Mitä jouluvalmisteluja teit tänään ja oletko tyytyväinen aikaansaannoksiisi?
Kommentit (25)
-tapasin sukulaista, jonka kanssa vaihdoimme lahjakassit, eli loputkin lahjat toimitettu perille
-siivosin toisen vessoista melko perusteellisesti kaappeja myöden
-pesin uunin ja lieden ja uunipellit
-siivosin ja pyyhin jääkaapin
-siivosin kuivamuonakaapin
-vein naapureiden joulukortit postilaatikoihin
-pesin kaikki sohvanpäällistyynyt (4 koneellista)
-paketoin lasten loput lahjat ( 4 pakettia)
ja kyllä, olen hyvin tyytyväinen!
-tapasin sukulaista, jonka kanssa vaihdoimme lahjakassit, eli loputkin lahjat toimitettu perille -siivosin toisen vessoista melko perusteellisesti kaappeja myöden -pesin uunin ja lieden ja uunipellit -siivosin ja pyyhin jääkaapin -siivosin kuivamuonakaapin -vein naapureiden joulukortit postilaatikoihin -pesin kaikki sohvanpäällistyynyt (4 koneellista) -paketoin lasten loput lahjat ( 4 pakettia) ja kyllä, olen hyvin tyytyväinen!
Tein maksalaatikot,
siivosin niiden paistuessa keittiön loput kaapit joita en ehtinyt edellis pv,
kävin ostamassa äitini lahjan,
paketoin loput lahjat ja
kävin ostamassa marketista kaikki ruokatarvikkeet mitkä voi jo tässä vaiheessa ostaa (jotka ei mee siis pilalle).
Nyt oikeastaan hiljenee meillä sitten järjestelyt ja joulu tulla saa :) Jotain pienempää asiaa enää haetaan kaupasta ja kinkku paistellaan aattoa vasten yöllä.
mä tein sen hirveän pahanmakuisen lanttulaatikon josta tuolla yhdessä ketjussa valitan...
...en ole tyytyväinen päivän saldoon ollenkaan.
-siivosin vessan ja pesin sieltä kolmatta päivää putkeen pyykkivuorta pois, nyt mahtuvat pyykit yhteen korkeaan kaappiin...
- siivosin toisesta lastenhuoneesta osan
- paketoin lahjoja kassillisen (ja vielä niitä riittää vaikka kuinka)
Vielä lastenhuoneet, loppujen lahjojen osto ja paketointi, toisen vessan, keittiön ja olohuoneen siivous, ruoka-ostokset.
siinäpä se. Koko päivän sain kulumaan tuon "kakkosolkkarin" siivoukseen eikä sekään ole vielä ihan valmis. Oli aika kaaos...
Ruokia en ole miettinyt vielä yhtään enkä varsinkaan ostanut. Lahjoista puuttuu puolet vaikka luulin olevani ajoissa muka. Koti on siivoamatta, missä välissä leivottais lasten kanssa.. Kuusen mies on kai varannut.
Mahtaa tulla kummallinen joulu, jos en saa vauhtia hommiin.
hoidin kaikkia muita asioita, paitsi jouluun liittyviä. Kauheasti en ole tyytyväinen, kaikki on kesken tai aloittamatta, mutta kun ei ehdi niin ei ehdi. Torstaina saa muksut käydä hommiin ensimmäisen lomapäivän kunniaksi. :)
- kävin kaupassa hakemassa viimeiset puuttuneet lahjat, paketoin loput
- autoin lasta piparien leipomisessa
- tein miehen kanssa joulun silakat (kolme sorttia) jääkaappiin
Olen tyytväinen siihen nähden, että olen myös tehnyt paljon töitä!
Löysin kivan lahjan vielä äidille ja pienen lisälahjan isälle. Myös mies sai vielä yhden lahjan. Muut onkin jo ostettu, mutta mitään ei ole paketoitu. Lohta ostin kun oli tarjouksessa, pistän pakkaseen ja graavaan aatonaattona. Mitä vielä pitää tehdä... paketoida kaikki lahjat, tehdä ja pakata herkkulahjat naapureille/sukulaisille (meillä "joulukukan" asemasta), laatia ostoslista ruokakauppaan, hakea ne ruuat, tehdä kaikki ruuat (heelp), leipoa jne. Eli joo kiire taitaa tulla. Tai sitten totean että en ehdi ja pärjätään vähemmällä.
olen tyytyväinen. Kävin ostamassa viimeiset kaksi joululahjaa ja paketoin ne. Sain jaettua muutaman läheisille menevän lahjan ja kortin.
Siinäkin oli liikaa... En juuri siivoa tai kokkaile jouluksi. Suklaa riittää, torttuja tekee hetkessä jos tekee mieli.
