Miksi hampaat harjataan 2krt/vrk??
Mä en tajua miks hampaat pitää pestä iltasin jos ne ei tunnu likasilta.. Yleensä en pesekään. Tää tuomitaan yleisesti ällöksi mut miksi?
Kommentit (13)
joskus voi mennä kolmekin viikkoa pesemättä.
tunnu likasilta. Jos nyt joku jyvä jää hampaaseen, poistan sen sormella.
illalla putsataan päivän jäljet, aamulla raikastetaan ja lounaan jälkeet pestään myös. Kolme pesua päivässä.
mutta aamulla hampaiden pesusta meinaa nousta oksennus kurkkuun. En pysty myöskään syömään mitään aamulla ennen kuin olen ollut useita tunteja hereillä.
Lapset kyllä vaadin pesemään hampaat aamullakin, eikä heillä onneksi ole ollut näitä ongelmia.
Mä en tajua miks hampaat pitää pestä iltasin jos ne ei tunnu likasilta.. Yleensä en pesekään. Tää tuomitaan yleisesti ällöksi mut miksi?
Itse olen suorastaan koukussa hampaidenpesuun, joten en voi edes kuolemanväsyneenä ajatella meneväni nukkumaan hampaita harjaamatta. Ja aamulla tunnen raikastuvani ja herääväni, kun harjaan hampaani. Ja kielen putsaus kuuluu myös rutiineihin, samoin hammaslanka.
Mieheni sitä vastoin pesee hampaansa ehkä joka toinen päivä, joskus kahdestikin, toisinaan unohtaa koko homman. Väsyneenä ei kuulemma jaksa. Ja mies juo limsojakin turhan usein.
Kummallakaan ei ole reikiä tässä kolmen kympin ylittäneinä, mutta omat hampaani ovat kyllä kirkkaammat ja hohtavamman vaaleat.
Pointtina tuossa 2 krt/vrk harjauksessa on se, että silloin hampaat saavat riittävästi fluoria hammastahnasta. Fluori vahvistaa hampaan kiillettä ja estää reikiintymistä.
Jos harjaa vaan esim. iltaisin, puolittuu fluorimäärä.
Aamupesu on mielestäni tehtävä aamupalan jälkeen tai jos ei syö ollenkaan aamupalaa niin yksinään, koska muuten suu varmaan haisee pahalle.. Mutt iltapesusta ei ole mitään hyötyä :D Siksi en oikein jaksa.. Vaikka tottahan se on että bakteerit jyllää.. Mutt jotenkin en usko, että mulla nyt olisi kauheen paljon vähemmän reikiä jos pesisin illallakin...
Ja minnekään työpaikalle lounaan takia en tasan raahaa harjaa, purkka riittää!
koskaan,ja reikiä yksi joka paikattu 10v. sitten.Ja ikääkin jo yli 30v...
yöllä suussa lisääntyneet bakteerit pestään pois, eikä ne näin ollen sössäänny ruoan kanssa, leviä laajemmalle.
Sillonhan aamupala maistuu ihan paskalle, kun mikään ei sovi hammastahnan kanssa yhteen? Tiiän kyllä et on terveellisempää pestä ensin, mutta se nyt vaan jotenkin ei sovi mulle..
Illalla pestään kaikki päivän ruokakertymät veks, aamulla taas itse pesen siksi kun haluan raikkaan suun aamupalan jälkeen. Tiedän että pitäisi pestä ennen aamupalaa, mutta se ei toimi, ellei sitten odota tarpeeksi kauan koska hammastahna pilaa aamupalan maun.
En ymmärrä miten joku ei pese ikinä hampaitaa. Kyllä varsinkin se iltapesu on pakollinen, muuten tulee ällö olo. Ja miten aikuiset ihmiset voi ajatella että ei tarvitse pestä jos ei tunnu likaiselta? Haloo!
varsinkin jos pesee herättyään, ennen aamupalaa. Eihän yön aikana mitään happohyökkäystä ole tullut, elleis itten syö unissaan. Meillä pestään hampaat vain iltaisin ja joskus keskellä päivää jos ollaan vaikka menossa johonkin..kylään, juhliin ym. Mutta minä en edes syö aamupalaa, syön ekan kerran päivällä klo 12. Sillon olen töissä joten en sillä ala hampaita harjaamaan..