Miten sohvaperuna keitetään oikeaoppisesti?
Luin juuri, että sohvaperuna pitäisi laittaa jo kylmään veteen ja antaa sitten veden kuumeta?? Itse olen aina tipauttanut sen kiehuvaan veteen. Mites muut tekee?
Kommentit (13)
Minä olenkin ihmetellyt että miksi se vastustelee kun sen sinne kiehuvaan veteen tipauttaa. Ehkä tuo kylmän veden tapa vois olla parempi!
kai ihan makuasia sitten että kuoriiko vai ei. Riippuu varmaan siitä, missä kunnossa sohvaperuna on.
Saa sohvaperunan kypsymään ihan vaan naputtamalla vieressä.
Latelet vaan tämän rimpsun: "mikset sä ikinä tee mitään ja mä saan tehdä kaiken ja sulla on juuret kasvanu siihen sohvaan.."
Ja pian kiehuu.
vai mikälie itu niin poistatko sen ensin?
olen ensin marinoinut oluella ja kääräissyt pekoniin ennen hiljaista grillausta.
vai mikälie itu niin poistatko sen ensin?
sohvaperunasta se itu on kyllä käytön puutteessa jo mustunut ja pudonnut pois.
- torju sitkeästi ja päättäväisesti seksuaaliset lähentely-yritykset
- lihota itsesi
- muista nalkuttaa aina, kun mahdollista
Takuulla kypsyy!
on useinmiten niin nahistunut että kuoriminen on hankalaa, idusta ei tämän tason perunassa myöskään mitään vaaraa, ei enää kelpaa siemenparunaksi!
sohvaperunasta esim karppauksen takia niin muistakaa viedä kierrätykseen. Jollekin voi kelvata eltaantuneempikin sohvaperuna.
on useinmiten niin nahistunut että kuoriminen on hankalaa, idusta ei tämän tason perunassa myöskään mitään vaaraa, ei enää kelpaa siemenparunaksi!
käyrä itu ja minä onneton menin sen tietämättömyyttäni poistamaan :( Olishan siitä siemeneksi edes ollut.
pruukaan korventaa sohvaperunaa röntgenkatseella ja tuikin sitten teräaseella persuksiin että kuinka kypsä on