Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tiedättekö, että jokainen absolutisti on alkoholisti.

Vierailija
17.01.2012 |

Siksi eivät juo ja saarnaavat niille, ketkä osaavat juoda ihan normaalisti, että heillä on iso ongelma- sairaus nimeltä alkoholismi. Se on geeneissä ja nämä ihanaiset valittajaabsolutistit PELKÄÄVÄT itsessään asuvaa narkkia.

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
09.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei voi olla totta.

Vierailija
22/36 |
09.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joopa, siis meidän kummityttö 19v, joka ei ole koskaan juonut ja on absolutisti olisikin alkoholisti...ap, meneppäs nyt sauvakävelylle ja tule sen jälkeen tänne uudestaan positiivisemmalla mielellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
09.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se joka tässä ketjussa on alkoholisti on ap. Kun on jonkinmoinen terve suhtautuminen viinaan niin absolutistit eivät haittaa.

Ja itse olen (nykyään) absolutisti koska viina olisi vienyt hengen. Ja minua ei kiinnosta muiden juomattomuus tai juominen. Itse vaan en juo. Joskus se on joillekin seurassa ongelma, miksiköhän?

Vierailija
24/36 |
09.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.01.2012 klo 12:19"]

Siksi eivät juo ja saarnaavat niille, ketkä osaavat juoda ihan normaalisti, että heillä on iso ongelma- sairaus nimeltä alkoholismi. Se on geeneissä ja nämä ihanaiset valittajaabsolutistit PELKÄÄVÄT itsessään asuvaa narkkia.

[/quote]

Buaahahahahaaa, etkö parempaa provoa keksinyt :DDDDDDD

t. abso, joka ei ole ikinä käyttänyt alkoholia

Vierailija
25/36 |
09.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mitä sillä on väliä vaikka olisikin? Alkoholismi on riippuvuussairaus, aivokemiallinen häiriö. Ei siinä ole mitään hävettävää.

Vierailija
26/36 |
09.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.01.2012 klo 12:32"]

t. absolutisti, joka ei ole koskaan elämässään juonut

Jo pelkkä alkoholijuomien tuoksu ja pullojen ulkonäkö on niin houkuttelevat, että tiedän, että nuo aineet voivat koukuttaa tosi pahasti.

[/quote]

*reps*

Vierailija
27/36 |
09.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pidä paikkaansa ap:n väittämä!

En juo mutten arvostele täysi-ikäisten perheenjäsenteni juomista.

Polttamatta olen ollut 5v mutten koskaan valista täysi-ikäisiä. Saatan kyllä kertoa kuinka 20v yritin päästä tupakasta eroon mutta olihan pirun vaikeeta.

Vierailija
28/36 |
09.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.01.2012 klo 13:46"]

ei juo, ei vaan juo. Mutta se ei tee siitä numeroa, ei hyökkää.. Ihminen, joka sanoo olevansa ja tuntee olevansa ABSOLUTISTI, on todellakin ALKOHOLISTI. Tunnistan tästä ketjusta kyllä alkikset. Ap

[/quote]

Ajatelin, että tänään on tylsä palstapäivä, mutta sinä pelastit tämän provoinesi :D

Olet kyllä söpö ap. Oikein mieli piristyi tästä ketjusta. Nyt voi lähteä ruoanlaittoon

Kiitos vielä kerran :)

Vierailija
29/36 |
09.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiesin.

Vierailija
30/36 |
09.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitten alkoholi on on vaan niin pahaa, että en näe syytä juoda. Humalatila on yliarvostettua ja kaikki viinakset pahoja niin miksi joisin? Kyllä sitä ehkä kerran viiteen vuoteen tulee juotua ja todettua, että on ne edelleen pahoja. En kyllä koe tarvetta saarnata toisia juomisesta, mutta minun juomattomuutta jaksetaan ihmetellä. Eihän sitä ole edes oikea aikuinen jos ei vähintään viiniä sivistyneesti lipitä ja saunakaljaa juo ja miten noloa onkaan kun aikuinen ihminen juo limpparia hienon aterian kanssa. Cokis on paljon parempaa kuin alkoholipitoiset juomat, maistuu hyvältä, siitä ei tule pää kipeäksi ja sopii kaikkien ruokien kanssa <3

Vierailija
31/36 |
09.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en käytännössä juo nykyään ja ei kyllä ole mitään alkoholiongelmaa taustalla. Moni tosin luulee niin jos joku ei juo...

