Ei ole facebook tarkoitettu köyhille, ei :(
Kokoajan saa lukea päivityksiä siitä, kuka ja ketkä menee minnekin matkoille, mistä on just tultu ja minne taas buukaataan seuraavat matkat.
Mitä kallista kamaa on lapsille ostettu ja mitä hienoja ja kalliita harrastuksia taas aloitettu.
Tullaan ja mennään ja tehdään sitä, tätä ja tota ja kaikki on aina niin ihanaa upeeta ja mahtavaa.
Ei tuu kun paha mieli. Ja jos itse kertoo jotain arkista, kukaan ei tykkää ja mihinkään ei kommentoida.
Ei kait tämmösen köyhän kannata olla ees mukana missään sosiaalisessa mediassa. Näkymätön jokapaikassa.
Kommentit (16)
Valitettavasti se nyt vaan on niin, että monet kirjoittaa niinkin arkisia, kuin että
"Keitin makkarakeittoa."
"Kävin kakalla."
"Väsyttää."
Mitä näihin sitten pitäisi kommentoida?
sulla on vääränlaisia ystäviä? Ei mulle ainakaan koskaan ole tullut tuollaisia tuntemuksia, vaikka itselläni ei juuri euroja olekaan. Eikä mun kaverit ylihehkuttele millään ansioillaan tai raha-asioillaan. Ihan arkisia päivityksiä on niillä vähän varakkaammillakin ystävillä. :-)
Ja saahan niistä kertoa jos haluaa. Mutta en ole huomannut, että minun seinälläni oltaisiin kateellisia kenellekään, tosin siellä on aikuisia ja leuhkiminen ei kuulu aikuisuuteen.
päivityksiesi äänenpainot ovat tyyliä "voi kunpa tämä talvi loppuisi pian, ei enää lunta please" verrattuna sävyyn "Ihana talvipäivä ja selvästi huomaa, kuinka päivä on jo pidentynyt!" niin ei ihmekään, jos kukaan ei noista arkisista päivityksistä tykkää.
Voit ihan vaan sitä peiliä syyttää jos kukaan ei koskaan niistä arkisista päivityksistäsi tykkää. Tai sitten sun on syytä vaihtaa "kaveri"piiriä.
päivityksiesi äänenpainot ovat tyyliä "voi kunpa tämä talvi loppuisi pian, ei enää lunta please" verrattuna sävyyn "Ihana talvipäivä ja selvästi huomaa, kuinka päivä on jo pidentynyt!" niin ei ihmekään, jos kukaan ei noista arkisista päivityksistä tykkää.
Voit ihan vaan sitä peiliä syyttää jos kukaan ei koskaan niistä arkisista päivityksistäsi tykkää. Tai sitten sun on syytä vaihtaa "kaveri"piiriä.
Olen huomannut, että suuri osa tuttavistani kirjautuu facebookiin vain, jos voivat kehua matkalla - juuri lähtevänsä, olevansa tai tulleensa.
Tai jollain muulla erikoisella. Leivoin ihmeellisimmän kakunm, katsokaa, vaikein ikinä. Tilasin just vaatteita huitsinnevadasta ja paketti tuli jo. Luin juuri sen ja sen kirjan uudella iii-pätilläni. Tämä kuva otettu uudella järkkärikamerallani. Ostin just uuden toyotan. Ostin just kalliit designtuolit. Jne.
Itse voisin lässyttää tuota samaa (tosin tyyliin toyotan sijaan ostin bemarin). Mutta en viitsi mainostaa FBssa elämääni noin typerästi. Olen aloittanut vastarintaliikkeen ja laitan vaan sellaisia hauskoja postauksia, kuten "Huomasin tänään, että osaan sittenkin vielä luistella! Nyt on vaan kankut kipeinä... Mutta huomenna taas jäälle!" Tai "heräsi aamullasiihen, että auringonsäteet leikki makkarin kattolampussa".
Vihaan tuollaista esittämistä. Se on säälittävää. Ja näköjän muodostunut FBn päätarkoitukseksi.
Tai "heräsi aamullasiihen, että auringonsäteet leikki makkarin kattolampussa".
että leikki makkaroillani:)hyvää yötä.
Kyl mullakin kaverit päivittelee matkoistaankin, mut suurin osa on sellaista arkista kommentointia pilke silmäkulmassa, yhteiskuntapoliittisia avautumisia, hehkutusta pienestä asiasta tai sitten yltiömäinen valitusvirsi elämän vittumaisuudesta.