Jouluruokaan kyllästyy nopeasti.
Joulukuusi, jouluvalot, lahjat, kynttilät, joulumusiikkia, muutama tonttu. Tavaroiden raivaus, pikaimurointi, pölyt, vessojen siivous ja moppaus, se on siinä. Joulu. Ja nuo kaikki on tehty.
Mitä te ihmiset hössötätte...
joita oon vältelly viikkotolkulla ja ostin lahjoja. Paistan vielä joulutortut ja ehkä paketoin muutaman lahjan.
Siis eilen. Mitään muuta jouluun liittyvää en tehnyt. Glögiä join lasillisen. En ole ihan tyytyväinen - olin ajatellut siivota keittiötä, mutta töiden jälkeen väsyttikin ja menin nukkumaan. Loppuilta meni omillaan asuvan tyttären kanssa mesettäessä, sovittiin joulukuvioista.
Laitoin silakkafileet etikkaliemeen.
Kävin ostamassa viimeisen lahjan. Olin joulujuhlassa. Kävin ostamassa itselleni uuden juhlavan mekon jouluksi.
Nämä oli jo siis oikeasti eilisen puolella:)
Tänään keskiviikkkona:
Laitan silakat mausteliemiin, paketoin lahjat, laitan vierashuoneet kuntoon.
Imuroin, pyyhin pölyt ja moppaan lattiat.
Minä tein eilen kunnolla töitä. Sitten kaahasin pikavauhtia ostamaan täksi päiväksi työkavereilleni joululahjat ja löysin samalla veljelleni ja tämän vaimolle kivan lahjan sekä tuliaisen illan kyläpaikkaan. Sitten hain lapset ja kurvattiin vaihtamaan joululahjoja ystäväperheeseen.
Illalla ripustin saapuneet joulukortit roikkumaan ja valmistelin tämän päivän työvaatteet, pesin kaksi koneellista pyykkiä.
Tänään leivotaan loput piparitaikinasta lasten kanssa, ja lisäksi teen taatelikakun. Illalla paketoin. Torstaina kurvaan joululahjaostoksille ja lisäksi aion imuroida ja mopata ja paketoida. Perjantaina pyyhin pölyt, pesen vessat ja teen ruoat. Pakkasessa onneksi on jo laatikot ja kinkku sulamassa jääkaapissa.
lasten joulujuhlassa, joten ei työäidillä paljon ole aikaa laitella viikolla joulua.
Eri asiahan se on näillä työttömillä, joilla on lapset virikehoidossa. On aikaa nyysiä nurkkia.
Mutta kun jonkun on tienattava ne veroeurot, millä maksetaan näiden laiskojen mammojen lasten virikehoito.
Joulu. Ja nuo kaikki on tehty. Mitä te ihmiset hössötätte...
Vaan nautiskellen laittelen ja kokkailen joulua.
lasten joulujuhlassa, joten ei työäidillä paljon ole aikaa laitella viikolla joulua. Eri asiahan se on näillä työttömillä, joilla on lapset virikehoidossa. On aikaa nyysiä nurkkia. Mutta kun jonkun on tienattava ne veroeurot, millä maksetaan näiden laiskojen mammojen lasten virikehoito.
3 koululasitas ja taapero. Kummasti ehdin tehdä töitä ja laittaa joulua. Ja taatusti tienaan enemmän veroeuroja kuin sinä.
Asenne se on joka ratkaisee. Laiskurit ei mitään saakaan aikaiseksi.
lasten joulujuhlassa, joten ei työäidillä paljon ole aikaa laitella viikolla joulua. Eri asiahan se on näillä työttömillä, joilla on lapset virikehoidossa. On aikaa nyysiä nurkkia. Mutta kun jonkun on tienattava ne veroeurot, millä maksetaan näiden laiskojen mammojen lasten virikehoito.
3 koululasitas ja taapero. Kummasti ehdin tehdä töitä ja laittaa joulua. Ja taatusti tienaan enemmän veroeuroja kuin sinä. Asenne se on joka ratkaisee. Laiskurit ei mitään saakaan aikaiseksi.
sama
suurperheen äitejä, joilla kaikki lapset on kotona ja tehdään kotona töitä ja samalla jouluvalmisteluja ja vuositulot on tietenkin 90 000 euroa.
Justjoo.....
Onko kenties seuraavalla jo 6 lasta ja kaikki kotihoidossa......
3 koululasitas ja taapero. Kummasti ehdin tehdä töitä ja laittaa joulua. Ja taatusti tienaan enemmän veroeuroja kuin sinä.
Asenne se on joka ratkaisee. Laiskurit ei mitään saakaan aikaiseksi.
ei sitä vielä tänään oo paljoakaan kerennyt:)