Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Näkyykö myyjälle, jos kate ei riitä?

Vierailija
16.01.2012 |

Mitä lukee myyjän / baarimikon kassassa, jos kate ei riitä?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
16.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä sit aina retostellaan yhessä takahuoneessa

Vierailija
2/23 |
16.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta meille on neuvottu, että tätä ei saa sanoa mielellään asiakkaalle. yleensä asiakas itse arvaa syyn, kun sanon, ettei mene läpi ja kysyn käteistä tai toista korttia. joskus jos asiakas ei ymmärrä syytä, "kokeilen uudestaan" pari kertaa, jonka jälkeen sanon, että ei onnistu ja pyydän suoraan toista maksutapaa. ei minusta kohteliasta sanoa ääneen tyhjästä tilistä, kun jonossa aina joku muukin kuulee.



t. k-ryhmän kassa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
16.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä heillä lukee sitten???

Kun joskus ovat sanoneet että kuitissa lukee syy, mutten muista mitä siinä on lukenut?



Ja tilanne siis se, että minulle ei ole rahaa tilillä.

Vierailija
4/23 |
16.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai "ei myyntilupaa"?

Vierailija
5/23 |
16.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

TODELLA noloa;( En todellakaan tiennyt että ei ole rahaa ja koitin ja koitin korttia, luojan kiitos myyjä oli fiksu eikä möläyttänyt=D Palkka ei siis ollutkaan tullut;(

Vierailija
6/23 |
16.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Visa electron! Sehän ei mene läpi jos tilillä ei ole rahaa, pankkikortti kyllä menee.



Ja muistaakseni se että näkyykö myyjälle se syy miksi ei läpi mene riippuu vähän kassajärjestelmästä. Niitä kun on monia erilaisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/23 |
16.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

luki meidän kaupassa.



Kassahenkilö ei saa kailottaa kaikkien kuullen että tilillä ei ole rahaa, vaan hänen pitää sanoa ettei kortti kelpaa tai ettei ole myyntilupaa.

Etenkin Visa Electronin kanssa on usein ongelmia, ja asiakas voi käydä nostamassa rahaa jotta saa ostoksensa maksettua.

Vierailija
8/23 |
16.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ei myyntilupaa". Ja jotkut asiakkaat kysyy innoissaan, näkyykö sieltä, paljonko sitä rahaa siellä on..joo ei näy:):)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/23 |
16.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin siis todella isossa baarissa, ehkä siellä sattuu muillekin??? En ees nukkunut viime yönä, kun olen niiiin häpeissäni;(

Vierailija
10/23 |
16.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sotkee toisiinsa ne tapaukset, että ei ole katetta vs. korttivarmennus ei toimi. Hän ei siis tiedä, ne ovat kaksi eri asiaa. Jos kortti on varmennettu ja tilillä ei ole katetta, siitä tulee ilmoitus. Jos taas korttivarmennuksessa on jotain häikkää, silloin kortilla ei voi maksaa sen vuoksi. Se ei tarkoita sitä, etteikö asiakkaalla olisi tilillä katetta vaan järjestelmävikaa, jolle ei valitettavasti mahda mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/23 |
16.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"ei katetta tai ostoraja ylitetty"

ja kyllä ihan kaikenlaisissa korteissa, ei vain electroneissa, niinkun joku veikkaili.

Vierailija
12/23 |
16.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuin noloa ja yleistä tuo sitten on??

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/23 |
16.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuin noloa ja yleistä tuo sitten on??


Eli itseäni ei juurikaan kiinnosta tilanne sen kummmemmin, jos noin käy. Tietysti jos jatkuvasti samalle asiakkaalle käy noin, kieltämättä tulee sellainen tunne, että kyseinen henkilö on pee aa. Muuten aika evvk, myyjänä mietin töissäni kyllä ihan muita asioita.

Vierailija
14/23 |
16.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin sanoa, että en mä muistele jälkikäteen, kenellä asiakkaalla ei kortti käynyt. Asiakkaita on niin monta päivässä, ettei voi muistaa enkä jaksa muistella. Joten turha tuollaista on monta päivää murehtia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/23 |
16.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koitin kerran maksaa tietoisesti tiliylityksenä, kun seur. päivä oli tilipäivä. Ei onnistunu. Oli muuten noloa ja se oli kyl vika kerta...

Vierailija
16/23 |
16.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtä selvästi kuin sen että onko posliini vai ei


huoh...

AP:Siihen koneeseen tulee teksti joka ilmoittaa että kate ei riitä. Eri kone, eri ilmoitus.

Eli kyllä, korttia höylätessä henkilökunta, eli se työntekijä siinä, näkee koneen ilmoituksesta jos tilillä ei ole katetta ostoon.

Vierailija
17/23 |
16.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos nykyisissä siruvehkeissä maksu keskeytyy. Se nimittäin tapahtuu niin, että numeron näppäilyn jälkeen tulee ilmoitus "maksu hylätty" mikäli tilillä ei ole katetta ;) Kokemuksesta sen näin teille kerron, ja villi arvaukseni on, että tällaisia tilanteita tulee melko usein nykyään, kun on nuo sirupäätteet. Ensimmäinen kerta kyllä kirpaisi, mutta muutaman kerran kun noin onnistuu käymään tajuaa ettei se ole maailmanloppu.

Vierailija
18/23 |
16.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä luki "ei myyntilupaa". Missään tilanteessa ei ollut lupaa sanoa, että tilillä ei ole katetta, vaan piti ilmoittaa, etten saanut ostoksille myyntilupaa. Syy ei todellakaan aina ollut katteessa, vaan esim. ostorajoissa, yhteyksissä tai pankissa. Ilmoitus oli kuitenkin syystä riippumatta sama aina, kun varmennus hylättiin.

Vierailija
19/23 |
16.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pikapankista rahaa. Vaikka kyseessä oli joku häiriä, mua hävetti ihan sikana.

Vierailija
20/23 |
16.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla meinas käydä kanssa niin. Tiesin takuuvarmasti, että tilillä on rahaa. En tiedä, mitä kassalle näkyi, mutta kysyi, että mikä on maksurajani, kun ostosten loppusumma oli jotain yli 200 euroa. Kysyin jossain kohtaa, että sanooko kone, ettei katetta tms., mutta käsittääkseni ei. Tunnusluku oli siis ok. Kassa onneksi antoi kokeilla jopa 4 kertaa ja viimeisellä kerralla toimi. Ilmeiseti oli jokin yhteysvika. Kyllä tuli hiki ja pelko, joten nykyään aina käteistä mukana ;).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi seitsemän