On mulla toki muutama kaveri, joidenka päivityksiin en osaa kommentoida mitään, kun ne ovat niin värittömiä:
Joo-o, se on sellasta, jaadiiiii daaaaaaaaaaaaaaaaaaaa, dooooooooooooooooo...
"heräsi aamullasiihen, että auringonsäteet leikki makkarin kattolampussa".
tässä on diiiidaaaadaaa esimerkki. Siis mä en kirveelläkään keksis tähän mitään kommentoitavaa. Paitsi ehkä "Jaa, aha, just just."
Tai "heräsi aamullasiihen, että auringonsäteet leikki makkarin kattolampussa".
että leikki makkaroillani:)hyvää yötä.
No, mulla on kyllä täl hetkellä sellaset maggarat, että olis voinut leikkiä niilläkin! :D
Yöt!
"heräsi aamullasiihen, että auringonsäteet leikki makkarin kattolampussa".
tässä on diiiidaaaadaaa esimerkki. Siis mä en kirveelläkään keksis tähän mitään kommentoitavaa. Paitsi ehkä "Jaa, aha, just just."
ois vaikka eka aamu talven jälkeen, kun aurinko nousee klo 7?
Mä ainakin voisin kommentoida tohon vaikka ja mitä!
Ikävää, jos ei ole mielikuvitusta.
Mun facebookpäivitykset on aika tykättyjä, saan ihmisiltä tosielämässä palautetta siitä, että ne on hauskoja. Mutta enpä muista, että olisin ikinä kehunut millään matkalla (me ei reissata) tai kehunut jotain vaateostoja (mä kuljen rääsyissä, lapset on puettu ihan asiallisesti). Mulla on aika hurjat tulot, mutta ei ihmiset sitä tiedä.
Päivityksiin mä kirjoitan yleensä läpileikkauksia meidän päivistä. Tai sit mä väännän vitsin jostain kurjasta tilanteesta. Viimeisin päivitykseni keräsi 40 tykkäystä ja kasan hyväntuulisia kommentteja. Tavallaan mä vaan kerroin että sähköt on saatu takaisin.
Onhan se tietenki kivaa että ihmiset saa vapaillaan tehdä juuri sitä mistä tykkää. Ei mua haittaa että joku käyttää vapaansa reissaamiseen tai vaatteiden osteluun. Mulle arki on juhlaa, joten feissariin voi hyvinkin päivittää esim sen että aamulla kainalosta kuuluu närkästyneen nelivuotiaan komeentti: "Äiti, mä en voi nukkuu kun sä porsaat niin kovaa" (vieläkin naurattaa ton tilanteen komiikka - itteeni).
minkäs sitä tuttavilleen voi - tietysti voi hieman tutkiskella itseäänkin jos tuttavapiiriin kuuluu pääsääntöisesti vain tuollaisia "lässyttäjiä" ja "esittäjiä"... Oma tuttavapiirini käyttää FB:tä ihan eri tarkoituksiin.
Olen huomannut, että suuri osa tuttavistani kirjautuu facebookiin vain, jos voivat kehua matkalla - juuri lähtevänsä, olevansa tai tulleensa.
Tai jollain muulla erikoisella. Leivoin ihmeellisimmän kakunm, katsokaa, vaikein ikinä. Tilasin just vaatteita huitsinnevadasta ja paketti tuli jo. Luin juuri sen ja sen kirjan uudella iii-pätilläni. Tämä kuva otettu uudella järkkärikamerallani. Ostin just uuden toyotan. Ostin just kalliit designtuolit. Jne.
Itse voisin lässyttää tuota samaa (tosin tyyliin toyotan sijaan ostin bemarin). Mutta en viitsi mainostaa FBssa elämääni noin typerästi. Olen aloittanut vastarintaliikkeen ja laitan vaan sellaisia hauskoja postauksia, kuten "Huomasin tänään, että osaan sittenkin vielä luistella! Nyt on vaan kankut kipeinä... Mutta huomenna taas jäälle!" Tai "heräsi aamullasiihen, että auringonsäteet leikki makkarin kattolampussa".
Vihaan tuollaista esittämistä. Se on säälittävää. Ja näköjän muodostunut FBn päätarkoitukseksi.
Vaikka sielläkin niitä äveriäitä on. Eikä minua haittaa vaikka matkustavatkin. Minun elämän sisältö on tällä hetkellä hiemna erilaisempaa mutta ihan hyvää.
Ja juurikin tänään kuulin, että eräänkin firman johtajistossa työskennellyt ja firmalle miljoonien eestä tuloja tuonut oli irtisanotti yt neuvotteluissa. Halvempi työntekijä oli saanut jäädä.
Elämä on.