Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ja taas mies juo.

Vierailija
16.01.2012 |

Missähän vaiheessa tuo voidaan määritellä alkoholiongelmaksi? Mies nyt tietenkin itse uskoo voivansa opetella käyttämään alkoholia normaalisti, välillä on myöntänyt että eihän se oikein hanskassa pysy, mutta aina se unohtuu vähän ajan kuluttua. Rasittavaa. Sydäntä särkee, kun tiedän, että jos tämä tästä pahemmaksi menee niin ennen pitkää joudun hänet jättämään. :(

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
16.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska alko on tullut liian rakkaaksi, se täytyy jättää kokonaan, kun kohtuus hyvin harvoin onnistuu, jos on joskus ollut runsasta käyttöä.

Sinun on oltava tiukka, älä ymmärrä liikaa. Älä anna juoda kotona, mutta älä myöskään suvaitse rilluttelureissuja, joissa sopimukset unohtuu. Laita rajat, ja pidä niistä kiinni. Vain siten miehesi ehkä lopettaa, ja jos ei lopeta, ei olisi tehnyt sitä muutenkaan.

Vierailija
2/8 |
16.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harva alkoholiongelmainen pystyy käyttämään alkoholia koskaan ns. normaalisti. Mopo karkaa käsistä ennemmin tai myöhemmin. Juomattomien kausien tai "hyvin" onnistuneiden ryyppukertojen jälkeen uskoo siihen. Mutta harva onnistuu.

Minulla se oli totaalinen loppu. Ei tippaakaan enää. Ja elämäni on paljon kivempaa kuin aikoina, joina alkoa meni.

Uskon ja tiedän, että sydäntäsi särkee..ota asia miehen kanssa puheeksi, hakekaa apua!

Toivon teille kaikkea hyvää!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
16.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelmaa ei tosiaan ole silloin, jos mies juo niin, että minä olen mukana. Silloin pysyy kohtuudessa eikä juo itseään änkyräkänniin. Kun taas tällaisina päivinä kuin tämä, kun hän on itsekseen jossain, niin kas siinä onkin alko ja sieltä sitten pieni pullo lämmikkeeksi.. :( Enkä voi joka paikkaan mennä miehen mukanakaan, mutta en voi myöskään luottaa siihen, ettei ratkeaisi. Syksyllä oli monta hyvää kuukautta, kun mies ei juonut oikeastaan ollenkaan. Nyt sitten taas ollaankin otettu :( ällöttää tuo harittava katse, haiseva hengitys ja ennen kaikkea arvaamattomuus... Nytkin se on saanut päähänsä lähteä jostain syystä vanhempiensa luo 200km päähän, vaikka tuossa kunnossa tuskin selviää perille asti. Koeta tässä sitten estellä ja kieltää toista...

Vierailija
4/8 |
16.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun ei pidä olla miehesi esiliina, joka vartioi, että homma pysyy kohtuudessa. Näin vastuu nimittäin hänen mielestään on sinulla, eikä hänellä, niin kuin kuuluisi. Tästä kielii myös se, että hän örveltää yksin juodessaan.

Sinuna suostuisin olemaan hänen seurassaan vain, kun on selvänä. Valitettavasti ei ole muuta keinoa, kuin se, että irtisanoudut miehesti hyysäämisestä. Tuo kohtuukäytön auttaminen vain pahentaa miehesi ongelmaa. Alkoholisti ei juuri ikinä pysty kohtuukäyttöön.

Vierailija
5/8 |
01.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä aloitus sai minut niin onnelliseksi! Onnea AP! Haleja ja puseja teille molemmille!

Vierailija
6/8 |
01.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen alkoholisti. Mieheni katsoi tilannetta monta vuotta, kunnes sanoi, että mun pitää valita perheen tai viinan väliltä.

Niin kauan kuin puoliso ymmärtää ja huolehtii, alkoholistin ei itsensä tarvitse kantaa vastuuta.

Raitistuminen on vaikeaa mutta välttämätöntä tuollaisessa tilanteessa. Al-Anon-hakusanalla löytynee apua ap:n tilanteeseenkin. Voimia perheellenne. Tsemppiä miehelle raitistumiseen. Meitä alkoholin väärinkäyttäjiä on aivan tuhottomasti.

Vierailija
7/8 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska alko on tullut liian rakkaaksi, se täytyy jättää kokonaan, kun kohtuus hyvin harvoin onnistuu, jos on joskus ollut runsasta käyttöä.

Sinun on oltava tiukka, älä ymmärrä liikaa. Älä anna juoda kotona, mutta älä myöskään suvaitse rilluttelureissuja, joissa sopimukset unohtuu. Laita rajat, ja pidä niistä kiinni. Vain siten miehesi ehkä lopettaa, ja jos ei lopeta, ei olisi tehnyt sitä muutenkaan.

Surullista!

Vierailija
8/8 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juomista on ihan helppo vähentää tai jopa lopettaa kokonaan jos saa pössytellä. Jostain hämärästä syystä laki kieltää. Vielä oudommaksi asian tekee se että katkolla annetaan huumaavia kolmiolääkkeitä. 

Elämä ilman päihteitä on ihan järkyttävän tylsää. Kokeiltu eikä siitä ole mitään hyvää sanottavaa.