Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Milloin se pesänrakennusvietti puhkeaa? :D Nyt rv 37!

Vierailija
18.01.2012 |

Eikä vielä mitään tietoakaan siitä että haluaisin siivota tai laittaa paikkoja kuntoon. Toki on ollut ihana pedata vauvan sänky (tosin tajusin just eilen et jos laitan vauvan aluksi äp:n laatikkoon nukkumaan, tarvii sekin omat lakanat!) ja laittaa vauvan huone kuntoon jne. mutta mitään oikeasti tärkeää en saa siivottua. Esim. keittiön kaapit pitäis järjestellä, niitä ei oo muuton jälkeen laitettu kertaakaan "ojennukseen" ja mua vituttaa joka päivä avata ne kaapit ja nähdä se sekasorto. On vaan niin helppo sit laittaa se kaapinovi kiinni..

Öh, tosi saamaton olo kokoajan! Voisin vaa levätä ja nukkuu kokoajan.

Ja tää viesti on sitten pilke silmäkulmassa kirjoitettu ;)

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
18.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla ei ollu ekassa raskaudessa minkäänlaista pesänrakennusviettiä. Olin vaan ihan horroksessa ja nukuin ihan hirveesti. Odottelin myös milloin se alkaa, mutta ei sitä päivää sitten tullut.

Kyllä mä tokassakin raskaudessa nukuin paljon ja väsytti, mutta kyllä n 30+ raskausviikoilla tuli tarve tehdä kaikkea. Siinä siivottiin keittiön kaapit, varastot ja ihan kaikki. Samalla mutta oli ihan hirveä hinku kutoa. Ihan kaikki tumput töppäset, pipot ja villahousut. Molemmissa väreissä. Hormoniviiraus huipussaan...

Vierailija
2/4 |
18.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta unohda koko pesänrakennusvietti ja lepäile kunnolla, vauvan saavuttua lepo voi jäädä vähälle. Silloin saattaisi ottaa päähän jos olisi käyttänyt viimeiset raskausviikot kaappien kaivelemiseen jos viisaana vaihtoehtona olisi ollut löhöily ja nukkuminen :)

p.s. et kai ole laittamassa sitä vauvaa niihin kaappeihin?

p.s.2 laita suoraan vain pinnasänkyyn vai mikä teillä sitten onkaan valmiina, turha siinä äippälaatikossa on nukuttaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
18.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinaista viettiä tullut. Mulla oli eka synnytys nopea,4h, joten kuopuksen synnytyksen lähestyessä tuli sellainenkin ajatus mieleen, että mitä jos se syntyy kotona? Aloin sitten pestä kylppäriä oikein kunnolla, että sinne voi raahautua hätätilanteessa, mukavan lämminkin paikka. Pesin myös vauvanvaatteet parina päivänä ennen synnytystä. Taisin jossain alitajunnassa tietää että synnytys alkaa. No oikeassa olin, kuopus syntyi pari viikkoa etuajassa niin, että ehdin juuri sairaalaan, oli ulkona puoli tuntia synnärille saapumisesta..!

Vierailija
4/4 |
18.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla kävi niin, että aloin jostain oudosta syystä stressaamaan järjestelyistä jo joskus viikon 30 jälkeen. Otin kamalat paineet, että nyt on kaikki tarvikkeet saatava ostettua. Tein exceliinkin järjestelmällisenä luonteena ostoslistan ja TO DO -listan. Tarkoitus oli minullakin siivoilla äitiysloman alussa kaapit. No, äippäloman ekana iltana rv 34+6 sitten tuli mieleen, että leivonpa pullat! En ole koskaan ennen leiponut pullaa. Seuraavana aamuna menivätkin sitten lapsivedet ihan yllättäen ja vauva syntyi etuajassa 35+0. En ollut ehtinyt pesemään vauvanvaatteitakaan vielä ja sänky ja hoitopöytä olivat kasaamatta. Tarvikkeet sekavassa kasassa makkarin nurkassa. Turvaistuin ostamatta ja sairaalakassi pakkaamatta. No, hyvin siitä kuitenkin selvittiin. Jälkikäteen olen tyytyväinen, että edeltävänä päivänä olin vain levännyt ja ottanut aurinkoa - kerännyt voimia synnytykseen.

Nyt vauvani on 5 kk ja täytyy sanoa, että vaikka kaapit olisi ehtinyt siivota, niin kaaoksessa ne olisivat pian taas olleet. Sellaista tämä vauva-arki on: olkkari kuin mustalaisleiri pukluräteistä, vaatteista, leluista.. Eli ota löysin rantein. Järkevintä on levätä, koska sitä et ihan heti taas pääse tekemään. Tee kaikkea kivaa! Ei maailman tarvitse olla valmis kun vauva syntyy. Nyt kun vauvani on jo isompi, olen aloittamassa erilaisia kotiprojekteja. Juuri noita kaappien siivoiluja voi pikkuhiljaa tehdä vauvan ollessa päikkäreillä. Nyt kun tilanne siis hieman helpottunut ja rauhoittunut