Jehovan todistajista! (onko teitä paikalla vastaamaan...?)
Nyt tuli mitta täyteen. Ennenkin olen saanut niitä lehtisiä aina silloin tällöin, mutta tätä juttua en meinaa uskoa itsekään:
tapasin pari jehovan todistajaa taannoin lenkillä, ja antoivat minulle lehden. Juttelimme muutaman tovin ja kerroin selvin sanoin, että vaikka puheenaiheena oli mielenkiintoinen, EN usko jumalaan enkä ole uskossa.
Muutama viikko myöhemmiin minusta ja pojastani oli paikallislehdessä pieni juttu nimen ja kuvan kanssa, ja jutussa mainittiin suurpiirteisesti asuinpaikkamme. Nämä kaksi naista olivat sitten huomanneet jutun, tunnistaneet minut samaksi ja tulleet tänään minun oveni taakse (mies oli kotona, itse en)! Kertoivat miehelleni omin sanoin, että olivat nähneet minun kuvan lehdessä ja käyneet sen jälkeen täällä rappukäytäviä läpi löytääkseen nimeni taulusta, ja kun lopulta löysivät, soittivat onnellisena ovikelloa.
SIIS MITEN PITKÄLLE VOI HULLUUS MENNÄ????
Kuinka kiihkeästi he oikein haluavat minut käännyttää??
Tämä on aivan sairasta, ja ahdistavaa myös, että ovat JÄLJITTÄNEET minut yhden lehtijutun perusteella ja kiertäneet etsimässä nimeä rappukäytävissä. Ja tämä ilmeisesti siksi, että sanoin heille muutaman ystävällisen sanan, ja nimenomaan tarkensin, että itselläni ei ole tuollaista vakaumusta, enkä usko tuollaisiin asioihin!
Kertokaa joku, ovatko he vähän vinksahtaneita, vai mitä tämä on? Ovat kuulemma tulossa uudestaan käymään joku toinen päivä, olen kauhuissani, ja toivon löytäväni tarpeeksi tylyt sanat silloin, etteivät tule uudestaan. Voi elämän kevät!
Kommentit (34)
Mulla on onneks sukulainen jehova ja hänen " ansiostaan" saan olla rauhassa. Kun muutimme uuteen kotiimme, ovellamme käytiin jälleen. Kun kerroin tästä sukulaisesta ja omasta kannastani, niin " häirintä" loppui siihen. Eli salliiko laki tuon ovelta ovelle kulkemisen ja onko heillä oltava lupa toimintaansa. Siis voinko pyytää viranomaisen myöntämää lupaa nähtäväkseni?
Tästä on joskus keskustelu. Pitäs suvun lakimiehet pistää selvittämään asia. Eihän kaupustelukaan ilman kotimyyntilupaa ole sallittua...
..ennenkuin meni perille ettei todellakaan kiinnosta! Olen kuullut, että he keräävät pisteitä päästäkseen sinne paratiisiinsa. Sit ne joilla eniten pisteitä pääsee johtajiksi..=).. En nyt muista ihan tarkkaan miten se meni, mutta heidän on siis tehtävä ankarasti töitä saadakseen pisteitä!
Jos täällä on jehovan todistajia, niin olisi mukava kuulla onko tämä totta vai tarua! Ja kuinka paljon saa pisteitä yhdestä käännytetystä?
En ikinä pystyisi olemaan sellaisen uskonnollisen yhteisön jäsen, jonka oppien seuraaminen saattaisi vaatia minun tai rakkaimpieni hengen. Kuvitella vaikka tilanne jossa tyttäreni tarvitsisi verensiirron pysyäkseen hengissä, mutten saisi antaa siihen lupaa, koska se on oppien vastaista ja voisin vain luottaa Herraan. Ei sopis mulle.
Eikä ne vietä jouluakaan, mulle olis mahdotonta luopua joulusta.
Vierailija:
Juttelimme muutaman tovin ja kerroin selvin sanoin, että vaikka puheenaiheena oli mielenkiintoinen, EN usko jumalaan enkä ole uskossa.
