RIPSIEN PIDENNYS! Kerro siitä kaikki tarpeellinen. Kiitos.
Perjantaina sellaiseen menossa. Tässä muutama kysymys:
1. Jos ontan sen keskimmäisen pituuden, näyttääkö se silti suht normaalilta, vai kannattaisiko ottaa lyhyin malli?
2. Jotain erityistoimia miten pitää huolta ripsistä? Käyn joka viikko uimassa, voiko sitä harrastaa kuten ennen vai uimalasit päähän?
3. Kärsivätkö omat ripset niistä?
4. Olitko tyytyväinen niiden hankintaan?
5. Huolto joka kuukausi, voiko olla esim. joka 5 viikko mieluummin?
6.Meikin poisto. Millä itse poistit meikin kun sinulla oli tai on ripsien pidennykset?
Kaikkea tietoa kaivataan. Ja kiitos jo valmiiksi. Niin ja en googleta, koska haluan puolueetonta kannanottoa, enkä kauneufirmojen infoa.
Kommentit (30)
eräältä julkkis juontajalta joka laitatti itsellen noi istutetut ripset jo 10 vuotta sitten. (ja sillon siis juttelin myös sen kanssa) että omat ripset ei koskaan palautunut normaaliksi. Hän ei siis voi edes ottaa niitä istutuksia koskaan pois koska on ihan kalju ripsi nykyään. Yhä vaan porskuttaa tuo nainen julkisuudessa pitkillä tekoripsillään. On tainnut ottaa tämän muodin tuomana vaan vähän pituutta lisää ripsiin.
Minun henk koht mielipiteeni on, että pitkät ripset on nätit, mutta teko on aina teko. Yhdetkään tekoripset eivät ole vielä luonnollsielta näyttänyt. Suurin osa ottaa kaamean pitkiä ripsiä joissa jotain timantteja ja killuttimia. Ihan kauhean näköiset oikeasti!
Otin pidennykset Krunikassa Tuuli hoitolassa. Pidin niitä 4kk mutta kävihän se vähän kukkarolle. Ripset olivat ihan älyttömän kauniit, en edes kertonut kenellekään edes miehelle mitä kosmetologilla tein ja monet kehuivat miten levänneltä ja raikkaalta näytin. Ne olivat luonnolliset, en käyttänyt muuta meikkiä. Sitten kun ne lähtivät, ostin parhaan mahdollisen Diorin ripsarin ja olen pärjäillyt sillä... Ei olis aikaa eikä rahaa rampata siellä mutta muistelen säihkysilmiäni välillä kaiholla. Pari viikkoa oli töpöt kun ne lähti, nyt ihan normaalit ripset.
voi luoja,täälläkin perinteisiä suomalaisia ämmiä jotka peräänkuuluttaa luonnollisuutta ja ovat sitten niin mitäänsanomattoman näkösiä. Itellä ripsienpidennykset (12-13mm,ei todellakaan liian ptikät) sekä geelikynnet ja aina saan hyvää kommenttia kun olen niin huolitellun näkösiä- koittakaa nyt herrantähden pitää huolta ulkonäöstänne. Jos ei ripsipidennykset teille sopinu niin fine, mut ei tänne tarvii tulla porukkaa horoksi yms. haukkumaan
Heh, aika ääriviestejä täällä. Totta on, että aika paljon näkee katukuvissa övereitä ripsiä, tuntuu, että ihmiset laittaa joka kerta vähän pidemmät ja pidemmät, kun oma silmä tottuu...
Itseltä täytyy sanoa, että on nyt ollut pidennykset ekan huollon verran ja oon kyllä ollut tosi tyytyväinen.
Kerran aiemmin laitoin ja silloin eri laittaja, enkä ollut tyytyväinen. Ripset lähtivät melkein kahden viikon päästä ja olivat koko ajan tosi epäluonnollisest, sanoisin, että johtui liialliseesta pituudesta (13mm). Omat ripset eivät juurikaan kyllä kärsineet, vaan vain pidennykset tippuivat ennenaikojaan. Luulisin, että johtui siitä, kun olivat niin pitkät, niin menivät koko ajan solmuun -> joutui koko ajan harjaamaan ja asettelemaan -> kiinnitykset pettivät.
Nyt itselläni on 11mm, 0,15paksuudella ja c-kaarella ja tosi kauniilta näyttää. Itselläni on tosin mustat ja pitkät ripset luonnostaan, otin pidennykset vain kesän takia, ni ei tarvii ripsarin kanssa pelata. Useat ovat luulleet omiksi ripsiksenikin ja näyttävät kyllä hyvin luonnollisilta. Ekat 2pv ehkä vähän enemmän ns. "niiskuneiti"-efekti, kun olivat jotenkin uber-tuhean näköiset ennenkuin ns. laskeutuivat.
Tuo 9mm on kyllä melko lyhyt, mikä täällä jsn on mainittu. Itselläni jo nyt osa omista ripsistä erityisesti ulkokulmissa on yli ton 11mm, mutta en silti halunnut laittaa pidempiä käytännöllisyyden takia.
