Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka nopeasti (tai hitaasti) muutitte yhteen? (ov)

Vierailija
16.01.2012 |

Olen seurustellut 3kk ja olen 3v lapsen yh-äiti.

Muuttaisitko tilanteessani miehen kanssa saman katon alle?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
16.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä muutin nykyisen mieheni kanssa saman katon alle kun oltiin tunnettu reilut 2kk. Naimisiin vähän vajaa 1,5v kohdalla ja kaksosemme syntyivät kun suhdetta oli vajaa 3v takana.

Toi sulla oleva lapsi tietysti vähän mutkistaa tilannetta. Jos lapsi tykkää uudesta miehestä ja mies on valmis ottamaan lapsen perheenjäseneksi, niin mielestäni sitten ihan ok (vaikka omakohtaista kokemusta uusioperhehommista ei siis ole).

Olennaista minusta on kysymys siitä, sulattaako tuo mies lapsesi enemmänkin ajatuksella "kait se täytyy hyväksyä kun se kerran on olemassa" vaiko niin että on aidosti valmis olemaan samaa perhettä ja olemaan tuolle lapselle välittävä ja turvallinen aikuinen, joka tekee arjen ratkaisuja niin että huomioi myös lapsen tarpeet.

Ja tietysti, jos miehellä on myös lapsia, niin sitten asiaa pitää pohdiskella vieläkin laajemmin...

Vierailija
2/9 |
16.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta meillä meni 1,5 v ennen kuin muutettiin yhteen. Siinä vaiheessa olin juuri saanut ylioppilaskirjoitukset hoidettua (ikää rapiat 18 v) ja mieskin kotiutunut armeijasta jokunen kuukausi aikaisemmin :-)

Mutta ei kai tuohon sääntöä ole, kukin tekee kuten parhaaksi katsoo. Me oltiin niin nuoria että kesti vähän pitempään...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
16.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun muutettiin yhteen. Yhdessä oltu nyt 22v. naimisissa ja kolme lasta aikaansaatu.

Vierailija
4/9 |
16.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhkä 2kk:n jälkeen ja sitä ennenkin oltiin lähes kokoajan yhdessä. Nyt tulee 12 vuotta täyteen josta naimisissa kohta 10v. Lapsia on meillä 2.

Vierailija
5/9 |
16.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parin viikon sisällä tuli miehen muuttokuorma.

Teillä on ihan eri asia kun on lapsi. En lähtisi kovin nopeasti muuttamaan.

Vierailija
6/9 |
16.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas täällä ollut monilla nopeaa toimintaa. Omalla kohdalla se aika oli pari vuotta.

Vierailija
7/9 |
16.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla oli lapsie ennestään. Liian nopea tahti joten en suosittele.

Vierailija
8/9 |
16.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kolme kk ensinäkemästä, kun asuttiin virallisesti saman katon alla, 3kk lisää ja oltiin aviossa.

Aikuisia, vähän päälle 30-vuotiaita oltiin,

emme ole katuneet, rakkaus vain paranee vahnetessaan, nyt jo yli 40v mittarissa!

Minulla oli lapsia, miehelläni ei, hän "asui" alusta asti minun ja lasteni luona (vaikka omisti talon), kunnes muutettiin yhteiseen kotiin!

Vierailija
9/9 |
16.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytännössä majailin miehen soluasunnossa kaikki lomani heti tapaamisesta lähtien. Opiskelin 800 km:n päässä, joten ihan joka viikko en ollut siinä pyörimässä ja kämppiksiltä tietenkin kyseltiin tarkkaan haittaako niitä mun siellä oleskelu. (Ei kuulemma haitannut, kun mä olin ainoa, joka käytti imuria yhteisissä tiloissa ja siivos vessan.)

Yhteinen asunto saatiin reilun kuukauden päästä mun valmistumisesta. Siitä lähtien on asuttu yhdessä, eli kohta 16 vuotta.