Kiva terrierirotu?
Esikoinen haluaisi terrierin, minä kultaisen noutajan...
Eli etsimme sopivaa ja kivaa koirarotua.
Pitäisi olla ennen kaikkea lapsirakas, siis omien ja muiden lasten parissa viihtyvä.
Kehukaa koirianne!
Kommentit (66)
joten kyselin mielipiteitä. Monestihan roduista on vain jokin kuva, eikä se välttämättä päde.
Esimerkiksi tuo vehnäterrieri on minulle tuttu vain ulkonäöltä, joten sen sopivuutta aloimme nyt miettiä.
Minulla on ollut koiria 30 vuotta ja tää koira tulee siis perheeseen, ei siis miksikään lasten leluksi.
Muilla ominaisuuksilla ei ole niin väliä, lapsirakkaus on olennaista. Kaikki muu hoituu sitten rutiinilla ja kokemuksella.
ap
Ihan huippukoira! Tykkää lapsista kuin hullu puurosta, jaksaa leikkiä niiden kanssa lähes loputtomasti, ja aina ystävällinen kaikille sekä ihmisille että koirille. Ihan paras rotu. :)
Yksi sekopäinen jackrusseli kävi ihan tappomielessä koirani kimppuun. Ei todellakaan aina ystävällinen.
Tuollaiset haluaisin heti, jos olisi mahdollista.
Kodittomia koiria on maailma täynnä.Oletko harkinnut hankkivasi terrierin adoptoimalla? Esim sivuilla www.espanjankoirat.com on paljon koiria etsimässä kotia ja yhteyshenkilöihin ottamalla yhteyden löytyy lisää sellaisista joita ei sivuilla ole. Erilaiset terrierit ovat suosittuja Espanjassa ja hyljättyjä on koiratarhat täynnä. (esim pelkästään Costa deö Solin alueella lopetetaan vuosittain 10 000 koiraa jotka on hyljätty). Olen itse adoptoinut kolme koiraa Espanjasta ja voin lämpimästi suositella tätä vaihtoehtoa. Adoptoimalla pelastat elämän!
ehdoton suosikkini terrieriryhmästä. Ei ole ihan pieni, mutta ei mikään isokaan. Luonteeltaan poikkeaa jonkinverran siitä stereotyyppisestä "terrieriluonteesta" eli ei ole mitenkään ärhäkkä eikä sietämättömän energinen.
Ja niin kaunis, ylivoimaisesti kaunein terrieri. Muistuttaa whippetin ja lampaan risteytystä ja oikeasti näytti minunkin silmääni alunperin ihan kamalalta, mutta nykyään suosikkirotu. Kun meille joskus tulee seuraava koira se on bedlari.
Meillä on ollut yksi löytökoira.
Lasten kanssa en halua nyt löytökoiraa. Kuten sanottu meidän perhe osaa hanskata kaikenlaiset koirat, mutta lasten kavereissa on sellaisia, jotka ei tunne koiria yhtä hyvin.
Kun ovat isompia, sitten voin kyllä taas hyvin tämän kaveriksi ottaakin löytökoiran.
ap
Koiraa ei voi adoptoida, vain ihmisiä.
Meillä on ollut yksi löytökoira. Lasten kanssa en halua nyt löytökoiraa. Kuten sanottu meidän perhe osaa hanskata kaikenlaiset koirat, ..ap
Olihan kommentti. Adoptoikaa sit se "ihminen".
Tässä on esimerkki tyypistä joka kysyy keskustelupalstalla neuvoa, ja sitten kuitenkin tyrmää kaikki, mikään ei kelpaa, kun tietää itse kuitenkin paremmin.
Pitää nyt puolustaa rotua kun tuli niin haukkuja. Ihanampaa koiraa saa kyllä hakea. Tarvitsee tiukat säännöt ja koulutuksen. Meillä ei räksytä eikä ole ikinä näykkinyt (no ihan pentuna pari kertaa kokeili, mutta kiellettiin). Meidän neiti on todella sosiaalinen ja suuri sydäminen koira. Eilenkin yritti lasta lohduttaa tuomalla oman puruluunsa.
Adoptio on "lapseksi ottamista". Eläimiä ei voi adoptoida, eikä nukkeja eikä muutakaan.
Tuo on käännösvirhe, joka on pesiintynyt Suomeen englannista, jossa "adopt" on laajempi käsite kuin suomen kielen adoptoida.
En ole käsittääkseni tyrmännyt yhtikäs mitään...
ap
Tässä luonnmääritelmää rotuyhdistyksen sivulta:
"Vehnäterrieri on hyväluonteinen, eloisa ja älykäs. Se kiintyy omistajaansa ollen tälle uskollinen ja luotettava ystävä. Vehnä on puolustustahtoinen olematta hyökkäävä. Rotu sopeutuu erinomaisesti tämänpäivän elämään; se on leikkisä, mutta myös kärsivällinen ja rauhallinen."
http://www.kerryvehna.net/index.php?page=42
Olen koko ikäni (39v.) ollut koirien kanssa tekemisissä enkä ole koskaan tavannut äkäistä vehnäterrieriä. Kyllä niillä silti luonnetta on, kuten kaikilla koirilla. :)
ehdoton suosikkini terrieriryhmästä. Ei ole ihan pieni, mutta ei mikään isokaan. Luonteeltaan poikkeaa jonkinverran siitä stereotyyppisestä "terrieriluonteesta" eli ei ole mitenkään ärhäkkä eikä sietämättömän energinen.