Eli, voit saada kauniit ja toimivat ripset, jos vain löydät hyvän laittajan! Itse oon nyt stadissa käynyt Kalliossa sellaisessa paikassa kuin Thor Beaty ja oon ollut tosi tyytyväinen:) Tosin silti taidan enää huoltaa vaan kerran, kun ei raaski pitää näitä ympäri vuoden:)
Minulla on luonnostaan aika pitkät ripset ja otin "pidennykset" jotka olivat vain 1-2 mm omaa ripseäni pidemmät. Ne oli myös laitettu sillä tavalla "luonnollisesti", ei niin että ne pitenevät ulkoreunaa kohti. Halusin ne helppouden takia, ettei tarvitse aamuisin taivuttaa ja laittaa ripsiväriä.
Ripsipidennys oli itsessään sen verran näyttävä, että arkisin ei muuta meikkiä kaivannutkaan. Tykkäsin kyllä ripsistä, aamuisin vain harjasin ne järjestykseen ja menoksi! Ripsienlaittajani oli myös erittäin taitava, monella muulla olen nähnyt paljon sotkuisemman ja luonnottomamman näköisiä ripsiä.
Valitettavasti minulle kuitenkin kävi niin, että silmäni alkoivat rähmiä öisin erittäin paljon ja ripset liimantuivat yhteen. Jouduin aamuisin keitetyllä vedellä sulattelemaan rähmäpaakkuja ripsistä jotta sain silmät auki. En tiedä johtuiko tämä silmien rähmiminen jostain muusta vai aiheuttiko ripsiliima minulle jonkinlaisen allergian. Joka tapauksessa tuon jälkeen en enää käynyt huollossa vaan annoin ripsien tippua itsestään pois.
Omille ripsille en huomaa tulleen minkäänlaista vauriota. Ripsien kasvuvälihän on aika nopea, joten en vaikka irtoripsi vahingoittaisikin omaa ripseä, niin se kuitenkin tippuu nopeasti pois ja tilalle kasvaa uusi.
Mielestäni ripsiä kannattaa siis ihan rohkeasti kokeilla, kyllä ne tippuvat ajallaan pois (tai jos ei malta odottaa niin ne voi käydä poistattamassa) jos eivät sovikaan itselle. Kannattaa kuitenkin kysellä suosituksia tekijästä, koska lopputuloksissa voi olla isojakin eroja eri tekijöillä. Hinnoissa ei yleensä isoja eroja ole saman kaupungin sisällä.
Jos kärsit allergiasta, atopiasta tai herkistä silmistä, älä missään nimessä ota minkäänlaisia pidennyksiä. Voit saada vakavan allergisen reaktion ripsiliimasta ja kärsit niin kauan kun räpyttimet ovat silmissäsi. Sellaiset, jotka ovat aivan varmoja, etteivät saa mitään reaktioita mistään (käyttävät paljon meikkiä, värjäävät säännöllisesti hiuksiaan vahvoilla aineilla, pitävät rakennekynsiä ja ovat ottaneet tatuointeja) voivat olla huolettomampia myös ripsipidennysten ja -tuuhennusten suhteen.
Joku tuolla kyseli, miksi otin jos omani osuivat lähes kulmakarvoihin? Niin täysin omaa tyhmyyttäni ja turhamaisuttani, en voi kun itseäni syyttää. Sen verran moni niitä kehui helpoiksi ja ihaniksi, kun ei tarvitse sitä ripsiväriä laittaa. Joten ajattelin jestas sentään, omani kun ovat tällaiset todella vaaleat ilman väriä, otetaan nyt sitten. Keskustelin sertifoidun laittajan kanssa ensin pitkät keskustelut, ja hän oli sitä mieltä, että koska ripseni ovat niin pitkät ja tuuheat laitetaan se 15mm silkillä. Hän oli täysin ammattitaitoinen, ja liimakin oli herkkäsilmäisille sopivaa. Kysyin useampaan otteeseen kärsiikö omat ripset, ja ei kärsi oli vastaus. Hoidin niitä täysin ohjeiden mukaan, annoin kuivua varulta 2päivää, kampasin aamuin ja illoin, kastella en sitten voinutkaan sen järkyttävän kirvelyn vuoksi. Enkä nyppinyt hankannut tai rassannut niitä. No miksen mennyt otattamaan pois, niinpä, että olisi lisää rassattu jollain aineella niitä irti ja maksanut siitäkin sitten itsensä kipeäksi, laittajakin sanoi hellin tapa on kasvattaa ne pois omien mukana, näinhän minä teinkin, loput kyllä putsasin itse pois, omat tynkäni sentään pysyivät tuuheina, joten muutamien omien ripsien poisto samalla ei enää tuntunut missään. Ne oli viimeiset ripsien pidennykset ikinä, nyt vain odotan omieni palaavan normaaleiksi. Eli edelleen en suosittele, minusta on vastuutonta sanoa ettei muka vahingoita omia ripsiä, kyllä vahingoittaa, oli sitten pitkät tai pätkät omat.
Kuuntele yhden tytön kokemus:
http://www.terveydentukipilarit.fi/radio-ohjelma/mediasali/
11.01.15
Osa 1/1 (22:57)
...etkö lukenut yllä miten yksi ammattilainen selitti jo miksi ne omat ripset on hetken aikaa lyhyemmät kuin tavallisesti? :) vai jäikö omat ripsesi tyngiksi?