Menisitkö katsomaan vaihto-oppilaana olevaa nuortasi?
Kommentit (23)
Vierailua ei suositella siksi, että se voi vaikuttaa nuoreen psyykkisesti niin, ettei hän haluakaan jatkaa vaihtoa. Mahdollinen koti-ikävä paisuu liian suureksi. Samasta syystä puhelujen määrää suositellaan rajoitettavaksi, ei siis päivittäisiä puheluita. Nuoren fokus on silloin kotimaassa, ei vaihtomaassa.
Kaikkien kohdalla huoli ei toki ole aiheellinen, mutta näihin asioihin on hyvä kiinnittää huomiota.
Ja itsekin olen viettänyt vaihtarivuoden, eikä minulla käynyt Suomesta vieraita.
järjestöissä se on tiukasti kielletty.
oma lapseni ei saisi lähteä tämmöisen järjestön vaihtoon: jos lähtökohtaisesti estetään kaikki järjestön järjestämien olojen kontrollointi ja esim tiedon saanti siitä, missä oloissa oma lapsi elää, en lastani moiseen päästä.
vanhempiani vierailulle vaihtarivuoden aikana. olen kyllä käyny heidän kanssaan kohdemaassa sit jälkeenpäin.
jos oma lapseni haluaisi minut tai koko perheen sinne käymään niin ehkä menisimme mutta ehdottomasti hotelliin!!!
En ole itse ollut vaihtarina, mutta kylläkin aikuisena opiskelijavaihdossa, ja oli ihanaa kun kotoa kävi vieraita.