Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mikä autais ihan oikeesti hiusten lähtöön?

Vierailija
17.01.2012 |

Siis onko joku ihan oikeesti saanu apua pitempiaikaiseen hiustenlähtöön jostakin sinkkivalmisteesta tai jostain?

Mulla on lähteny hiuksia isoina tukkoina jo varmaan vähintään neljä vuotta. Olis kiva kuulla olisko joku saanu apua tällaseen vaivaan.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
17.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jonkin verran

Vierailija
2/4 |
17.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä oli hirveä hiustenlähtö aikanaan, ja sitten mulla todettiinkin kilpirauhasen vajaatoiminta. Se on luultua yleisempi sairaus, jonka yksi oire on lisääntynyt hiustenlähtö. Suosittelen netistä katsomaan muita vajaatoiminnan oireita, koska kyse saattaisi olla siitä sunkin kohdalla, ja jos löytyy muitakin oireita niin mars lääkärille (sellaiselle jolla kokemusta kilppariasioista, peruslääkärit ei tiedä mitään.)

Jos syynä on kilppari, niin lääkityksellä hiustenlähdön sai ainakin mun tapauksessa kuriin. Tietty niitä vieläkin lähtee jonkin verran, mutta ei läheskään niin paljoa kuin pahimpina aikoina.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
18.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johtuvia hormonaalisia juttuja. Lisämunuainen nyt aika varmasti käy vajaalla, kilpirauhanenkin todennäköisesti. En ole saanut aikaa toivomalleni lääkärille ja vyöhyketeraåiasta ja lisäravinteista olen saanut vakavampiin oireisiin apua. Mutta hiusten lähtö on ollut jo pari vuotta aika voimakasta. Tuntui, että tilalle ei kasva uutta ollenkaan. Jostain sitten luin, että näihin minun ongelmiini nmenomaan B5-vitamiini olisi hyvä. Kun luin, että sen vitamiinin puute saattaa aiheuttaa hiustenlähtöä, niin aloin syömään sinkin ja magnesiumin lisäksi vahvaa b-vitamiinivalmistetta. Ja muutaman viikon jälkeen jo huomasin, että pientä sänkeä oli alkanut kasvaa. Hiuksia lähtee edelleen, mutta aivan kuin olisin huomannut sen hiukan vähenevän.

Mulla ilmeisesti allergisen lapsen vuoksi tiukalla imetysruokavaliolla ollessa sain joitakin puutostiloja, joita paikkaillakseen kroppa on mennyt sekaisin. Taustalla vielä kaikenlaista muutakin stressaavaa, mutta tuo varmasti oli laukaiseva tekijä.

Vierailija
4/4 |
18.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei mikään auttanut kun mulla on alopecia, mutta biotiinista luin paljon ja jotkut ovat siitä saaneet apua

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi seitsemän