isosiskoni pitää itseään niin raivostuttavalla tavalla parempana kuin muut
Huoh, miten jyrkät mielipiteet jollakin voi olla. Tekisi mieleni lopettaa yhteydenpito kokonaan mokomaan. Jää itselle aina niin ikävä olo. Ihan ku oisin yhteiskunnan pohjasakkaa.
Kommentit (5)
ja minusta tuntuu joskus, kuin kaikkien traumojen taustalla olisi joko äiti tai isosisko. Pikkusiskoni on kauhean katkera minulle vaikka mistä, kuvittelee, että minä olen ollut erityisasemassa ja "saanut" aina kaiken.
Ja monesti myös tuntuu, että kaikki sanomiseni otetaan kauhean vakavasti. Jatkuvasti minua ja sanomisiani asetetaan jonnekin jalustalle, jonne en itse ollenkaan koe kuuluvani, ja sitten yritetään horjuttaa sitä jalustaa.
Hän niin sieltä nenänvarttaan katsoo alaspäin minua ja paheksuu.
Minulla niitä besserwisseri-isojasiskoja on kaksi. Yhdistävänä tekijänä huono koulutus ja lapsettomuus. Kumpikin akateemisten alojen ja lastenhoidon ammattilaisia tätä nykyä (mielestään) - auliisti neuvomassa ja sekaantumassa elämääni (minulla maisterintutkinto ja kaksi lasta).
ja minusta tuntuu joskus, kuin kaikkien traumojen taustalla olisi joko äiti tai isosisko. Pikkusiskoni on kauhean katkera minulle vaikka mistä, kuvittelee, että minä olen ollut erityisasemassa ja "saanut" aina kaiken.
Ja monesti myös tuntuu, että kaikki sanomiseni otetaan kauhean vakavasti. Jatkuvasti minua ja sanomisiani asetetaan jonnekin jalustalle, jonne en itse ollenkaan koe kuuluvani, ja sitten yritetään horjuttaa sitä jalustaa.
Minulla erona on se, että edelleen on lämpimät välit pikkusiskoon, mutta olen huomannut kuinka vieläkin aikuisena sisko tulee hakemaan minulta neuvoa ja minulla on jokin tarve auttaa siskoa. Minutkin on molemmat siskot asettanut johonkin ihme alustalle. Heidän mielestä minulle kaikki tulee helposti ja olen hirveän fiksu. Todellisuudessa olemme kaikki yhtä fiksuja ja suunnilleen yhtä koulutettuja.
varo itse katkeroitumasta. Jos siskosi pitää sinua yhteiskunnan pohjasakkana, älä pidä itseäsi. Kunnioita ja arvosta itseäsi.
Siskosi on sinulle rakas ja tärkeä? Voisin veikata, että myös sinä olet hänelle. Kaikki eivät osaa ilmaista tunteitaan samalla tavoin.
Katkeroitumalla teet pahaa vain itsellesi. Voithan joskus kysyä siskolta mitä hän sinusta ajattelee, mutta loppujen lopuksi sillä ei ole väliä mitä toiset sinusta ajattelee.
Jos ajattelet positiivisesti toisistakin sinullakin on parempi olo. Isosiskosi voi oikeastikin olla parempi jossain kuin sinä voit myöntää senkin eikä sekään ole sinulta pois. Sinä olet parempi jossain muussa, vaikka siskosi ei sitä myöntäisikään ja mistäs tiedät vaikka myöntääkin? Oletko kysynyt?