Ja niin kaunis, ylivoimaisesti kaunein terrieri. Muistuttaa whippetin ja lampaan risteytystä ja oikeasti näytti minunkin silmääni alunperin ihan kamalalta, mutta nykyään suosikkirotu. Kun meille joskus tulee seuraava koira se on bedlari.
Suloisempaa rotua saa hakea! Ensivaikutelma oli mullekin "WTF!?" mutta nyt en edes enää harkitsisi muuta rotua.
Koiraa ei voi adoptoida, vain ihmisiä.
Meillä on ollut yksi löytökoira. Lasten kanssa en halua nyt löytökoiraa. Kuten sanottu meidän perhe osaa hanskata kaikenlaiset koirat, ..ap
Olihan kommentti. Adoptoikaa sit se "ihminen".
Tässä on esimerkki tyypistä joka kysyy keskustelupalstalla neuvoa, ja sitten kuitenkin tyrmää kaikki, mikään ei kelpaa, kun tietää itse kuitenkin paremmin.
Opettele suomea, elukoita ei adoptoida. :D Jos nuo ovat adoptiokoiria, niin sehän tarkoittaisi, että muut koirat on sitten synnytetty perheeseen. Perheen äidinkö se koira pitää synnyttää? :D
joten kyselin mielipiteitä. Monestihan roduista on vain jokin kuva, eikä se välttämättä päde. Esimerkiksi tuo vehnäterrieri on minulle tuttu vain ulkonäöltä, joten sen sopivuutta aloimme nyt miettiä. Minulla on ollut koiria 30 vuotta ja tää koira tulee siis perheeseen, ei siis miksikään lasten leluksi. Muilla ominaisuuksilla ei ole niin väliä, lapsirakkaus on olennaista. Kaikki muu hoituu sitten rutiinilla ja kokemuksella. ap
Etsit sieltä rodun luonteen määritelmistä sen rodun sen missä lukee "lapsirakas":) Tosin taitaa käytännössä lukea että sopii hyvin myös lapsiperheisiin tms. Tälläisiä rotuja et terriereistä montaa löydä! Siinä sitten teille sopiva rotu.
joten kyselin mielipiteitä. Monestihan roduista on vain jokin kuva, eikä se välttämättä päde. Esimerkiksi tuo vehnäterrieri on minulle tuttu vain ulkonäöltä, joten sen sopivuutta aloimme nyt miettiä. Minulla on ollut koiria 30 vuotta ja tää koira tulee siis perheeseen, ei siis miksikään lasten leluksi. Muilla ominaisuuksilla ei ole niin väliä, lapsirakkaus on olennaista. Kaikki muu hoituu sitten rutiinilla ja kokemuksella. ap
Etsit sieltä rodun luonteen määritelmistä sen rodun sen missä lukee "lapsirakas":) Tosin taitaa käytännössä lukea että sopii hyvin myös lapsiperheisiin tms. Tälläisiä rotuja et terriereistä montaa löydä! Siinä sitten teille sopiva rotu.
mutta ärhäköitä kohtaamaan muita koiria, varsinkin samaa sukupuolta olevia.
lapset on tehneet iltsikan hauvakonetta ja koirakirjoja on selattu. Silti kokemukset kiinnostaa.
ap
Kukaan ei ole maininnut vielä Walesinterrieriä? Lapsuuden kaverilla oli tällainen koira, täydellinen ihanuus! En ole terrieri-ihminen (paitsi pidän kyllä Russeleista), mutta tuo rotu hurmasi täysin. Koira oli aina meidän mukana, oltiin n. 12-vuotiaita.
Millainen on yorkshirenterrieri luonteeltaan? Onko helppo kouluttaa, räksyttääkö, miten suhtautuu isompiin koiriin?
Valkoinen länsiylämaan terrieri (westie) tai cairn. Cairnin turkki on ehkä astetta helpompi hoitaa kuin länsiylämaanterrierillä vaikka molempia nyppien trimmataankin. Molemmat rodut ovat leikkisiä vekkuleita, sopeutuvia, rohkeita, uteliaita ja älykkäinä erittäin oppivaisia. Molemmat rodut myös todella lapsirakkaita kunhan vaan totutetaan lapsiin alusta alkaen.
Kovapäisiäkin useimmiten ovat, mutta silti niin ihanan lutuisia ja seurallisia. Westiet tahtovat vaan olla niin suosittuja, että pentua voi joutua odottamaan kauankin, cairn-pentueita syntyy enemmän.