Apua mikä teiniäiti :D
http://tanjaslifewithbaby.blogspot.com/search?updated-min=2012-01-01T00…
Yleensä tapoihin ei kuulu haukkua ihmisiä nettipalstalla, mutta tuo laukoo niin typeriä juttuja julkisessa blogissaan että on pakko :D
Kommentit (34)
Haloo! Aikuiset ihmiset, miten te voitte käyttäytyä ku idiottit. Onko tosi asia se, että teillä ei sattumoisin ole muuta tekemistä? Ja teidän on pakko kommentoida muiden elämää, tekemisiä ja tekstejä?
Jos ei miellytä niin älkää lukeko. Jotkut tekstit kirjoitan harkiten, jotkut kirjoitan nopeasti tytön ollessa päivä unilla (päiväunilla ? vitun sama) ja silloin tulee kirjoitus virheitä ja pilkut ja pisteet jää. Mulla on oppimis vaikeuksia ja luki häiriötä joten mikä vittu on ongelma?
Jos minä tulisin hieman kehitysvammaista lastasi haukkumaan 'saatana ku osaa olla tyhmä ja jälkeen jäänyt, ei edes varmaa itte tajuu mitä tekee sanoo ihan ihme asioita ja pakko liikkeitä tulee' Miltäs se tuntuisi!?
Ooookei.. Jos mul ei olis lasta niin olisinko vaan APUA MIKÄ TEINI? Vaikka mulla on lapsi nii pitäskö mun olla joku vitun aikuinen? Saan puhuu ja kirjottaa miten itte haluun ilman et joku ihminen joka ei tiedä mistää mitää tulee pätee mulle siitä?
Ja jos luulette oikeesti et toi kritisointi kiinnostaa mua tai saa mulle pahan mielen, ootte väärässä koska repeette liitoksistanne ku mua ei vois vittuukaa kiinnostaa. Ettekä te tiiä tästä paskaakaan.
Olette säälittäviä ja erittäin lapsellisia. Ettekö oo koskaa kuullu et JOS ON JOTAIN ASIAA NIIN TULEE SANOO PÄIN NAAMAA TAI EDES MULLE ITELLEEN ennemmin ku keskustella musta jossai keskustelu palstalla :D?
Aivan, ette kestä kritiikkii.
Ja jos mun jutut on typeriä, niin minkälaisena pidät tätä sun juttuas? Fiksuna? Millasen kasvatuksen sä oot oikee saanu.
Häpeäisitte kaikki saamari sentää.
Siisti se suusi, olethan sentään jo äiti! Haluatko opettaa lapsellesi noin ruman kielen ja asenteen. AIKUISTU!
sitä paitsi, eihän blogiasi ole täällä edes kovinkaan haukuttu? Enemmänkin sinua on puolusteltu! Eikö mainonta blogillesi ole ihan ok tässä vaiheessa kun kommentoijia ainakin on melko vähän vielä postauksissasi.
Kenelle sinä oikein täällä räjähdit, ketjun aloittajalle vai jollekin, joka haukkui yhdyssanairheitäsi? Vai oliko vastine hiukan opittu ja matkittu muilta teiniäitibloggaajilta, jotka ovat raivonneet kun heidän julkista blogiaan on arvosteltu keskustelupalstoilla?
Mikäli et halua olla "julkista riistaa" palstoilla, vaihda julkinen blogisi yksityiseksi?
Te ette satu tietämään mun elämästä mitään muuta kun ton mitä mä olen blogini perusteella kertonut. Paljon on takana mut enemmän on edessä.
Pidätte mua huonona äitinä (ainakin jotkut) puhetyylini perusteella, en väitä, etteikö olisi muitakin perusteluja sille, mutta enemmän muiden silmään iskee 'törkeä' kielenkäyttöni.
Joo totta! Mua ei ole täällä paljoon haukuttu, hyvä ja yllättävä asia, koska parhaastakin teiniäidistä löydetään miljoona vikaa.
Kannattaisiko kuitenkin välillä miettiä, että onko se vika aina muissa ja sattuisiko itseltään puuttua suvaitsevaisuus? On monia mua vanhempiakin äitejä, jotka eivät ota vastuutaan.
