Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi koirien pitää nyt yhtäkkiä päästä ravintoloihin?

Vierailija
18.01.2012 |

Ottamatta kantaa siihen, että onko se hyvä vai huono asia, että koirat pääsevät ravintolaan niin olen ihmetellyt sitä, että miksi ja kuka on yhtäkkiä huomannut, että koirien tulisi päästä ravintoloihin?

Minkälaista ihmisryhmää on haitannut, että koirat eivät ole päässeet ravintoloihin?

Minulla on kaksi koiraa ja en missään nimessä halua niitä ravintolaan kun olen syömässä. Miksi ihmeessä haluaisin. Ei se koirallekaan ole mikäänihanteellinen paikka.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
18.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikista tulee kauniita oliivi-ihoisia, iloisia, elämänmyönteisiä italiattaria kun yhdymme Eurooppaan koirienkin osalta.

Näin olen ymmärtänyt kun näitä ketjuja luen. Ihanaa!

Vierailija
2/12 |
18.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis miksi ihmeessä niiden koirien pitää päästä ravintolaan???

Itse aion välttää jokaista ravintolaa joka sallii koirat ja muut elukat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
18.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

etteivätmniinyhtäkkiämpääsis? Ikään kuin pehmeä lasku? Eikö koskaan saa tehdä mielestäsi mitään muutoksia, aina vaan samoja vanhoja kangistuneita kaavoja? Miksi ravintoloitsija ei saisi mielestäsi päättää ihan itse tällaisesta asiasta? Ja ihan vaan tiedoksi, kaikki eivät ole samanlaisia, kun sinä. Ehkä maalla ihmiset eivät tätä ymmärrä, mutta kaupungissa on oikeasti mukava, kun voi lenkin varrella poiketa kahvilla vaikka koira olisikin mukana. Myös viikonloppuisin pystyy yhdistelemään paljon paremmin koko perheen intressit, jos sen karvakuonon voi ottaa vapaammin mukaan.

Vierailija
4/12 |
18.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli laki ei enää kiellä ko. asiaa. Kuitenkin RAVINTOLA itse saa päättää päästääkö vai ei. Eli jatkossakaan ei automaattisesti voi kirppusäkin kanssa marssia raflaan....

Vierailija
5/12 |
18.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

etteivätmniinyhtäkkiämpääsis? Ikään kuin pehmeä lasku? Eikö koskaan saa tehdä mielestäsi mitään muutoksia, aina vaan samoja vanhoja kangistuneita kaavoja? Miksi ravintoloitsija ei saisi mielestäsi päättää ihan itse tällaisesta asiasta? Ja ihan vaan tiedoksi, kaikki eivät ole samanlaisia, kun sinä. Ehkä maalla ihmiset eivät tätä ymmärrä, mutta kaupungissa on oikeasti mukava, kun voi lenkin varrella poiketa kahvilla vaikka koira olisikin mukana. Myös viikonloppuisin pystyy yhdistelemään paljon paremmin koko perheen intressit, jos sen karvakuonon voi ottaa vapaammin mukaan.

Ei tämän aloituksen pitänyt aiheuttaa noin hirvää negatiivista purkausta :)

Vastasit kuitenkin kysymykseeni ja nyt tiedän ainakin yhden syyn, kiitos siitä.

ap

Vierailija
6/12 |
18.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmellistä on se ettei ole saanut.

Meillä on aina ollut seura koira. Ei työkoiraa.

Kummaa on ollut ettei sellainen ole Suomessa saanut istua pöydän alla.

Vierailija
7/12 |
18.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmellistä on se ettei ole saanut.

Meillä on aina ollut seura koira. Ei työkoiraa.

Kummaa on ollut ettei sellainen ole Suomessa saanut istua pöydän alla.

Etkö halua keskittyä ihan vain siihen ihmisseuraan, mitä sinulla kulloinkin on? Miksi pitää koira saada sinne istuskelemaan pöydän alle? En käsitä. Ja hei, seura_koira...

Vierailija
8/12 |
18.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ottaisivat joka ruokaravintolaan koiraa mukaan. Johan se häiritsisi omaakin syömistä kun pitäisi vahtia karvaturrea joka pyrkii tuoksujen houkuttamana viereisiinkin pöytiin : )

Mutta kieltämättä esim. Saksassa ja Briteissä oli mukavaa kun koiran kanssa ulkoilevat ihmiset pystyivät pysähtymään kantapaikkaansa parille tuopille matkan varrella. Ja nämä kaikki näkemäni koirat istuivat nätisti omistajansa jaloissa eivätkä pyrkineet häiritsemään pöydissä ruokailijoita.