Ihan kuin sanoisit sinua vonkaavalle miehelle että olet mielenkiintoinen MUTTA minä olen sinkku ;D
Nimenomaan niitä, jotka eivät ole uskossa, voidaan saada kääntymään johonkin uskontoon.
Minä olen ollut todistaja 10 vuotta enkä ole ikinä kuulluut mistään pisteistä???!!! Päin vastoin jokainen tekee sen minkä vaan olosuhteiden mukaan jaksaa ja voi. Nyt on joku ilmaissut itsensä erittäin huonosti tai olet ymmärtänyt jotain väärin!
Vierailija:
..ennenkuin meni perille ettei todellakaan kiinnosta! Olen kuullut, että he keräävät pisteitä päästäkseen sinne paratiisiinsa. Sit ne joilla eniten pisteitä pääsee johtajiksi..=).. En nyt muista ihan tarkkaan miten se meni, mutta heidän on siis tehtävä ankarasti töitä saadakseen pisteitä!
Jos täällä on jehovan todistajia, niin olisi mukava kuulla onko tämä totta vai tarua! Ja kuinka paljon saa pisteitä yhdestä käännytetystä?
Meillä on vuosia käynyt jehovantodistajia lehtiään jakamassa eikä se minua häiritse, kunhan eivät sisälle tule. Sen olen kieltänyt. Lyhyitä keskusteluja on joskus ovenraossa käyty, mutta useimmiten jutellaan niitä näitä eikä uskonasioista puhuta mitään. Lähtiessä antavat vain lehdet.
Kerran sattui yhden lapseni synttärit olemaan, kun jehovat kävivät oven takana, mutta minkäännäköisiä onnentoivotuksia ei lapselle tullut, vaikka synttäreistä mainitsin. Samoin ennen joulua on turha odottaa hyvän joulun toivotuksia. Yhdelle lapselleni taas jouduttiin tekemään verensiirtoja syntymän jälkeen vastasyntyneen hemolyyttisen taudin takia ja niinpä sainkin jehovilta tapahtuneen jälkeen materiaalia siitä, miten muulla tavalla voidaan tilanne korjata kuin verensiirroilla. Varsinaisia asiantuntijoita! Ihan taatusti olisi likka kuollut, jos ei verensiirtoa olisi tehty, mutta jehoville se on yksi ja sama, jos joku näin menehtyy, koska se on Jumalan tahto.
...koska nämä verettömät hoidot ovat nykyään erittäin hyviä.
Ei ole vielä kuulunut ovikellon soittoa, ja paras olla kuulumattakin nyt, kun poika on päiväunilla. Minua edelleen ahdistaa tämä juttu, enkä kyllä ikinä enää esiinny missään lehdessä, jos siitä saa heti peräänsä näitä tyyppejä. Tuo oli hyvä vertaus, että sama kuin olisin sanonut minua vonkaavalle miehelle, että olet mielenkiintoinen, mutta minä olen sinkku ;DDD Nauroin täällä yksin kun luin tuon. Minun tarkoitushan oli nimenomaan heille viestittää, että ei todellakaan kiinnosta, etten edes usko jumalaan piirun vertaa. Mutta noinhan se tietysti heidän mielessään kääntyy :)
Ap
Vierailija:
tiedon suoraan seurakuntaan tai haaratoimistoon vantaalle. aivan varmasti silloin ei kukaan tule, korkeintaan joskus varmistavat että tilaane jatkuu, voihan asuntoonne olla muuttanut joku toinen tai sinun tilanteesi voi olla muuttunut, monesti kovastikin vastustanut henkilö voi pian elämäntilanteen muuttumisen myötä olla kovasti kiinnostunut
Asuttiin ok-talossa ja melkein halvauksen sain kun yhtäkkiä kettiöön astui ventoviears ihminen!! :(
Vierailija:
kyllä oven raossa jutustelevat ja vain ja ainoastaan pyydettäessä peremmälle tulevat.
sinulle ap voit ihan ystävällisesti sanoa todistajille ettet halua heidän tulevan uudelleen, jos kerran niin haluat. sanoit että teillä oli ollut mielenkiintoinen keskustelu, miksi et jatkaisi sitä??
