Minusta naisten kateus on syynä siihen, että ei haluta näyttää
seksikkäältä ja hyvältä naiselta.
Jos joku on seksikäs, niin hyvin äkkiä toinen nainen alkaa haukkua huoraksi jne. Yleisesti kauniina naisena pidetään esim Anna-Liisa Tilusta, joka ei ole seksikäs, ihan nätti tosin. Seksikkyyttä ei toinen nainen sulata ja syynä taitaa olla kateus.
Miksi ei haluaisi näyttää kauniilta ja naiselliselta, vaan haluaa kulkea lenkkareissa ja crocseissa, säkkimäisissä vaatteissa jne ilman meikkiä
Kommentit (22)
Terve ihminen pitää itsestään huolta pukeutuen kauniisiin puhtaisiin vaatteisiin, laittaa hiuksensa ja meikkaa ainakin kevyesti. Suomen ulkopuolella tämä on ihan itsestään selvyys monessa maassa. Itseään arvostavaa ihmistä harvoin näkee rumissa ryntyissä ilman meikin häivää. Jostain kumman syystä täällä laiskuus ja itsestään välinpitämättömyys glorifioidaan.
Voi ei, mikähän sairausdiagnoosi tulee ihmiselle joka ei välitä meikata ja laittaa hiuksiaan, kun kerran terve niin tekee ;)
Minusta on hyvä vaan että ei Suomessa ole tuommoista että naiselle on ylimääräisiä taakkoja siitä että pitäisi vielä oman ulkoasunsa kanssa nysvätä sen lisäksi että hoitaa työt ja kodin. Mä en ymmärrä miksi jotkut jaksaa naisia tästä aina arvostella. Eikös voi olla vaan katsomatta semmoista naista jonka tyyli tai pärstä ei miellytä? On täällä niitä itsensä puunaajiakin joten sopii valita oma seura niistä jos semmoinen kiinnostaa.
Oot kyllä ihan hakoteillä. Minä olen aina tykännyt näytellä vähän rintavakoa, enkä ole yhdeltäkään naiselta huorittelua kuullut. Päinvastoin saanut kehuja seksikkyydestä. Oliskohan tuo nyt ihan omassa mielessäsi tuo "naismyrkky".
En ole itse erityisen kaunis, mutta söpö. ja seksikäs. Miehet ovat olleet kovasti perääni aina. Ja naiset kautta linjan niin helvetin kateellisia. Alkaen tarhasta ja edelleen nyt 38-vuotiaana, ilmenee vain vähän eri tavalla.
En tiedä ollaanko Suomessa jotenkin erityisen kateellisia. Kateellisia joka tapauksessa ollaan. Itse olen lisäksi varakas ja älykäs - tappava yhdistelmä. Kaikki mahdolliset naisten nuolet ovat suunnattu minuun. Ei auta hyväsydämisyys eikä anteliaisuus. Tai pinnallisesti auttaa kyllä, mutta sopiva tilaisuus ja on jo puukko selässä. Koettu on, monta kertaa.
Tilannetta pahentaisi jos pukeutuisin vielä naisellisesti ja tyylikkäästi, luulen. Pääsen helpommalla kun vedän hupparin ja tuulihousut päälle. Onneksi pidän nimenomaan huppareista ja tuulihousuista.
että aina on kyse kateudesta. Kyllähän nainen voi ja saa näyttää seksikkäältä, mutta jotkut ikään kuin vievät sen liian pitkälle. Seksikäs voi olla vaikka ei koko kroppaa paljastaisikaan. Esim. pukeutumisessa mieluummin esim. vähän paljastavampi yläosa ja sen kanssa peittävämpi alaosa tai päinvastoin. Jotkut vaan ymppää kerralla päälleen miniminihameen ja puolet rinnoista paljastavan pikkutopin, siihen vielä lisäksi kilo pakkelia naamaan ja 15cm korot. Enpä ihmettele jos osa naisista pitää sellaista pukeutumista huoramaisena. Mutta kyllähän ihminen toisaalta voi olla seksikäs millaisissa vaatteissa vain, ei se pelkästään vaatteista riipu.
Minusta on lähtökohtaisesti jotenkin outo ajatus, että naiset haluaisivat aina, koko ajan, kaikissa elämänvaiheissa ja kaiken ikäisinä näyttää ensisijaisesti seksikkäältä. Useimmilla naisilla on yksinkertaisesti niin paljon muuta mietittävää, ettei heille juolahda mieleen, että koko ajan pitäis olla seksuaalisesti haluttava kaikkien mielestä. Vaatimus on ihan yhtä outo, kuin jos miehiltä vaadittaisiin, että pitäis tunkea sukka just sinne, ettei kenellekään jää epäselväksi, että joo, potenssia on ja täysi valmius mihin vaan milloin vaan. ;)
En ole itse erityisen kaunis, mutta söpö. ja seksikäs. Miehet ovat olleet kovasti perääni aina. Ja naiset kautta linjan niin helvetin kateellisia. Alkaen tarhasta ja edelleen nyt 38-vuotiaana, ilmenee vain vähän eri tavalla.