Pidän iseäni hyvänä ja vastuullisena äitinä, tunnen, että olen onnistunut Oonan kasvatuksessa tähän saakka. Nythän ei kasvatuksesta paljoa voi puhua, koska se ei ole viellä niin ajankohtaista. Sitten ku laitetaan rajat jne. Teini iässä sitä todennäkösesti alkaa huomaamaan, että mien kukin on onnistunut kasvatuksessaan. Kuitenkaan vika ei aina ole vanhemmissa jos lapsesta tulee nuorisorikollinen.
Vanhempamme eivät hoida Oonaa paljoakaan. (sanoin nyt tämänkin, että ei myöhemmin tule 'jätät aina lapsesi hoitoon' kommentteja.
Toivon, että Oona ei ole iässäni samassa tilanteessa. Mulla ja Jamilla menee yllättävän hyvin, saatiin asunto ja paljon tukea. Huonomminkin olis voinu käydä.
Kun Oona on vanhempi ja minullakaan ei ole omasta nuoruudestani kauaa, niin tiedän mitä asioita teen toisin kuin esimerkiksi vanhempani.
Ja ei en kopioi tai matki muita teiniäiti blogin kirjoittajia, koska minulla ei ole syytä esittää muuta kuin olen. Olen aina ollut suorapuheinen ja kerron kantani ja mielipitteni hyvin suorasanaisesti. Jotkut kauhistelevat totuudenmukaisuuttani ja suorapuheisuuttani, mutta sellanen mä olen ihmisenä. En katsele muiden sorvaamista kauaan.
Toivotaampa, että tääkin on väliaikaista. Kohta mua ei enään jaksa kiinnostaa se, että mitä muut ovat mieltä minusta tai perheestäni. :)
Kiitos kuitenkin jo kaikille jotka on puolustanut mua :)
Miksi teiniäitien lapsista tulee teiniäitejä?
Miksi toivot, että lapsesi ei ole sinun iässäsi myös teiniäiti?
Sinun oma äitisi oli teiniäiti, mitä virheitä hän mielestäsi kasvatuksessasi teki, kun sinustakin tuli teiniäiti? Vai halusiko hän, että sinäkin saat lapsesi nuorena? Myös siskosi on teiniäiti.
Toivotan teille onnea, rohkeutta ja kärsivällisyyttä?
Olette valinneet tien, josta ei ole paluuta. Näillä korteilla nyt pelataan ja olette pelanneetkin aika hyvin.
Äitiyden ja isyyden myötä on aikuistuttava. Ei voi olla teini-ikäinen ja samalla vanhempi.
TE, jotka länkytätte siitä, ettei saisi negatiiviseen sävyyn blogistia arvostella, niin ihan vain kertoisin, että se on se kuuluisa mielipiteen vapaus, mikä ihmisillä on. Kaikista ei tarvitse eikä pidäkään tykätä. Koittakaa itse kestää tai olkaa itse lukematta ko juttuja.
Itselläni ei ole negatiivista sanottavaa tuosta tytöstä, mutta suosittelen lämpimästi jatkamaan ainakin äidinkielen opintoja.
Voi pientä tyttöraukkaa. Yrittää olla aikuinen ja vastuullinen, mutta on kuitenkin lapsi. Miksi piti pilata elämänsä noin aikaisin? Voi kulta-pieni...
blogisti vaikuttaa kirjoituksissaan teiniltä, koska hän ON teini. Mielipiteet ja katsantokannat ovat usein harkitsemattomia ja kapeakatseisia, mutta eiköhän me kaikki tuossa iässä oltu enemmän tai vähemmän naiveja ja mustavalkoisia.
Minusta kuitenkin blogista huokuu kirjoittajan suuri rakkaus lastaan kohtaan ja on kunnioitettavaa, että hän noin nuorella iällä osaa ottaa jälkeläisestään vastuuta. Vaikuttaa siltä, että hän haluaa ajatella lapsensa parasta, vaikka jossain asioisssa varmaan nuoren iän takia mennäänkin metsään (esim. tupakointi). Tämä pieni perhe tarvitsee tukea ja kannustusta. Kuinka moni meistä muista olisi kyennyt ottamaan tuollaisen vastuun 16-vuotiaana? En minä ainakaan.
Kaikista teiniäitien lapsista ei tule välttämättä myös teiniäitejä.
Toivon , että Oonasta ei tule iässäni myös teiniäitiä, koska haluan, että hän saa elää nuoruutensa normaalisti. Äitiydessä nuoressa iässä, ja vanhemmassakin joutuu luopumaan monista asioista. Minä jouduin luopumaan harrastuksistani, 'vapaudestani' mennä ja tulla, vapaudestani olla teini sekä menetin monta läheistä ystävääni tämän lapsen takia. Mutta silti en muuttaisi mitään.
