Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä säästät ensimmäisenä jos säästät ruoasta?

Vierailija
17.01.2012 |

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
17.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hiilihapotetuista vesistä

herkuista

lihaa en osta niin usein (kokolihaa)

leivässä (teen itse jos on tiukkaa)

Vierailija
2/27 |
17.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laadusta en tingi, eli en suostu ostamaan marinoitua moskaa, joten joudun tinkimään hinnasta eli suuntaamaan paikalliseen markettiin aamuvarhain, jolloin siellä myydään kahtena seuraavana päivänä vanhentuvia -50% lapuilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
17.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eineksistä ja vichysta sekä "merkkituotteista" eli vaihdan kaiken Pirkkaan tai Rainbow'hun. Mulla on myös kotimaisten kurkkujen ja tomaattien hinnan suhteen kipuraja ja jos ulkomaalaiset on pahoja / mauttomia, niin syön talvella sitten paprikaa leivän päällä ja salaattina raasteita ja kiinankaalia.

Vierailija
4/27 |
17.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikee kysymys :) yleensä aika kokonaisvaltasesti joutuu karsiin jos rahat tiukilla. useimmiten säästä ehkä kuitenki leivän päällisistä eli leikkelemakkarat ja juusto.

Leipää voi välillä syödä pelkällä margariinilla..

Ja vaikka joihinkin ruokiin tulis kermaa niin sen voi monesti korvata vedelläkin.

Sitten myös tuoremehuja tulee ostettua vähemmän silloin kun vähemmän rahaa, nekin kun on jo melko kalliita. Sen sijaan ostan hedelmiä tarjouksesta isompia määriä

Vierailija
5/27 |
17.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokaa on niin paljon, että meinaa pilaantua. Mies manasi kun kaappi on täynnä ruokia. Sanoin, että älä kiroa, moni köyhä antaisi vaikka silmän päästään jos saisi edes kerran elämässään sanoa, että meillä on LIIKAA RUOKAA.

Vierailija
6/27 |
17.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lihaa saa usein tarjouksesta, sitä voi myös pakastaa silloin kun saa halvemmalla

Vierailija
7/27 |
17.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli keksit, herkuttelujuustot, suklaat yms.

Vierailija
8/27 |
17.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten hedelmät

Vierailija
9/27 |
17.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

- syödään enemmän vihannes- ja juuressosekeittoja

- ostetaan luomun sijaan tavallista lihaa

- tehdään sitä, mitä on tarjouksessa (jauhelihakastike silloin, kun jauheliha on halpaa jne.)

- ostetaan laputettuja lihoja ja kalaa pakkaseen

- leivotaan leipä itse

- ostetaan vain tarjoushedelmiä

Vierailija
10/27 |
17.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan sitä lihaa/kalaa/hedelmää, joka on kulloinkin tarjouksessa.

Ostan isojapaketteja silloin, kun se on taloudellisesti järkevää.

Laitan itse ruokaa, en osta valmiita ruokia tai leivonnaisia.

Ostan harkiten kalliita juustoja ja leikkeleitä.

Katson hintoja, kun ostan esim. jugurttia tai tuoremehua.

Ostan paljon juureksia, ne on tosi halpoja ja niistä tekee viakka mitä hyvää.

Syön puuroa.

En ostele limuja tai oluita tai siidereitä kuin erityistilanteissa.

Leivon itse sämpylöitä ja pullaa.

Käytän esim. pestossa pinjansiementen sijaan auringonkukansiemeniä.

Ostan harvoin erikoisia pähkinöitä, kalliita oliiveja, parman kinkkua yms luksustuotteita, joihin uppoaa hirveästi rahaa huomaamatta.

Vierailija
11/27 |
17.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei nytkään osteta mitään mehuja, eineksiä, herkkuja, hedelmiä tai leivänpäällisiä.

Tehän säästätte ns. "extrasta", mutta kun pitäisi säästää ihan ruoanlaitosta.

Aamupalaksi kaurapuuro veteen + voinokare.

Juomaksi vettä. Ei kahvia tai teetä. Saati sitten mehuja tai virvoitusjuomia.

Mutta on tosi vaikea vertailla itsetehtyjen ruokien hintoja ja päättää minkä laittaminen ruoaksi olisi järkevää. Toisin sanoen en haluaisi ostaa höttölihaa, jossa lihaa vähemmän kun kalliimmassa "ehdassa" tuotteessa.

