PK-seutu: Vaihtuiko vaunut pulkkaa?Montako ärräpäätä olet tänään päästänyt,
Kommentit (20)
Me ollaan pulkkailtu tarhamatkat jo siitä asti, kun ekat lumet tuli. Ei viitsi taistella matkarattaiden kanssa tuolla lumessa. Matkarattaat siis käytössä siksi, että tyttö menee tarhaan autokyydillä ja palaa sieltä rattailla. Paitsi nyt siis pulkalla. Vapaa-ajalla käytetään isoja rattaita (=yhdistelmävaunut ratasosalla). En tiedä viitsisikö niillä näillä lumilla kuitenkaan mennä.
pysytty sisällä. Jos mennään ulos, mennään suosiolla pulkalla.
Aika keli on tosiaan on Helsingissä. Mä en vienyt esikoista kerhoon. Ei 4-vuotiaskaan jaksa kävellä 1,5 km suuntaansa auraamattomia katuja 20 sentin hangessa. Kerhoreitti on niin pikkukatuja/polkuja, että ei ole aura-auto vielä käynyt eikä käykään vielä vähään aikaan.
Pulkkaa taas raskas vetää hangessa kun pitää työntää vaunuja samaan aikaan. Tehtiin sen sijaan lumitöitä omalla pihalla ja niitä pitää jatkaa kohta taas.
Lapsi kulkee repussa selässä niinkuin aina, hyvin pääsee polkuakin pitkin päiväkodin pihaan.
Kun ei ollut pellerengaskesädesingkärryjä.
Jotkut vaan ei tajua ettei sellaisilla pääse talvella.
3km päässä klo 10, takaisin klo 12 ja selvisin ilman ärräpäitä, kiitos Emmaljunga duo edge combien :). Suosittelen!!!!
mutta kyllä kieltämättä otti päähän kun lähdin rattailla taaperon kanssa kauppaan. Oli melko raskasta lykätä niitä painavia rattaita paksussa lumessa ylämäkeen ja olen vielä vissiin tulossa kipeäksi joten olo ei ole kovin pirtsakka.
ei harmittanu viime talvena, eikä nyt. Lumi on ihanaa!
oliko teillä tiet kuitenkin ainakin kertaalleen auratut?
Helsingissä asutaan, eikä ole kävelyteitä vielä meidän alueelta aurattu ollenkaan tänään. Lunta 20cm joka puolella.
hangessa koiran kanssa. Ihme kyllä, en päästänyt yhtään Ärrää, mutta muistelin niitä monituisia aiempia kertoja jolloin olen avautunut sieluni kyllyydestä. Ymmärsin tällä kertaa ottaa elämää hetken kerrallaan ja tehdä mitä voin, onneksi elämäkin on huomattavasti helpompaa kun vain 1 vauva ja muut isompia, eikä ole pakko kuin koiraa lenkittää. No lumityöt sai kyllä hikoilemaan.
Lumityöt on tehty jo kertaalleen ja kaupoissa ja kahvilla käyty lasten kanssa, ihanaa kun on lunta :))
Sitten kun vielä sais ladut niin pääsee avaamaan hiihtokauden, jee!!
Eli en yhtään ärräpäätä ole päästänyt.
oliko teillä tiet kuitenkin ainakin kertaalleen auratut?
Helsingissä asutaan, eikä ole kävelyteitä vielä meidän alueelta aurattu ollenkaan tänään. Lunta 20cm joka puolella.
ja khyl lens perkeleet ja kuule iha vitutkin. Lumi on arsesta.
Ja mä olin sentään liikkeellä autolla. Jos sitä nyt liikkumiseksi voi sanoa, kun ei oikein päässyt eteen eikä taakse. Ei oo näkynyt auroja ei...
Mulla on emmaljunga ceroxit, 4 isoa rengasta ja kyllä niitä oli ihan hemmetin raskasta työntää auraamattomalla jalkakäytävällä, jossa oli vielä koristeena katuaurauksesta tulleet lumet. Mulla ei vaan taida olla av-mamman supervoimia.
Ei voi kuin ihmetellä näitä jokatalvisia näkyjä kun vaunuja sekä työnnetään että vedetään tuolla nietoksissa tukkimassa kapeat kulkuväylät.
Miksi siitä elämästä on niin vaikeaa tehtävä?
Se 10-15 kiloa on pikkasen kevyempi kunnon repussa selässä kuin vaunuissa/rattaissa, jotka ei liiku.
Tänäänkin tehty taaperon ja koiran kanssa viiden kilometrin lenkki, ei päässyt ärräpäitä, ei juuri tullut edes hiki.
jätin lapset kotiin miehen kanssa kun lähdin asioille. Ei pienintäkään aikomusta lykkiä rattaita tia muutenkaan mennä ulos jos ei ole ihan pakko!
vähän pohjoisempana, mutta lumipyryssä kuitenkin. Lapsi jaksaa onneksi jo kävellä, mutta pidän rattaita mukana lähinnä painavia kauppakasseja, kirjastokirjakassia ym. varten. Ensin käytiin kerhossa, sitten kirjastossa ja kaupassa. Ärsyttää, kun jalkakäytävät ovat aurausvuorossa sitten joskus, ja ennen sitä on autoteiltä aurattu lumet jalkakäytäville eli silloin tilanne on pahimmillaan. Mutta ehdottomasti eniten surettaa ne vanhat mummot rollaattoreineen, kun yrittää päästä kauppaan :( Autotiet ja kerrostalojen pihat ovat ok kunnossa, mutta jalankulkijat ovat selvästi ö-luokan sakkia, joka saa tarpoa vaikka lumikengät jalassa.
Ärräpäitä ei tullut, mutta lumityöt jätän kyllä suosiolla miehelle.