Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mä oon ollut tosi yllättynyt havaittuani, että äitiys on joillekin merkkiurheilua

Vierailija
12.11.2005 |

Eli " hyvä äiti" ostaa lapselleen tietyn merkkiset vaatteet ja tarvikkeet. Pikku taapero on onnellisen tietämätön siitä, onko sillä päällä halpa kirppishaalari merkkiä mitä lie vai uudenkarhea Reimatec tms. must-haalari...

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
14.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin pidän shoppailusta - ainut huono puoli on siinä, että ne ihanat tavarat useimmiten jäävät kaupan hyllylle. Askeleet kummasti vievät ruoka-osastolle lappaamaan kärryihin maitoa, leipää ja särvintä kuuden henkilön tarpeisiin. Ja sekin on ihan budjetin rajoissa.

Jään haaveilemaan jossain tulevaisuudessa toivottavasti odottavasta vaatteiden shoppailusta, gourmet-ruoasta, monista lehdistä, ulkomaan matkasta, yms, yms.

ps) esikoistyttö muuten sai aikoinaan nämä kuuluisat merkkihaalarit mummoltaan: olin aika hämmästynyt, että tyttö sai yhdessä talvessa haalarit takapuolesta ja polvista rikki pulkka/pyllymäessä

Vierailija
2/23 |
14.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse harrastan kirppareilla käyntiä. Minusta on ihanaa kierrellä ja kaivella siellä.

Suurin osa vaatteista on kirpputorilta. Silti moni äiti voi luulla minun olevan juuri tälläinen merkkivaate-äiti. Yleensä lapset puettu laadukkaisiin ja merkkivaatteisiin, jotka on ostettu muutamalla eurolla kirpputorilta.

Esikolla on tällä hetkellä talvihaalarina uutena ostettu haalari. Maksoi muistaakseni noin 25¿. 70% alennuksella. Siihen päälle tarvittessa Rukan kuravaatteet jotka löysin 3 eurolla kirpparilta. Uutta vastaavat.

Ostaisin toki enemmän uusia vaatteita jos olisi varaa mutta kyllä köyhäkin saa lapsen puettua hyvin jos miettii mistä ostaa.

Olen myös kuullut monen sanovan että kun meillä on kaksi lasta niin esikolle ostetaan kaikki uutena. Jää sitten pienemmälle. Eipä ole kirpparivaatteetkaan miksikään menneet jos kunnollisia ostaa. Hyvin jää kakkosellekkin. Ja on varaa ostaa pienemmällekkin jotain " uutta" välillä ettei aina vain veljen vanhoissa kulje.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
12.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä puolestani olen yllättynyt siitä, että äitiys on monelle tavaroiden järjetöntä hamstrausta.

Oikeastaan paremmin ymmärrän sen, että ostetaan yksi laatupuku kuin että ostetaan kirpparilta kymmenen pukua ja viisikymmentä eri lelua.

Vierailija
4/23 |
12.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Eli " hyvä äiti" ostaa lapselleen tietyn merkkiset vaatteet ja tarvikkeet. Pikku taapero on onnellisen tietämätön siitä, onko sillä päällä halpa kirppishaalari merkkiä mitä lie vai uudenkarhea Reimatec tms. must-haalari...

Vierailija
5/23 |
12.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on nää " köyhän ei oo varaa ostaa halpaa" - tyypit, jotka ei taida oikeesti olla edes " köyhiä" . Nimittäin jos minä hankkisin joka vuosi laadukkaat lastenvaatteet ja -tarvikkeet (ja tietty saman kaavan mukaan myös laadukkaat aikuisten vaatteet, astiat, huonekalut jne.) mun pitäisi löytää rikkaanpuoleinen mies, lottovoitto tai sitten vaan esim. lakata syömästä kokonaan. Ja onhan se niin, että toiset arvostaa enemmän materiaalisia asioita.

Vierailija
6/23 |
12.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kurahousut on keksitty, laitan ne jos kovin märkä päivä sattuu.

Vierailija
7/23 |
12.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

saatkin jo vedenpitävän haalarin samaan rahaan! Ja mikä mukavinta, taaperolla on älyttömän mukavan liikkua ja olla ilman kuratamineita!

Vierailija
8/23 |
12.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ihan hyvin näkyy lapsi liikkuvan. Niin kuin mun kolme vanhempaakin lasta jotka kaikki ovat pärjänneet ihan hyvin halpishaalareilla ja kuriksilla.

Vierailija
9/23 |
12.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä silti ole kastunut koskaan. Kuravaatteet on serkun vanhat. Ei tohon halpishaalari-kurisyhdistelmään tarvitse järjettömästi rahaa upottaa siihenkään.

Vierailija
10/23 |
12.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

toiset puhuu mitä kaikkea onkaan lapselleen hankkineet ja voi voi miten paljon siihen on rahaa uponnut ja sitten on tämä toinen ääripää..." maksoin vain 5e siitä ja siitä" ... hei aivan sama...jokainen tekee niinkuin tykkää...eikä totta?

