Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Karppaamiseni häiritsee sukulaisiani

Vierailija
18.01.2012 |

ja antaa heille oikeutuksen arvostella minun tapaani elää ja olla! Rasittavaa.

Pojalla 2v synttärit viikonloppuna ja sukulaisia tulee kylään. Osa jää viikonlopuksi, koska tulevat kaukaa.

Minulla on ihanat ja auttavaiset appivanhemmat, mutta tämä ruokailu asia rasittaa. He eivät tunnu millään ymmärtävän, että olen aikuinen nainen joka osaa kyllä itse päättää mitä suuhunsa laittaa. Urheilen paljon ja vuosi sitten tein ruokavalio remontin. Oloni on nyt paljon energisempi ja painokin on tippunut 10 kiloa. Anoppi vihjailee liiasta laihtumisesta ja huonon esimerkin antamisesta tytöilleni. Painan 56kg ja olen 160 cm pitkä. Aivan normaalivartaloinen siis.

8v tyttöni kysyi, että miksi en syö karkkia ja pullaa. Kerroin hänelle, että äiti haluaa elää terveellisesti ja että noissa mainituissa elintarvikkeissa ei ole mitään elimistön tarvitsemaa. Kerroin myös, että kohtuullisesta herkkujen syönnistä ei ole vaaraa ja lapset saavat välillä herkutella.

Niin ja kyllähän minäkin herkuttelen välillä. Juustoilla ja pähkinöillä.

Miehenikin karppaa ja se ei ole meille mikään ongelma. Muille tuntuu olevan. Lapsille laitan sekaruokaa.

Miten teidän muiden karppien lähipiiri asiaan suhtautuu?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
18.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäli joku sukulaiseni haisisi mädälle kalalle karppaamisensa vuoksi.

Näin se vaan on...

Vierailija
2/4 |
18.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

On puhuttu siitä, että karppamisen tuoma ketoositila voisi aiheuttaa jopa munuaishäiriöitä.

On mainittu myös, että pitkäaikainen kovien rasvojen ja eläinproteiinien suosiminen voi kohottaa kolesteroliarvoja lisätä sydänsairauksien riskiä.

-Omasta mielestäni karppaamisen haitat voivat olla lähinnä siinä, mikä painotus tulee kovalle rasvalle. Eläinproteiinin käytön lisääminen ei ole ekologisesti eikä terveydellisesti mielekästä, kommentoi terveyden edistämisen koordinaattori, laillistettu ravitsemusterapeutti Leea Järvi Oulun yliopistollisesta sairaalasta.

-Veren rasvakoostumus muuttuu sitä mukaa, mitä kovempaa rasvaa ruokavalioon sisältyy. Veren kolesterolitaso pyrkii nousemaan tätä myötä, mikä taas on riskitekijä sydän- ja verisuonitautien lisääntymiselle.

Järven tiedossa ei kuitenkaan ole tutkimuksia, joissa olisi selvitetty, mikä yhteys karppausdieeteillä on sydän- ja verisuonikuolleisuuteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
18.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eivät ymmärrä tavallisen ruoan päälle. Lihaa/kanaa/kalaa ja kasviksiam varman keität myös riisiä/perunoita lisäksi. Kukin syö mitä haluaa. Karppaaja saa karpata ja sekasyöjä syödä sekaruokaa. Ei sitä sekasyöjänkään aina tee mieli pullaa ja karkkia. Ja sekasyöjätkin voivat syödä pähkinöitä ja juustoja. Täh. Mä ainakin mennessäni kylään syön mukisematta sitä mitä tarjotaan. Keliakiaperheessä saattaa olla gluteenitonta ruokaa tehty kaikille.

Sinä olet emäntä ja hoidat tarjoilut niinkuin olet suunnitellut. Juurikin kannattaa lisäkkeeksi laittaa joku riisi/makaroni/peruna-juttu että anoppi saa välttämättömät hiilarit ja jos lapsillekin haluat niitä kerran tehdä...

Meillä välillä on kiireinen päivä niin kaivan lihapullat(itsetehdyt) ja pakastekasvikset pakastimesta(tai kuorin ja suikaloin pari porkkanaa). Eli "karppiruokaa" syö silloin myös lapset ja tykkäävät.

Mulla ainakin tulee nopeasti nälkä jos syön aterialla hiilareita.

Vierailija
4/4 |
18.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

On puhuttu siitä, että karppamisen tuoma ketoositila voisi aiheuttaa jopa munuaishäiriöitä. On mainittu myös, että pitkäaikainen kovien rasvojen ja eläinproteiinien suosiminen voi kohottaa kolesteroliarvoja lisätä sydänsairauksien riskiä. -Omasta mielestäni karppaamisen haitat voivat olla lähinnä siinä, mikä painotus tulee kovalle rasvalle. Eläinproteiinin käytön lisääminen ei ole ekologisesti eikä terveydellisesti mielekästä, kommentoi terveyden edistämisen koordinaattori, laillistettu ravitsemusterapeutti Leea Järvi Oulun yliopistollisesta sairaalasta. -Veren rasvakoostumus muuttuu sitä mukaa, mitä kovempaa rasvaa ruokavalioon sisältyy. Veren kolesterolitaso pyrkii nousemaan tätä myötä, mikä taas on riskitekijä sydän- ja verisuonitautien lisääntymiselle. Järven tiedossa ei kuitenkaan ole tutkimuksia, joissa olisi selvitetty, mikä yhteys karppausdieeteillä on sydän- ja verisuonikuolleisuuteen.

Tuossahan taas ei mikään pitänyt paikkaansa ja loppu oli ympäripyöreää mutuilua. Samaa puppua meille syöttävät ne, jotka eivät ymmärrä karppauksesta mitään.

Ei tässä enää viitsi puhua kenellekään mitään omasta ruokavaliosta kun saa mistään ymmärtämättömät ihmiset silmilleen. Oppinsa nuo onnettoma ovat saaneet juuri noiden ravitsemusterapeuttien valheista ja pelottelusta.