Mikä ihme poskeani särkee? Ei reikiä hampaissa eikä poskiontelotulehdusta, tutkittu on.
Ihan sikana särkee silti. Onkohan purentaongelma?
Kommentit (7)
poskiontelontulehdusta mutta pari päivää sen jälkeen hulvahti keltainen neste nenästä ulos ja siihen loppui säryt!
Koneella katsottiin!
kipu todella poskessa, vai tuossa leuan nivelessä? Jos leukanivelessä, syynä voi olla alipaine korvassa. Siihen auttaa tukkoisuuslääke, esim. Duact.
Kävin tarkastuttamassa korvat, hampaat (myös röntgen), ultrattiin kaula ja mitähän vielä. Lopulta oli tulehdus leukanivelessä, mikä minulla liittyi reumaan. Mutta pointti siis, että voi olla aika monikin asia, eikä selvittäminen aina ole ihan helppoa...
Moi,
mulla oli pari vuotta sitten vastaavaa, tosin epäilin säryn lähteeksi korvaa. Korvatulehdusta ei ollut, mutta säryn syyksi paljastui se, että purin öisin kovasti takahampaita yhteen. Tämä stressin seurauksena hyvin yllättäen, aiemmin en tietääkseni ollut tällainen "yöpurija". Enkä kai sen jälkeenkään.
Kokeile jos auttaisi, että yrität illalla ennen nukkumaanmenoa rentouttaa leukoja. Ja särkylääkettä kehiin pahimpaan särkyyn.
Voi tietysti olla jotain muutakin, esim. aiemmissa vastauksissa mainittuja. Toivottavasti saat pian helpotuksen särkyyn.
mulla alkoi vaiva n. 40-v. lämpimällä kuumavesipullolla lämmittää pulloa ja tosiaan varoa ettei esim. vihaisena (tekee mieli huutaa lapsille ja puree hampaat yhteen :)) pure hampaita yhteen. Kuuma juoma saattaa myös vilhoa sitä kipeää hammasta. on joku juuren tulehtuminen. olen joskus käynet vaivan takia hammaslääkärissä.
tai sitten juurihoitoa tarvitseva hammas. Mulla oli nuo molemmat. Ja jouduin taistelemaan että hammaslääkäri uskoi koska väitti että on poskiontelon tulehdus. Mulla siis hammas tarvitsi juurihoitoa vaikka mitään ei näkynyt oli siis paikan alla ja paikka piti ottaa pois ja tehdä juurihoito.