Vierailija
11/23 |
13.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

hengissä ja vieläpä järki päässä, vaikka ei ollut mitään Reimateckejä edes markkinoilla. Tyttöni hyviin vaatteisiin puen, tosin en Reimateckiin!

Vierailija
12/23 |
13.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka vauva nukkuu vaunuissa. Kantoliinaksi ei kelpaa kuin tietyn merkkinen (huom! merkki on tärkein äidille, ei mikään muu ominaisuus). Vaunujen pitää olla tummansiniset Emmaljungat eikä turvaistuin voi olla muu kuin HTS:n Royal. Et niinku toisten äitien muita valintoja ei hyväksytä, esim sitä ettei sitä 2kk vauvaa nukuteta just siinä REIMATECissä.

Vierailija
13/23 |
13.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyseisen merkin ylivoimaisuus.Hyviä haalareita jne saa huomattavasti

halvemmalla.Jotenkin naurattaa koko touhu :) Mun mielestä

on älytöntä maksaa yhdestä lapsen vaatteesta yli 100 euroa.

T.kolmen äiti

Vierailija
14/23 |
13.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ostamme Reimatecit, koska tiedämme, että ne on hyvät. Jos asiaan jaksaisi perehtyä, voi olla, että halvemmatkin löytyisivät, mutta kun ei huvita. Eivät ne Reimatecit nyt niin kalliita ole.

Vierailija
15/23 |
13.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

sekä myös siksi, että puku jää vielä hyvänä seuraavallekin sisarukselle..ja ehkä vielä sitäkin seuraavalle, ainakin rymypuvuksi..

Sitäpaitsi, köyhällä ei ole varaa ostaa halpaa..

-kuuden äiti-

Vierailija
16/23 |
13.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kaikki tämä alkaa jo tietyn merkkisestä raskaustestistä...

Vauvan synnyttyä on väliä vaatteiden, vaunujen, kantoliinan, turvakaukalon, rintapumpun ja tuttejen merkillä. Puhumattakaan nyt vaipoista, ei kai kukaan täyspäinen äiti käytä itse ommeltuja kestoja tai jotaikin daily-halppisvaippoja!

Turvallisuus ja käytännöllisyys saa jäädä sivuseikaksi, jos joku toinen merkki on juuri " SE" juttu, joka on pakko saada. Ihan sama, vaikka pistät lapselle kuravaatteet reimatecejen päälle, koska sinusta on helpompaa pestä kurikset, kuin ne reimat. Pääasia on, että teillä on reimatecit.

Hankit Arabian astiaston ja aaltomaljat ja mariskoolin, vaikka et pidä niistä. Tahdot " rahvaanomaisen" Teeman, mutta kerrot kaikille äitikavereille, että se on vain arkikäyttöön. Tätä voisi jatkaa loputtomasti.

Itse olen hurahtanut moniinkin merkkeihin. Usein kuitenkin siitä syystä, että miellyttää minua ja sopii meidän tarpeisiin. Osa menee yksiin näiden The Merkkien kanssa, osa ei.

Reimatec keskusteluun sen verran, että meillä on kosteutta hylkivät haalarit käytössä talvella. Ne ovat hyvät pakkaskeleillä. Loska ja kura-aikaan käytetään välikausihaalaria ja kuriksia. Minä ainakin pidän siitä yhdistelmästä. Päiväkodissa vedetään kurikset niiden reimojenkin päälle... En kyllä tiedä miksi.

Vierailija
17/23 |
13.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Päiväkodissa vedetään kurikset niiden reimojenkin päälle... En kyllä tiedä miksi.

koska reimatekkejä ei saa laittaa kuivauskaappiin. kiva lapsen olla märissä haalareissaan, niin siksi laitetaan kurikset päällee suojaamaan.

Vierailija
18/23 |
13.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse päiväkodissa joskus työskennelleenä voin sanoa että kyllä Reimat vaan hiton hyviä on!! Ja miksi ei ostaisi kunnollisia vaatteita jos esim. tulossa useampikin lapsi??? Me ostimme pojalle toisenlaisen kotimaisen haalarin ja en siksi että oli kallis vaan siksi että yksinkertaisesti jotkut halvat haalarit olivat niin jäykkiä etten sellaista lapselleni pue. Mukavuus maksaa myös meidän aikuisten vaatteissa!

Luulen että suurimmaksi ongelmaksi nämä ns merkkituoteäidit kuitenkin tekee SINUNKALTAISET ihmiset. Mulla ei ole aikaa katsella mitä äidit lapsilleen pukevat, paitsi usein näkee vain ihan hirveen vähän vaatteita lapsilla.

Vierailija
19/23 |
13.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiaa on kysyttu.

Vierailija
20/23 |
13.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kyllä kun meidän muksut ovat päiväkodissa, niin kummasti on alkanut mennä vesi läpi välikausihousuista - eli kuivaavat ilmeisesti kuitenkin kuivauskaapissa :-(

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kuusi