En tiedä ollaanko Suomessa jotenkin erityisen kateellisia. Kateellisia joka tapauksessa ollaan. Itse olen lisäksi varakas ja älykäs - tappava yhdistelmä. Kaikki mahdolliset naisten nuolet ovat suunnattu minuun. Ei auta hyväsydämisyys eikä anteliaisuus. Tai pinnallisesti auttaa kyllä, mutta sopiva tilaisuus ja on jo puukko selässä. Koettu on, monta kertaa.
Tilannetta pahentaisi jos pukeutuisin vielä naisellisesti ja tyylikkäästi, luulen. Pääsen helpommalla kun vedän hupparin ja tuulihousut päälle. Onneksi pidän nimenomaan huppareista ja tuulihousuista.
Ehkäpä jotkut jotka ei sinua tunne, ajattelevat että olet jotenkin ylimielinen, koska näytät hyvältä ja olet sen lisäksi älykäs ja menestynyt. Itse myönnän että mua ärsyttää jotkut naiset joista tiedostan että ovat paremman näköisiä kuin minä ja sitten vielä katsovat muita alaspäin tyyliin "te ette ole mitään ja minä ole parempi ja kauniimpi." Sitten toisaalta tunnen ihmisiä jotka ovat takuulla kauniimpia kuin minä, mutta en ole heille kateellinen koska ovat tosi ihania persoonia eivätkä pidä itseään parempina kuin muut ulkonäkönsä tai jonkin muuan asian perusteteella. Itse jos näen vaikka kadulla jonkun seksikkään ja hyvännäköisen naisen saatan kyllä olla pienen hetken kateellinenkin, mutta en huonolla tavalla. Pikemminkin niin että ajattelen että näyttääpä tuo hyvältä, pystyisinpä minäkin samaan.
tuntuu leimautuvan huoraksi, jos pukeutuu aikuisempanakin lyhyehköön hameeseen saati sitten korkokenkiin! Suomalainen nainen on yleisesti ottaen muutenkin aika sukupuoleton, sääli.
Mua ei, hyvät naiset ja herrat, kiinnosta pätkän vertaa teidän perseet ja tissit. Peittäkää tai näyttäkää, tässä on tärkeämpää tekemistä kuin tiirailla niitä. :)
Metsään menit arvailuinesi. Siis se on aivan totta, että suuri osa naisista kadehtii kauniita ja seksikkäitä kanssasisariaan, mutta se, että naiset eivät muka sen takia, että heitä sitten kadehdittaisiin, _haluaisi_ näyttää kauniilta ja seksikkäiltä, on täyttä bullshittiä. Syy siihen miksi jotkut naiset pukeutuvat homssuisesti, on yleensä ajan puute, ja se, ettei lasten- ja kodinhoidon jälkeen vaan löydy enää inspistä itsensä tälläämiseen. Ei se, että huolettaisi naapurin naisen kateellistuminen.
ensinnäkin, annaliisa tilus ei tule ekana mieleen kauniista naisista puhuttaessa
ja toiseksin, mä haluan näyttää seksikkäältä ja hyvältä ennen kaikkea itseäni, mutta myös ympäristöä varte
kateus ja nimittely on aika ontuva tekosyy olla pitämättä itsestään huolta :)
Naiset eivät ole susia toisilleen eivätkä kadehdi toisiaan sen enempää kuin vaikka nainen miestä, mies naista tai miehet toisiaan. Päinvastoin. Naisten kesken on todella paljon keskinäistä jakamista, kannustamista, myötäelämistä, lohduttamista, huumoria...
joustavat housut, tukka vaatimattomasti ponnarilla ja no, on mulla meikkiä, mutta puuteria ja ripsaria.
Nekin jättäisin pois, jos olisi vähän enemmän "rohkeutta" olla välittämättä siitä, että en näytä yhtään miltään, olen täysin väritön ja valju ilman ripsaria. Ei se ripsarikaan paljoa pelasta, mutta enivei ;)
Eli mun syy siihen, etten vedä korkkareita jalkaan ja pukeudu seksikkäästi, maalaa naamaani vimpan päälle ja käherrä tukkaa, ei ole toisten naisten kateus vaan se, että tollanen tällytyminen on mielestäni tylsää ja turhaa puuhaa. Lisäksi näillä talvikeleillä (kävelen töihin) saa pitää varansa jo lättäpohjakengillä, ettei ole nurin tuolla oikopoluilla, joita pitkin kävelen... korkkarit vasta mielenkiintoiset oliskin :D
Ei mulla oo tosiaankaan tarvetta näyttää haluttavalta ja seksikkäältä arjessani, vieraiden ihmisten seassa kulkiessani.