Tässä on käynyt nyt kyllä joku väärin ymmärrys. Oma äitini ei siis ollut teiniäiti kun mä synnyin. Äitini oli 22 kun hän sai minut.
Virheitä? En osaa lennosta heittää, mutta kärsin pikkuveljeni kanssa vanhempien rankasta riitelystä
varmaankin vuosia? EN halua, että Oona joutuu kokemaan sen, kun vanhemmat huutaa toisilleen pahoja asioita ja ovat vihaisia. Vanhempani erosivat minun ollessa 9vuotias (pikkuveljeni tuolloin 7vuotias). Jäimme isän luokse asumaan, ja isä teki töitä erittäin paljon, ja jouduin ottamaan jo lapsena vastuun kodista ja pikkuveljestä. Hoidin veljeäni, tein ruokaa, hoidin taloa ja kauppa ostoksia.
Elin ilman nais mallia ja se otti koville.
Muutin äitini kanssa asumaan vasta edellis kesänä, ennen sitä emme niinkään tavanneet, joten en voi sanoa, että mitä virheitä oma äitini on tehnyt kasvatuksen suhteen. Ja en usko, että vaikka se olis mulle kuinka puhunut seksistä (ei toisin puhunut lainkaan), että oltais vältytty raskaaksi tulemiselta.
Äitini ei tukenut raskauttani lainkaan alussa! Hän oli sitä mieltä, että abortti on tässä tilanteessa kun koulut on kesken ja Jamin ja minun suhde ei ollut kuin 2kk pituinen siihen saakka oli paras vaihtoehto. Kuitenkaan se ei hylänny mua, vaikka itse valitsi toisin. SE viellä sano mulle, että ajattelee vaan mun parasta, että saisin normaalin nuoruuden ja käydä ikätovereideni kanssa koulut jne.
Siskoni ei ole teini äiti. Hän oli minun iässäni raskaana, mutta teki abortin (ei toisin omasta tahdostaan)
Minulla on kuitenkin 4vuotias pikkuveli. Se on villi ja jääräpäinen. Ja saa hepulin jos ei saa sitä mitä haluaa. Otan oppia, ja vältän esimerkiksi liikaa periksi antamista sekä karkkia ja limua liian aikaisin, koska sitte se lapsi ei muuta syökkään. Tälläisiä pieniä juttuja mitä en tee mitä äitini teki.
<a href="http://tanjaslifewithbaby.blogspot.com/search?updated-min=2012-01-01T00…" alt="http://tanjaslifewithbaby.blogspot.com/search?updated-min=2012-01-01T00…">http://tanjaslifewithbaby.blogspot.com/search?updated-min=2012-01-01T00…;
Yleensä tapoihin ei kuulu haukkua ihmisiä nettipalstalla, mutta tuo laukoo niin typeriä juttuja julkisessa blogissaan että on pakko :D
ihan kippurassa kun luin tuota!
Ei vittu mikä isänmaan toivo oikeen...
Teiniäidit ovat kuin ovatkin niin säälittävää porukkaa kuten olen aina tiennyt.
Vaan se "vanhempi ja fiksumpi" mamma, joka rienaa nuorta äitiä palstalla kuin pahin koulukiusaaja. Sain oman lapseni parikymppisenä ja sen sijaan, että oltaisi kohdeltu kuin kasaa paskaa, nämä "paremmin tietävät" mammat olisivat voineet olla AVUKSI ja neuvoa ystävällisesti sen sijaan että haukkuivat selän takana, levittivät juoruja jne. Itselleni ei tulisi mieleenkään NAURAA vaan AUTTAA, jos toinen olisi sen tarpeessa...
Tietenkin teinin ajatuskuvio on erilainen kuin akateemisen kolmekymppisen, mutta ei ole yhtä ainoaa oikeaa tapaa elää elämäänsä. Kyllä minuakin aikoinaan ärsytti kun sossu ei tukenut edes niiden vaunujen verran (vanhempani kuolleet, ei mitään apua heiltä tai muilta sukulaisilta) ja niitä hankintoja vauvalle oli kuitenkin useamman satasen edestä...ei ollut ihan sen kokoisia säästöjä että olisivat riittäneet. Vaunuja kasaavat ja korjaavat noilla pajoilla vanhat narkit ja alkoholistit, haluaisitko itse heiltä vaunut LAINAAN?