Vierailija
12/27 |
17.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siinä on 10 g sokeria per 100 ml, joten eikö se tee litran purkissa 100 g sokeria? Minusta se on kauhean paljon, mutta varoitteluni kaikuu kuuroille korville. Hän juo mitä juo ja minä saan juoda itse rasvattomat maitoni.

Vierailija
13/27 |
17.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

säästän ihan viimeisenä ruoasta

ne ylimääräiset herkut siitäkin sitten lähtisi, vaikka todellinen rahareikähän meillä ovat gluteenittomat tuotteet, ja niitä olen saanut nyt 15 vuoden aikana, jona olen gluteenittomia ostanut, tarjouksesta tasan kaksi kertaa

Vierailija
14/27 |
17.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

yleensä niitä reissuja tulee kolme.

Jos haluan säästää niin käymme kerran viikossa kunnolla kaupassa ja tuoreita haetaan tarpeen mukaan lisää.

Vierailija
15/27 |
17.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei nytkään osteta mitään mehuja, eineksiä, herkkuja, hedelmiä tai leivänpäällisiä.

Mutta on tosi vaikea vertailla itsetehtyjen ruokien hintoja ja päättää minkä laittaminen ruoaksi olisi järkevää. Toisin sanoen en haluaisi ostaa höttölihaa, jossa lihaa vähemmän kun kalliimmassa "ehdassa" tuotteessa.

ei kyllä mielestäni olla mitenkään varakkaita, päinvastoin, mutta silti on hyvä että saa tarvittavat vitamiinit ruuasta kun on pieni kasvava lapsi kotona ja itse raskaana.

Oletko varma ettet ole oikeutettu mihinkään lisiin kelasta esim jos rahaa tosiaan noin vähän ettei pysty ostamaan esim hedelmiä tai juustoa?

Vierailija
16/27 |
17.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lihasta (ostan edullisempaa), leivästä (voin leipoa itse), karamelleista ja muista makeista (turhiahan ne onkin) ja leikkeleistä. En koskaan halua säästää hedelmissä enkä kahvissa.

Vierailija
17/27 |
17.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että en nyt oikeastaan varakkaina meitä pitäisi.

Vierailija
18/27 |
17.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan kaupan omia merkkejä tai muuten halvempia vaihtoehtoja. Yritän vähentää karkinsyöntiä, seuraan tarkemmin tarjouksia, ostan halvempaa lihaa. Niitä punaisella lapulla varustettuja tuotteita tulee ostettua enemmän.

Vierailija
19/27 |
17.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten juusto ja leipä.Sitten ruoan määrässä.En oikein muuta keksisi kun mitään hötöö meille ei muutenkaan osteta kun kukaan ei meillä juo mehua,syö jogurtteja,muroja/myslejä en ole ostanut vuosikausiin.

No,omista valmisruoista voisin säästää.

Vierailija
20/27 |
17.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei nytkään osteta mitään mehuja, eineksiä, herkkuja, hedelmiä tai leivänpäällisiä. Tehän säästätte ns. "extrasta", mutta kun pitäisi säästää ihan ruoanlaitosta. Aamupalaksi kaurapuuro veteen + voinokare. Juomaksi vettä. Ei kahvia tai teetä. Saati sitten mehuja tai virvoitusjuomia. Mutta on tosi vaikea vertailla itsetehtyjen ruokien hintoja ja päättää minkä laittaminen ruoaksi olisi järkevää. Toisin sanoen en haluaisi ostaa höttölihaa, jossa lihaa vähemmän kun kalliimmassa "ehdassa" tuotteessa.

Aamupalaksi kaurapuuroa, neljänviljapuuroa...

Halpoja ruokia on vaikkapa

uunijuurekset

makaroonilaatikko

nakkikeitto

juuressosekeitto

itse leivotut sämpylät

munakas

uunilohi silloin kun lohi tarjouksessa

lisukkeeksi porkkanaraastetta

riisipuuro

kanankoivet

jauhelihapasta

punajuuripasta

lämpimät voileivät

välipalana voi napostella ihan vaan porkkanaa ja lanttua sellaisenaan

kaaliruoat on edullisia ja hyviä (laatikko, keitto, raaste...)

Ei limuja, ostettuja leivonnaisia yms "turhaa"

Jos sulla on hyvä lihakauppa, niin esim. naudan lapa on halpaa ja siitä tulee loistava pataruoka tai lihakeitto.

Hyvin voi syödä halvallakin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kaksi