Vierailija
32/36 |
09.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha ketju, mutta siis... tuolla periaatteella esim. lestadiolaiset ja muut uskonnon takia alkoholista pidättyvät ovat alkoholisteja. okei...

Vierailija
33/36 |
09.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.01.2012 klo 12:21"]

Siskoni nimittäin on absolutisti. Juonut vain muutaman kerran elämässään. Hän ei vain tykkää alkoholista ja kännissä olemista.

Toisaalta, eipä hän kellekään paasaa asiasta. Sujuvasti lähtee meidän kanssa vaikka keikalle tietäen, että kaikki muut ovat humalassa ja hän selvinpäin.

[/quote]

Mieheni on absolutisti ja paljolti samoista syistä kuin siskosi. Minä käytän alkoholia, mutta se ei ole miehelleni ongelma. Toisten ihmisten juominen tai juomattomuus ei vaikuta häneen millään tavalla.

Vierailija
34/36 |
09.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en tykkää alkoholista enkä tupakasta joten olen siis alkoholisti ja ketjupolttaja vai....buahhhaaaaahaaa! Thanks:)

Vierailija
35/36 |
09.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalta osaltani voin osittain allekirjoittaa. Minä en juo, koska en halua olla alkoholisti. Kasvoin kahden sellaisen lapsena, tiedän kantavani riippuvuuksille altistavaa geenivirhettä, kamppailen sokeriaddiktion kanssa (alkoholista voi sentään kieltäytyä suht helposti, mutta mitäs sitten, jos pakastepinaattikeiton syöminen laukaisee kolmen viikon sokerinahmintaputken...) ja näen työssäni paljon lapsia, jotka pohtivat vanhempiensa alkoholinkäyttöä. Osa on niitä lapsia, jotka heivataan joka perjantai ihan sama minne hoitoon, kunhan saadaan rällätä perjantai-ilta ja potea krapulaa lauantai, osalla taas tissutellaan kotona illat pitkät olutta tai viiniä, osa vaan pohtii, miksei iskä voi saunoa ilman olutta. Niin, minä varmaankin olisin alkoholisti, jos käyttäisin ko. ainetta.

Useimpien ystävieni kohdalta en kuitenkaan voi allekirjoittaa ap:n väitettä. Tunnen monia, joille alkoholittomuus oli luonnollinen valinta, tai ei oikeastaan edes valinta. Valtaosalla se liittyy uskontoon ja /tai lapsuusperheen tapoihin - kun ei ole koskaan nähnyt kenenkään juovan alkoholia, ei näe sitä itse edes vaihtoehtona, että joisi. Osalla kyse on lapsuuden kokemuksista, ja heille se on valinta - en juo, koska äiti tai iskä joi. Niin oli minulla,  mutta en ole aina ollut absolutisti. Teininä ja opiskelijana käytin alkoholia välillä enemmän ja välillä vähemmän, yleensä enemmän, mutta vähemmän sivistyneesti. Suoraan sanottuna se maailma ei tuntunut edes silloin hyvältä. Kun sitten tulin raskaaksi, jouduin tekemään valinnan, ja se oli mulle helppo, en voinut edes kuvitella käyttäväni alkoholia lapseni nähden. Koskaan mun ei ole tarvinnut mainostaa absolutismiani, mutta monestikin olen joutunut selittämään, etten oikeasti käytä alkoholia ollenkaan. Myöhemmin vaihdoin uskontoa, ja nykyään saan käyttää sitä tekosyynä, vedota siihen, että uskonto kieltää alkoholin käytön. Vieläkin hämmästelen sitä, miten esikoiseni neuvolassa terkka nosti ison haloon siitä, etten käytä alkoholia, koska en halua käyttää, koska opetan lapselleni kieroutuneen tavan suhtautua ko. nautintoaineeseen. No, loput kaksi lasta ovat syntyneet sen jälkeen, kun vaihdoin uskontoa, ja se onkin ihan ok, ettei käytä alkoholia, koska uskonto kieltää sen.

Vierailija
36/36 |
09.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa on, osa ei. Hyvä ystäväni on absolutisti juuri siksi, että hän ei voi ottaa tippaakaan, sillä saattaisi sortua ryyppäämään. Taisteli monta vuotta alkoholiriippuvuudesta eroon. Nyt ei ole vuosiin enää juonut tippaakaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä viisi