Mä lähinnä ihmettelen, miksi joillakuilla tällainen tarve on...?
pääasiassa eikä naisten kateus miksi ei haluta olla epämukavissa mutta näyttävissä vaatteissa. Vaikka kyllä sitä erilaisen paheksuntaakin esiintyy. Minä Suomeen muutettuani alkuun pukeuduin aika näyttävästi, aina oli 7-10 cm korkeat kengät ja omalla tavallaan näyttäviä vaikkei paljastavia vaatteita ja oli kyllä vähän vaikea saada hyväksyntää lähiseudun hiekkalaatikoiden äitipiireiltä ;) Tajusin onneksi itse vähitellen että ongelma oli tässä kontekstissa outo ja minusta joko ylimielisen hienostelijan tai sitten halvan lumpun toisten silmissä tekevä pukeutumiseni.
En minä vieläkään tuulipuku- ja crocs tyyppiä ole mutta olen kyllä oppinut arvostamaan sitä että on aika vapauttavaa kun voi ensisijaisesti valita mukavat vaatteet eikä kauniita vaatteita. Haluan kyllä harmonisia värejä, istuvia vaatteita, en kulje hiukset sekaisin jne mutta enpä myös arkena hipsi korkokengissä ja puna-mustassa vartalonmyötäisessä takkimekossa enää vaan vaikka mustat puuvillahousut ja joku kivannäköinen paita riittää. Minua itse asiassa nykyisin jopa ahdistaa ajatus siitä että täytyisi koko ajan ulkoasullaan luoda jotain vaikutelmaa itsestään, koko ulkonäkö on minulle aikalailla sivuasia jo vaikka vasta 35 vuotta onkin ikää. Tätä menoa 10 vuoden päästä olen oikea tuulipukuinen lähiötantta!
kulkea lättäpohjakengissä ja lökövaatteissa.
On kiva jos toiset jaksaa panostaa tyylikkyteen, enkä ola kateellinen., seksikkyys sen sijaan ei ole minusta niin tavoiteltavaa. Tai siis naisellisuus on hienoa, halpa seksikkyys ei, ainakaan mun maailmankuvassa... Eli jos on minihame, niin yläosan on oltava peittävämpi, se on hyvä mittari!
Itse en jaksa kulkea korkosaappaissa lastenkerhoon, vaan ulkoiluvaatteissa mennään sinne ja kauppaan myös. Eli käytännöllisesti arkena, parempaan menoon tyylikkäästi ja naisellisemmin.
Oot kyllä ihan hakoteillä. Minä olen aina tykännyt näytellä vähän rintavakoa, enkä ole yhdeltäkään naiselta huorittelua kuullut. Päinvastoin saanut kehuja seksikkyydestä. Oliskohan tuo nyt ihan omassa mielessäsi tuo "naismyrkky".
mä en pukeudu kovin seksikkäästi koskaan mutta aina kun olen pukeutunut töihin naisellisesti ja tyylikkäästi olen saanut kehuja nimenomaan naisilta (joskus myös miehiltä, mutta aina naisilta). Epäilen, että tämä naisten kateellisuus-juttu on myytti, jota jotkut pitää syystä tai toisesta yllä ja tulkitsee kaikki havaintonsa sen valossa.
Olin aikanaan koulukiusattu, ja kun kerran laitoin kynsilakkaa, ulvoi puoli luokkaa naurusta. Eli noin kaukaa juontaa varmaan monellakin syyt siihen, miksi tuntuu turvallisemmalta olla harmaavarpunen. Toisaalta taas Suomessa on kivaakin se, ettei ole PAKKO laittautua. Itse kuljen kävellen paljon, siis muutenkin kuin lenkillä, eikä sellaista tehdä piikkikorkokengillä. Olemme matkoilla ostelleet kaikenlaista marketeista, ja jostain Itä-Euroopan maasta oli ainakin joskus mahdoton löytää Tescosta mitenkään käytännöllisiä kävelykenkiä! Kaikki oli enemmänkin pyllynpyöritykseen soveltuvia.
Minun mielestäni meikittä, tukka sekaisin kulkevat huonokroppaiset naiset eivät keskimäärin vaikuta mitenkään hyvä itsetuntoisilta. Enemmänkin taitaa olla sitä ns. luopunutta ja toivonsa heittänyttä porukkaa, jotka ovat elämäänsä kyllästyneitä.
Terve ihminen pitää itsestään huolta pukeutuen kauniisiin puhtaisiin vaatteisiin, laittaa hiuksensa ja meikkaa ainakin kevyesti. Suomen ulkopuolella tämä on ihan itsestään selvyys monessa maassa. Itseään arvostavaa ihmistä harvoin näkee rumissa ryntyissä ilman meikin häivää. Jostain kumman syystä täällä laiskuus ja itsestään välinpitämättömyys glorifioidaan.
Ja vain huonoitsetuntoiset ja vainoharhaiset miettivät kadehtiiko joku. Harva kadehtii.