Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Reilun vuoden ikäinen lapsi puoli asuu vuotta eri maassa kuin isänsä?

Vierailija
19.01.2012 |

Tilanne on tämä: olemme ulkomaankomennuksella, jonka piti loppua kesäkuussa, mutta sitä jatkettiinkin vielä kevääseen 2013 saakka. Minä olen halunnut jo pitkään takaisin Suomeen, kun taas mieheni ei. Hän otti pestin vastaan kysymättä minulta, koska hänellä ei ole työtä Suomessa (tai siis tämä on hänen työnsä, Suomalainen työnantaja). Meillä on kesäkuussa vuoden täyttävä lapsi. Ajattelin, että voisin itse palata vakityöhöni syksyllä, ja mies palaisi sitten keväällä Suomeen. Asuisimme siis eri maissa puolisen vuotta, hieman yli. Voisimme nähdä esim kerran kuussa pitkän viikonlopun ja jouluna pari viikkoa.

Mitä mieltä olette tästä lapsen näkökulmasta? Lapsi olisi n. 1 v 4 kk kun palaisin töihin.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
19.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosin lapsi on niin pieni että ehkä suhde isään on tuona aikana etäinen. tosin voittehan olla vaikka päivittäin yhteydessä nettikameran avulla, jolloin pysyys tutumpana.

Vierailija
2/5 |
19.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta piti ihan avata ja katsoa mistä on kyse kun ei tuosta otsikosta saanut mitään tolkkua.

Eikös se kuitenkin ole lapselle tärkeintä, että on ainakin yksi tärkeä aikuinen läsnä arjessa. Mutta aika monta muutosta tulee kerralla, jos muutetaan Suomeen, ei näe isää ja aloittaa päivähoidon. Eli varmaan kannattaa jo kesä asua Suomessa että ehtii tottua?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
19.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli lapsi asuu puolisen vuotta eri maassa kuin isänsä. Kesällä muuttaminen ei onnistu, tulisimme suomeen elokuun lopulla ja syyskuun lopussa alkaisivat työt.

t. ap

Vierailija
4/5 |
19.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kun olin lapsi isällä oli normaalistikin noin 200 työmatkapäivää vuodessa ja välillä pidempiä yhtäjaksoisia komennuksia. Eihän siinä mitään, aina niitä on ollut matkatyöläisiä esim. merimiehet tms. Jos vaan äiti yksin jaksaa niin ei siinä mitään.

Meillä välillä oli kyllä niin ettemme me lapset tunteneet isää kun tuli kotiin mutta mitä siitä, äkkiä sen taas oppi että se on minun isä ;)

Vierailija
5/5 |
19.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä mieheni on aina matkustanut paljon, matkapäiviä sellainen 100-150 vuodessa. kolmeen otteeseen on ollut lyhyellä komennuksella (4-6 kk) niin että me perhe olemme olleet Suomessa, näin on nytkin. Meillä on jo niin isot lapset että tajuavat ja ikävöivät, mutta onneksi on skypet ja muut ja 2-3 kertaa käymme sitten kohdemaassa. Kuopuksemme oli tuon ikäinen ensimmäisen komennuksen aikaan ja käytännössä aina välillä unohti isän, mutta sitten taas aina välillä ikävöi kauheasti ja oikein silmin nähden oli isän tyttö ja pitkään kun mies tuli takaisin kotiin. Me siis emme ole halunneet lähteä, koska itselläni on hyvä työ ja lapsilla oma elämä ja kaverit täällä.

Toinen asia on se, miten itse sopeudut yhtäkkiseen töihin paluuseen suht pienen lapsen kanssa tilapäisesti yksinhuoltajana, se voi ottaa melko koville. Oletan että olet ollut kotona siellä kohdemaassa lapsen kanssa, voin olla väärässäkin :) Mutta kun ottaa asenteen että tämä on tilapäistä niin kyllä siitäkin selviää ihan täysjärkisenä.