Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Missä iässä lapselle tulee HALU syödä itse, siis leikki-ikäistä tarkoitan.

Vierailija
17.01.2012 |

2v2kk ikäinen lapseni opetteli innokkaana syömään itse jo alle vuoden ikäisenä, mutta kuten arvata saattaa, menetti kiinnostuksensa hommaan jo kauan aikaa sitten. Kokeneemmat äidit rauhoittelevat, että jossain vaiheessa hän alkaa vaatia yksin syömistä eikä häntä enää saa auttaa. MIlloin, noin karkeasti?

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
17.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokailu on ohi. Syötetään tietty jos on kipeä ja haluaa. Ei tosiaan käyttäydy hyvin useinkaan, mutta me nyt vaan ei syötetä.

Vierailija
22/23 |
18.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulla täyteen jo parista-kolmesta lusikallisesta ruokaa. Sekin on luonnollista, että hitaasti kasvavat, pienikokoiset lapset syövät vähän. Jotkut ovat pieniruokaisia ja hoikkia luonnostaan. Ei kaikkien tarvitse syödä paljon.

Ymmärrän, että lapsen syöminen ei ole aina kasvatuksesta kiinni, mutta ihmettelen silti, miten lasten annetaan livistää pöydästä muutaman lusikallisen jälkeen. Eikö edes yritetä pitää rajoja, kuten että pöydässä istutaan niin kauan kuin tietty määrä on syöty tai ainakin niin kauan että muut ovat syöneet? Voi vaikka sopia, että lapsi syö yhden lusikallisen itse ja sitten äiti syöttää kaksi tms. Tai että hedelmän saa vasta kun puuro on syöty. Jos lapsi karkaa, hänet haetaan takaisin. Tuossa iässä ei kai ole kyse siitä, että lapsi ei osaisi laittaa sitä lusikkaa suuhun vaan siitä, että lapsi ei viitsi tai halua, koska on mukavampaa, että syötetään. Se on sitten tietysti eri asia jos lapsi ei syötettynäkään suostu suutaan avamaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
18.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma lapseni halusi lusikan 1-vuotiaana (aika tasan). Sen jälkeen on syönyt aina, korostan aina itse. On yli 3-vuotias nyt.