Kun olin alaikäinen, noita tuli ovelle usein, kun olin yksin kotona. Eivät lähtenet millään, vaikka ikinä en ruvennut juttelemaan, pyysin vain poistumaan ja sanoin, ettei kiinnosta. Myöhästyin muutaman kerran koulusta, kun en uskaltanut lähteä heidän ohitseen. Tosi moraalitonta, olisi pitänyt kutsua poliisit ilman muuta, mutta eihän lapsi osaa olla niin jämäkkä.
Jehovan todistajien " seitsemän askeleen menetelmä"
Jehovan todistajien johto kehitti 1930-luvulla oman 7-askelisen menetelmänsä ihmisten voittamiseksi järjestöönsä. Se on lyhyesti seuraava:
1. Askel: Henkilön käsiin on saatava järjestön kirja tai lehti. Joka sellaisen ostaa tai ottaa vastaan, merkitään heidän kirjoihinsa kiinnostuneeksi, ja hänen luokseen mennään pian uudelleen.
2. Askel: Tällaisen henkilön luokse suoritetaan jälkikäynti, jonka avulla häntä koetetaan saada kiinnostumaan kirjan tai lehtisen tutkimiseen. Hänen asennoitumisestaan tehdään merkintä kortistoon.
3. Askel: Kirjan ostaja tai lehtisen saaja koetetaan saada tutkimaan sitä kerran viikossa jonkun " valtakunnan julistajan" kanssa. Tätä nimitetään " Raamatun tutkisteluksi" , mutta todellisuudessa siinä tutkitaan jotakin Jehovan todistajien kirjaa. Hänet koetetaan saada tilaamaan Vartiotorni- ja Herätkää-lehdet ja tutkimaan niitä.
4. Askel: Henkilö pyritään saamaan mukaan alueelliseen kirjatutkisteluun, jonka kuluessa Raamatun totuudet korvataan yhä perusteellisemmin Jehovan todistajain opeilla ja ajatustavoilla. Heihin istutetaan käsitys, että Harmageddonin taistelu ja nykyisen ihmiskunnan tuho on lähellä, ja että heidän ainoa pelastusmahdollisuutensa on liittyä Jehovan todistajiin.
5. Askel: Opiskelijat johdatetaan perusteellisempaan Jehovan todistajain opin tuntemiseen, että he tulisivat kykeneviksi julistamaan " tietämättömille" " evankeliumin totuutta" eli Vartiotornin oppia. Raamatullisesta pelastustiestä eli siitä, miten syntisen on tehtävä parannus, saatava syntinsä anteeksi, tultava uskon kautta Jeesukseen Jumalan lapseksi jne. he jäävät tietämättömiksi. Heihin iskostetaan ajatus, että he ovat Jumalan pelastusarkissa, kun ovat Jehovan todistajain järjestössä ja tekevät sen työtä.
6. Askel: Näin opetettavina olevat " hyvän tahdon ihmiset" saavat opetusta siitä, miten heidän on käytävä kodeissa, todistettava, saatava ihmiset ostamaan kirjoja, johdatettava kodeissa kirjatutkisteluja, saatava ihmisiltä rahalahjoituksia, jne.
7. Askel: Uskollisiksi " valtakunnan todistajiksi" osoittautuneet johdatetaan kasteella, jossa he virallisesti liittyvät " Jumalan organisaatioon" , käyvät sisälle " turvakaupunkiin" . Heidät valtuutetaan nyt järjestön " palvelijoiksi" , jotka käyttävät tässä kuvattua seitsemän askelen menetelmää ihmisten johtamiseksi siihen ja antavat työstään säännölliset raportit. Heihin on iskostettu usko, että he ovat nyt " turvakaupungissa" , jossa he pelastuvat Harmageddonin taistelun läpi Jehovan " uuden maailman yhteiskuntaan" .
opetettava lapsilles ja itselles et tällä pallolla ei kaikki tee ja toimi niinku sä
haluaisit kertoa asiasta kaikille jotta hekin voisivat pelastua.