Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka moni tekee hoitovapaalla töitä?

Vierailija
16.01.2012 |

Aloin miettimään, että kuinka yleistä tämä on, koska minun työpaikalla meitä on 3 hoitovapaalla olevaa ja samalla osa-aikaisesti töitä tekevää. Onko yleisempää useamman lapsen perheissä? Itselläni on 3 lasta.

Kommentit (55)

Vierailija
1/55 |
16.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli pitää valita, kumman haluaa.

Vierailija
2/55 |
16.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai meinaatko että nostavat kotihoidontukea ja silti lapsi hoidetaan kotona?

Meidän alalla se on yleistä. Olen kääntäjä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/55 |
16.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua lapsiani (10kk ja 3,5v) päivähoitoon. Ja Espoossa me pärjätään huonosti vaan miehen 2100 käteen palkalla. Asuminen kun vie jo 1200€.

Vierailija
4/55 |
16.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei rajoita työntekoa se.

Vierailija
5/55 |
16.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen arkipäivät kotona lasten kanssa ja viikonloppuisin teen töitä, jolloin taas miehellä vapaapäivät ja on lasten kanssa.

Ap

Vierailija
6/55 |
16.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli miten voi olla sekä että? Ei meillä työnantaja myönnä hoitovapaata, jos aikoo olla osa-aikaisena.

Vierailija
7/55 |
16.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt pienemmällä tuntimäärällä, eli tein vain uuden sopimuksen pienemmille tunneille ja lomat kertyy ihan normaalisti. Illat ja vklp osittain menee töissä.

Vierailija
8/55 |
16.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pointti ehkäpä tuli selväksi?

Minulla palkkakuitissa lukee työtuntien lisäksi hoitovapaa, joten tästä syystä valitsin termin hoitovapaa.

Ap.

Vierailija
9/55 |
16.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli nostan kotihoidontukea ja teen viikonloppuna/arki-iltoina 8-10 h töitä viikossa. Mies hoitaa lapsia kotona minun ollessani töissä. Meillä on 2 lasta ja tuo muutama satanen kuukaudessa extraa tulee olemaan tarpeen.

Vierailija
10/55 |
16.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin mikä on se raja paljonko saa tienata, jos on esim vkl-töissä?

Vierailija
11/55 |
16.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei voi olla hoitovapaalla ja osa-aikaisella samaan aikaan eli pitää valita, kumman haluaa.

sen verran, että osittainen hoitovapaa on laissa säädetty oikeus, joten työnantaja ei voi kuin hyvin harvoissa tapauksissa siitä kieltäytyä.

Vierailija
12/55 |
16.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuntalisään on joissakin kunnissa, hoitolisä on tulosidonnainen.

Minä olen nostanut perusosa+kuntalisää ja tienannut 10 000 kuussa, molempien kanssa.

Vierailija
13/55 |
16.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei voi olla hoitovapaalla ja osa-aikaisella samaan aikaan eli pitää valita, kumman haluaa.

sen verran, että osittainen hoitovapaa on laissa säädetty oikeus, joten työnantaja ei voi kuin hyvin harvoissa tapauksissa siitä kieltäytyä.

töitä on 80% normaalista, ei 30% tai 60 %.

Vierailija
14/55 |
16.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan vain n. 100 euroa kuussa.

Vierailija
15/55 |
16.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kahden lapsen äiti teen osa-aikatöitä kodinhoidontuen lisäksi. mies tai mummi hoitaa lapsia tällöin. teen vkonloppuja ja hassuja viikkopäiviä

Vierailija
16/55 |
16.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole tuloyläräjaa: saa siis tienata rajattomasti :). Kotihoidontuen hoitolisään tulot sen sijaan vaikuttavat, mutta siihenhän vaikuttavat ylipäätään myös puolison tulot.

Kun saa kotihoidon tukea niin mikä on se raja paljonko saa tienata, jos on esim vkl-töissä?

Vierailija
17/55 |
16.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

16, juu, ja siitä ei saa kotihoidontukea,vaan vain n. 100 euroa kuussa.

Joo no siitä saa palkkaa!!

Vierailija
18/55 |
16.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan sen voi sopia itse työnantajan kanssa. Kelan maksamalle tuelle on edellytyksenä, että tekee enintään 30 h viikossa. Vähemmän siis saa KELAn puolesta tehdä (ja ainakin minun työnantajani puolesta: tein 20 h viikkoa).

Jep, mutta osittaisella hoitovapaalla töitä on 80% normaalista, ei 30% tai 60 %.

Vierailija
19/55 |
16.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja yleensä sen kanssa ei niitä lapsia saa enää hoidettua kotona, kuten ap kuvaa.

Vierailija
20/55 |
16.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hmm..tätä olen itsekkin miettinyt että onko se niin että omasta työstään voi tosiaan olla hoitovapaalla siihen 3 v asti, mutta samalla käydä muualla töissä. Mun työpaikalla oli kyllä tällaisia eli tekivät keikkatyötä ja pidempiä sijaisuuksia, vaikka olivat hoitovapaalla omasta vakituisesta työstään.

itse mietin myös tätä vaihtoehtoa että voisin tehdä keikkafirmassa töitä, ja olla omasta työstä hoitovapaalla. Näin voisin järjestellä niin että olen esim vaan viikonloppuisin työssä (kun mies kotona lasten kanssa) tai iltaisin...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kuusi