Siitähän naurat vaikka itsesi hautaan! Ei haittaa ollenkaan.
Ja karu totuus on se, että sua vaan vituttaa mun hyvinvointi. Oletetaan yleensä, että teiniäidit eivät tosissaankaan osaa mitään ja elämä on perseellään. Ja sitte ku löytyy pari joilla onkin asiat helvetin hyvin nii sitä vaan nauretaan ja säälitään niitten lapsia.
"Teiniäidit ovat kuin ovatkin niin säälittävää porukkaa kuten olen aina tiennyt."
Onneks sä et oo yhtää säälittävä? Turha leikkii maailmanparantajaa ja solvata teniäitejä ku et kuitenkaan pysty vaikuttamaan mihinkään :)
JA tässä samassa voinki sitte kysyä. Osan kanta on tullut selväksi teiniäitien suhteen, mutta mites teiniisät!!??
Parhaansa varmaan yrittää äitinä tietenkin, mutta kyllä kylmää lueskella noita juttuja.
Kun perhekodit, vankilat ja teiniäidit on tuttuja, niin todennäköisesti omakin elämä menee samalla mallilla.
"Vaikka mulla on nyt lapsi niin pitääkö mun olla joku aikuinen", blogisit kirjoittaa. Joo, pitää.
Ehkä just siksi teinivanhemmuus on haastavaa et teini-ikään kuuluu luontaisesti kaiken "auktoriteetin" vastustaminen ja kyseenalaistaminen. Niinpä kaikki vuosikymmenten saatossa kerätty viisaus lapsen ja vanhemman varhaisesta vuorovaikutuksesta on humpuukia eikä sitä tartte kuunnella.
Niinpä muutaman kuukauden ikäinen vaaveli jätetään hoitoon, että pääsee ruotsinlaivalle.
Imetetä ei viitsitä, koska sen opetteluun olisi mennyt ainakin tunteja.
Tai jätetään vauva omalle isäpuolelle hoitoon ilman ruokaa, koska ei tule mieleen et yks tutteli ei riitä.
Että vauva jätetään huutamaan sänkyynsä, koska "mä en kyllä rupea sitä täällä kämpässä kantamaan".
Näitä riittää blogissa, ja kyse on vain tietämättömyydestä ja ymmärtämättömyydestä, jota teinillä riittää.
Juu ei, ei ole "normaalia" tai "toivottavaa" että teini-ikäisiä laitetaan perhekoteihin (ja "rajoihin"), että isät on vankilassa ja niin pois päin. Se on sitä syrjäytyneiden elämää ja nämä syrjäytyneet eivät valitettavasti itse tiedä, että elämä voi olla muutakin kun kantaa vastuunsa.
On hienoa, että neuvolan tädit ja perhetyöntekijät kannustavat teinivanhempia puheissaan, mutta kyllä jokainen aikuinen joka blogia lukee tajuaa, miten riskialtis tilanne on...
Mitä suurimmalla todennäköisyydellä tämä kuvio tulee toistumaan ja toistumaan. 16 vuoden kuluttua blogisti on teiniäidin äiti, kun hänen tyttärestään tulee teiniäiti kolmannessa polvessa. Mutta hyvin on pärjätty, juu.
ei mut hei ihminenhän on tarkotettu alunperin synnyttämään 15-16-vuotiaana, että esimerkiksi parikymppiset äidit on jo ihan vanhuksia, saati kolmekymppiset tai yli!
Oon pahoillani bolgistin oppimishäiriöiden vuoksi, toivottasti ne sallivat kuitenkin sen oppisopimusopiskelun Seppälässä tai vastaavassa.
Itse en keksi oikeen mitään tutkintoa, jonka voisi suorittaa oppisopimuksella vaatekaupassa..? Eikai vaatemyyjän ammattiin ole koulutuspaikkaakaan olemassa.
Tytön äitiyttä ei ole tässä kukaan arvostellut, varmana kantanut vastuunsa paremmin kuin moni ikätoverinsa. Jutut on muuten vaan ihan ala-arvoisia (joku rättipää tunki vaununsa bussiin) ja blogi huvittaa minuakin juuri siksi, koska se on niin stereotyyppinen teiniäitiblogi - kuvio toistuu sukupolvien yli ("ku mutsi alko venaa mua, se sai 500e sossusta, miksen mä saa!!")
Hupaisa blogi kyllä, sympaattinenkin, mutta hyi silti ap:ta joka kehtasi tänne linkittää.