Järkytyin
Äsken tullesta dokumentista, TV2.
Kertoi ruotsalaisesta naisesta, joka meni kauneusleikkaukseen puolaan ja vammautui pysyvästi.
Katsoiko joku muu?
Kommentit (22)
Ihmisillä on tapana ajatella positiivisesti ettei minulle voi mitään sattua, vaikka riskeistä kerrotaankin. En uskaltaisi nukuttaa itseäni pelkän kauneustoimenpiteen vuoksi, koska siinä on aina riski. Halpuudesta maksettiin kova hinta: Klinikalla tehtiin toimenpiteen mahdollisimman halvalla, eli henkilökuntaa ei oltu järjestetty valvomaan leikkauksen jälkeen potilaita, vaan potilaat jätettiin oman onnen nojaan heräämään narkoosista.
voi turhuuden turhamaisuus!
nyt hänellä on ainakin isot tissit!!
moni puhuu halpuuden olleen syy miksi meni Puolaan leikkaukseen. Dokkarissa nimenomaan sanottiin, että oli miettinyt rintaleikkausta pitkään ja päätti nyt sitten vielä ennen häitä hankkia ne. Ruotsissa ei päässyt tarpeeksi nopeasti operaatioon, joten nainen matkusti Puolaan sitä varten.
Ja nyt ausuu hoitokodissa vakavasti aivovammaisena. Ei kommunikoi, täysin autettava, kukaan ei tiedä paljonko hän ymmärtää.
jotka näyttävät arvioivan omaa ja toisten arvoa ja elämän oikeutta pelkästään ulkonäön perusteella. JOilla on oikeus kommentoida toisten ulkonäköä aina ja miten vaan, joille yli 18 bmi tarkoittaa luuseria ja jotka pitävät ulkonäköä ykköskysymyksenä.
Mun mielestä ne on toki kaikki väärässä, mutta ei tämmöisessä kulttuurissa enää ole varaa kenenkään moralisoida, jos joku menee leikkaukseen. Kuka mistäkin syystä on oppinut pitämään itseään liian rumana, yhtä subjektiivinen se luulo kuitenkin on.
Tämä palsta on elävä esimerkki siitä, miten ulkonäköpaineet (ts. toisten kommentointi)saa ihmiset vakavissaan harkitsemaan esim. rintaleikkausta. Täälläkin on noita rintakeskustelija useita eivätkä ne ole kovin mukavaa luettavaa, ei ainakaan minusta, jolla on hädin tuskin a-kupin rinnat. Ei riitä, että on nuoresta pitäen saanut kuulla olevansa lauta. Ei. Sitä jatkaa aikuiset naiset, äidit, netissä. Lienee samoja tyyppejä haukkumassa kuin nuoruudessakin.
Pointti on nyt kuitenkin se, että olen minäkin vakavissani harkinnut rintojen suurennusta. Minusta ei ole laisinkaan mukava kuulla, että en ole nainen laisinkaan koska olen rinnaton (kummasti se imettäminen on silti onnistunut vaikka ei rintoja olekaan ja tietääkseni olen nainen, koska synnyttänytkin olen) tai että me "rinnattomat" olemme haaskapaloja jotka kelpaavat vain niille miehille, jotka eivät muuta saa (ei sillä, että yhdenkään miehen takia leikkaukseen menisi, kyllä niitä miehiä on pyörinyt ympärillä ihan riesaksi asti ilman isoja rintojakin).
Nuo esimerkit ovat tältä palstalta luettuja. Ne ovat luomassa ulkonäköpaineita kun pitäisi olla sitä ja tätä ollakseen nainen. Kyllä, olen epävarma itsestäni, joskin kun ikää on tullut lisää, on ainakin vähän oppinut arvostamaan omaa vartaloaan mutta kyllä se negatiivinen arvostelu asiasta, jolle en voi mitään, nakuttaa takaraivossa.
En ole tässä lähivuosina menossa rintaleikkaukseen ja se on ihan rahakysymys. Tiedostan myös leikkauksen riskit. Mutta jos isommat rinnat saavan oman olon tuntumaan paremmalta, miksi tuomita päätös mennä leikkaukseen? Nämä ihmiset tietävät kyllä riskit. Useimmat naiset haluavat kohentaa omaa oloaan vaikkapa meikkaamalla, värjäämällä hiukset, nypityttämällä kulmat, vahaamalla karvat veke.
