ja pidän kunnon turvavälit, se normaalisti riittää siihen, ettei kolaroi (ei toki aina), ja ärsyttää kun jatkuvasti työmatkaan menee toista tuntia joidenkin ihmisten typeryyden vuoksi.

sainpas purkautua.... (kohta pitää taas lähteä töistä kotiin tuonne lumisateeseen, ei houkuta kehä I juuri nyt, taidan odotella täällä töissä kunnes ruuhka vähän vähenee)

Itse ajelen päivittäin tuusulanväylää Vantaalta Helsingin keskustaan töihin, joten kokemusta on!

Aina on joku hullu takapuskurissa kiinni, vaikka hyvin näkee, että jonoa on eikä kovempaa voi ajaa sillä kaistalla. Onpa joku idiootti ohitellut oikealtakin, siis tilanteessa, että kummallakin kaistalla jonoa..

Ei siis ihme, että kolareita tulee, kun ei oteta tilanteita ja keliä huomioon.