Vierailija
9/12 |
18.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joutuuko sellainen ihminen poistumaan ravintolasta vai poistuuko karvaturri? Entä koira joka käyttäytyy yhtä raivostuttavasti kuin vanhempieni riivattu mäyräkoira, joka haukkui läpi jokaisen aterian että sille olisi heitelty makupaloja pöydästä?

Vierailija
10/12 |
18.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ymmärtänyt, että niissä on käytössä "viimeisenä tullut poistuu", eli allerginen poistuu jos kyydissä on jo koira.

Korjatkaa jos olen väärässä?

Ja tuskin kovin moni haluaa räkyttävän ja huonosti käyttäytyvän piskin kanssa rantautua ravintolaan... ja kaipa henkilökunta voi siinä tilanteessa poistaa "häiritsevän asiakkaan" : )

Vierailija
11/12 |
18.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

no vaikka sellaisessa tilanteessa, että olen pitkällä automatkalla koiran kanssa. En voi jättää koiraa ravintolan ulkopuolelle tai autoon, koska se paleltuisi. Nykyään joudun ottamaan eväät matkalle mukaan meille molemmille kun matkalla ei ole ollut sisätiloihin asiaa.

Toivottavasti jatkossa löytyy paikkoja johon matkakumppanini on tervetullut lämpimiin sisätiloihin ja minä saan lämpimän aterian :)

Vierailija
12/12 |
18.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska alkaa todella jo risoa näiden koiravihaajien ketjut. Oletko lukenut? Ja itsekin viimeisessä kappaleessa ihmettelet aika lailla, miksi ihmeessä tämä tulee sallia. Anteeksi, ei ollut tarkoitus olla hyökkäävä. Taitaa vaan tämän palstan tyyli tarttua, kun asialliset perustelut yleensä sivutetaan.

Edelleenkään ketään ei pakoteta ottamaan koirat mukaan. Ja voin kyllä sanoa, että meidän koirat nauttivat siitä, kun pääsevät lauman mukaan, ihan sama missä mennään. Osaavat myös rauhoittua sinne pöydän alle. Ollaan matkusteltu paljon koirien kanssa Saksassa, eli tiedän, miten käyttäytyvät.

Tosiasia on se, että vapaa-aika on rajallinen ja minua harmittaa esim. Viikonloppuaamuisin, kun lapset haluavat puistoon ja koirat lenkille. Äitinä haluaisin viettää päivän koko perheen kanssa, enkä jakautua miehen kanssa. Käytännössä kuitenkin joudumme usein ulkoilemaan peräjälkeen, koska lapsille koiralenkki ei ole yhtä mielekäs, kuin puistossa leikkiminen. En siis ota koiriani illastamaan hienoon ravintolaan (ainoastaan ehkä reissussa), vaan ottaisin mukaan juuri sellaisiin kokopäivän ulkoilutapahtumiin, jolloin saatetaan poiketa lounaalla/ kahvilla lämmittelemässä ja virkistäytymässä. Saksassa lomaillessa saatoimme esim. Kävellä pitkiä matkoja, pysähtyä välillä leikkipaikkoihin ja lopulta päätyä seuraavaan kylään, jossa oli mukava syödä jotakin ennen kotimatkaa. Suomessa koirat olisi jätettävä kotiin, koska oli tiedossa että pienet lapset tarvitsevat jossakin vaiheessa lämmintä ruokaa. Enkä kiellä, että se myös itselleni on äärettömän mukavaa. Eli en ymmärrä, miksi koira ei aidosti tykkäisi olla mukana ja mitä haittaa siitä lyhyestä stopista sille on? Ja on siis tottunut kaupunkiolosuhteisiin, eikä stressaa siellä pöydän alla.

Luulen, että tämä on nyt Suomalaisille niin iso ( ja ärkyttävä) , muutos, että sitä vastustetaan ihan periaattessa. Koiraihmiset eivät ole vielä oivaltaneet, miten se lisää mukavuutta ja mahdollisuuksi ja vastustajat eivät ole nähneet, että se voi oikeasti toimia, eikä huononna heidän ravintolakokemusta. Todellakin toivon, että kukaan ei nyt pilaa tätä uutta mahdollisuutta viemällä sitä huonosti koulutettua märkää Leonberginkoiraa jonnekin Michelin- ravintolaan... Mutta voitteko myös kuvitella, että se pieni pöydän alla nukkuva russeli ei välttämättä tarkoita välitöntä maailmanloppua?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi neljä