Ääh, vähän sekavaa tekstiä mutta tällaisia ajatuksia nyt oli mielessä.
että kuvankaunis nainen menee jonnekin Puolaan pikahalpisleikkaukseen. Susirumana ja lapsena traumatisoituneena mulla ei hirveästi riitä sympatiaa.
Viis elämästä, ja siitä että ne ovat rumat,
Asioita laitetaan tärkeysjärjestykseen. Joskus käy näin, että jos tissien koko on kaikkein tärkeintä elämässä, ei sitten enää mitään elämää olekaan mutta tissit säilyvät vielä haudassakin.
Piti katsoa se mutta unohdin :(
Näkeekö sen netistä?
mitään elämää olekaan mutta tissit säilyvät vielä haudassakin.
Onhan se parin-neljän tuhannen vuoden kuluttua tärkeää tietoa kulttuurista. Päätelläänköhän niistä ihmisten arvo tai asema yhteiskunnassa?
jotka näyttävät arvioivan omaa ja toisten arvoa ja elämän oikeutta pelkästään ulkonäön perusteella. JOilla on oikeus kommentoida toisten ulkonäköä aina ja miten vaan, joille yli 18 bmi tarkoittaa luuseria ja jotka pitävät ulkonäköä ykköskysymyksenä.
Mun mielestä ne on toki kaikki väärässä, mutta ei tämmöisessä kulttuurissa enää ole varaa kenenkään moralisoida, jos joku menee leikkaukseen. Kuka mistäkin syystä on oppinut pitämään itseään liian rumana, yhtä subjektiivinen se luulo kuitenkin on.
Sille oli annettu elämässä ainakin päällisin puolin "kaikki". Miksi ihmiset ei ymmärrä sitä miten etuoikeutettuja ovat? Mulla oli kamala lapsuus, sain sen ja seksuaalisen hyväksikäytön takia mielenterveysongelmia, olen työkyvyttömyyseläkkeellä, elän viittä vaille hometalossa ja murjussa jota ei ole varaa korjata, en ole koskaan pystynyt nauttimaan seksistä traumojeni takia, olen vielä aika rumakin ja pullea. Ja silti ymmärrän että olen maailman mittakaavassa etuoikeutettu.
Olen pahoillani puolestasi. Voi kun voisin jotenkin auttaa.
Riskit oli tiedossa, kuten ohjelmassakin sanottiin.
Nukutuksessa ja leikkauksessa on aina riskinsä. Kuka on valmis tissien takia sen riskin ottamaan, niin sitten ottaa sen riskin. Olihan nämäkin soittaneet ja kyselleet turvallisuudesta, eli asiaa oli pohdittu. Halpuus vei kuitenkin voiton.
Se ei pelaa joka pelkää, aina ei kuitenkaan voi voittaa.
sydänpysähdys olis voinu sattua missä vaan, sehän on ihan yleinen tiedossa oleva riski. Olis siis voinu sattua vaikka olis leikattu Ruotsissakin. Ei kai se liity mitenkään leikkauksen halpuuteen?
sydänpysähdys olis voinu sattua missä vaan, sehän on ihan yleinen tiedossa oleva riski. Olis siis voinu sattua vaikka olis leikattu Ruotsissakin. Ei kai se liity mitenkään leikkauksen halpuuteen?
Mutta uutisesta ymmärsin, että leikkauksen turvallisuutta hinta ja tekomaa huomioon ottaen oli pohdittu. Riski on aina nukutuksessa missä maassa tahansa.
mitä ei hoidettu mitenkään ja tilanne jatkui tuntikausia vaikka mies sanoi hoitajille että kaikki ei ole kunnossa. Sitten vasta tuli se sydämenpysäytys ja nainen pääsi teholle. Jos pääsi, tais olla niin että senkin jälkeen vielä vetkuteltiin.
Kaikkien kauneusleikkauksista haaveilevien kannattaisi katsoa ohjelma. En ikinä halua ottaa tuollaista riskiä pelkän ulkonäön vuoksi. Herättävä ohjelma.
jos menee tarpeettomaan esteettiseen leikkaukseen, niin tietäkööt operaatioiden riskit. Jokaiseen anestesiaan liittyy riski - tarpeelliseenkin.
Ja sitten vielä, että halvalla pitää saada... ei heru sympatiaa tällaisille ihmisille.
Katsoin juuri ohjelman, ammattitaidottomuutta !