Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko tämä aina tällaista uudella ihmisellä töissä?

Vierailija
16.01.2012 |

Hänelle kasataan omien hommien lisäksi kaikki muu mitä muut ei ehdi eikä kysellä että "ehditkö". Täällä istun taas ainoana tänään iltavuorossa muiden lähtiessä klo 16 kotiin. Olen useita kertoja huomauttanut asiasta mutta aina jotenkin vaan tää kääntyy näin kun tulee kiireellisiä töitä ja yhdellä sitä menoa ja toisella tätä. Mulla on kuitenkin 3 lasta kotona mutta se on vähemmän tärkeää kuin toisten menot :(

p.s. kyllä katselen joo uutta paikkaa koko ajan

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
16.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

esimiehesi sanoo asiasta. Mitä tapahtuu kun kieltäydyt tekemästä muiden töitä? Vai uskallatko kieltäytyä?

Vierailija
2/4 |
16.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on kiireinen mies eikä "jouda" vastailemaan tällaiseen. Pitää kuulemma keskenään selvitellä...ja kuten sanoin niin olen uskaltanut lukuisia kertoja sanoa asiasta ja kieltäytynytkin pari kertaa sillä seurauksella että mua mulkoiltiin täällä parin viikon ajan. t.ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
16.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on kiireinen mies eikä "jouda" vastailemaan tällaiseen. Pitää kuulemma keskenään selvitellä...ja kuten sanoin niin olen uskaltanut lukuisia kertoja sanoa asiasta ja kieltäytynytkin pari kertaa sillä seurauksella että mua mulkoiltiin täällä parin viikon ajan. t.ap

Näköjään onnistuvatkin testissään hienosti.

Sinun sijassasi sanoisin, etten ehdi näitä tekemään ja jättäisin tekemättä. Vie vaikka esimiehen pöydälle ne työt joita kollegasi sinulle työntävät.

Varmasti mulkoilevat, mutta ei sinun silti heidän orjakseen tarvitse alkaa.

Ei tuo ole mikään normaalikäytäntö työpaikoilla.

Ensimmäistä kertaa tuommoisesta kuulen vasta nyt.

Vierailija
4/4 |
16.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai jos kieltäytymistä ei kuunnella, sano "selvä" ja lähde tyynesti neljältä kotiin niin kuin muutkin. Jos tulee itkuä, voit todeta, että työaika päättyi ja palaat asiaan huomenna, jos aikaa jää omilta töiltäsi.

Jos alistuu ovimaton rooliin, niin tottakai ihmiset kävelevät yli mennen tullen. Ja mitä sitten, jos mulkoilevat? Ei niitä työntuputtajia kiinnosta sun hyvinvointisi ja nehän siitä tehdystä työstä pisteet nappaavat.

Kannattaa asettaa omat rajansa jyrkästi, mutta ystävällisesti. Esimiehen tehtävä ON puuttua asiaan, joten ihan hyvin voit laittaa jatkossa nämä ylimääräiset työt sähköpostilla esimiehelle (cc:ksi työn tuputtaja) ja kysyä, että kuuluuko tämä minulle ja voinko tehdä tämän omien töideni kustannuksella?

Joo, saahan siitä vähän mulkun mainetta, mutta pysyypä työaika järjestyksessä. Joskus on pakko olla vähän ikävä ihminen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän yksi