Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten 110 kiloinen nainen pääsisi uuden elämän alkuun?

Vierailija
16.01.2012 |

Kunto on nolla, jos ei jopa miinuksen puolella. Jo pelkällä postilaatikolla käynti on iso rutistus. Töissä käyn, istumatyö.

Lapsettomuushoitojen aikana tuli 35 kiloa ylimäärästä, avioeron jälkeen vielä 15 lisää. En syytä kuin itseäni, ruoka on lohdutukseni.

Lapsena ja nuorena liikuin 7 kertaa viikossa ja olin hoikka ja hyväkuntoinen - sitä haluaisin olla taas.

Vihaan itseäni ja sitä kun laitan kengän nauhoja kiinni niin pitää puuskuttaa ja sitä etten jaksa lasten kanssa mitään tai sitä etten omista mitään vaatteita ja sitä että aina väsyttää...

APUA !

Mistä voisin aloittaa?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
16.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikunta on tietysti hyvästä, mutta ruokavaliosta se lähtee.

Itse hyödyin siitä, että aloin karttamaan prosessoituja, lisäainepitoisia ruokia. Suosin lähiruokaa ja luomua, aloin hyöryttämään vihanneksia ja luovuin punaisesta lihasta ja leikkeleistä. Luomuleivän päälle luomuvoita, muuta ei leipä tarvitse. Herkutteluhetkiin tummaa suklaata (kun kaakao% on yli 70, niin yksi pala riittää).

Yllättävää kyllä, paino alkoi laskemaan, enkä nähnyt nälkää vaan koin herkuttelevani ihan kuin ennenkin.

Ruokalasku tietysti kasvaa, mutta on se sen arvoistakin.

Vierailija
22/25 |
16.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähes kaksi vuotta. Kilpirauhaskokeet ja monta muutakin on otettu, ei kuulemma ole vikaa vaan arvot kaikki viitearvojen sisällä. Vika omassa päässäni ja lääkäri ehdotteli vain lihavuusleikkausta hoitomuodoksi, koska pakkohan minun on olla joku holtiton ahmija ja roskaruoan mättäjä. Olen menettänyt uskoni julkiseen terveydenhuoltoon, siksi olen päättäny hyväksyä elämäni tällaisena.

Aiemmin kuuntelin vuosia haukkuja luulosairauksistani terveyskeskuksen puolella. Monenmoisten oireiden syyksi löytyi sappikivet, kun menin lopulta yksityiselle lääkäriasemalle. Sappirakko poistettiin ja yli 100 kiveä. Talouteni ei vaan kestä yksityislääkärillä käyntiä jatkuvasti.

on painosi ja minkä verran olet kaloreita sitten syönyt tuona aikana/päivä? Harrastatko liikuntaa? Toimiiko aineenvaihduntasi, eli hikoiletko jne?

Painoni on reilut 120 kiloa. Lenkkeilen eli lähinnä kävelen muutamia kertoja viikossa pitkän lenkin. Aika ei nyt riitä enempään. Muuten erilaista hyötyliikuntaa sekä tavallista kävelyä esim. asioille muutamia kilometrejä, tanssimista muutama kerta kuukaudessa useampi tunti illan aikana. Lumitöitä esimerkiksi tehty viime päivinä parikin tuntia päivässä kolan varressa reippaasti ja kyllä hikikin irtoaa noissa hommissa, kun oikein tehokkaasti tekee. On erilaista rankempaa remonttihommaa välillä, puusavottaa jne tavallisen siivouksen ym lisäksi.

Silloin kun seurattiin noita kaloreita, vaihtelua oli 1800-2500/päivä. Liikuinkin kyllä ehkä aktiivisemmin silloin. Viime kuukausina en ole enää laskenut, koitan syödä suht samanlaisia annoksia edelleen. Talvikaudella liikkuminen on vähäisempää helposti, muina aikoina onkin pihatöitä, pyöräilyä yn ohjelmassa paljonkin. Ja kesäkaudella uintia jopa kolme kertaa päivässä.

Ohjatussa jumpassakin kävin aiemmin, nyt ei ole ollut sopivaa tarjolla. Ajoittain innostun jumppaamaan kotona.

uhalla, että loukkaannut, on pakko sanoa, että tuossa on aivan liikaa kaloreita. Jos haluat että paino putoaa, on syömisen määrää vähennettävä. Lisää kaloreita ainoastaan liikuntasuorituksen jälkeen, jolloin päivän kulutus ja kalorinsaanti ovat joka päivä samassa suhteessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
16.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten tulee kalorimäärää pudottaa. Oma kompastuskiveni on, että aloitan tiukasti. Jaksan sen kuukauden ja lopetan. En millään saa päähäni mahtumaan etten luovu kaikesta heti ja kitkuta yliterveellisesti. Vaan jättäisin asia kerrallaan pois lihottivia juttuja ruokavaliosta. Nyt olen jättänyt sokerijuomat.Viimeksi sillä muutoksella tippui 4kg.

Vierailija
24/25 |
16.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähes kaksi vuotta. Kilpirauhaskokeet ja monta muutakin on otettu, ei kuulemma ole vikaa vaan arvot kaikki viitearvojen sisällä. Vika omassa päässäni ja lääkäri ehdotteli vain lihavuusleikkausta hoitomuodoksi, koska pakkohan minun on olla joku holtiton ahmija ja roskaruoan mättäjä. Olen menettänyt uskoni julkiseen terveydenhuoltoon, siksi olen päättäny hyväksyä elämäni tällaisena.

Aiemmin kuuntelin vuosia haukkuja luulosairauksistani terveyskeskuksen puolella. Monenmoisten oireiden syyksi löytyi sappikivet, kun menin lopulta yksityiselle lääkäriasemalle. Sappirakko poistettiin ja yli 100 kiveä. Talouteni ei vaan kestä yksityislääkärillä käyntiä jatkuvasti.

on painosi ja minkä verran olet kaloreita sitten syönyt tuona aikana/päivä? Harrastatko liikuntaa? Toimiiko aineenvaihduntasi, eli hikoiletko jne?

Painoni on reilut 120 kiloa. Lenkkeilen eli lähinnä kävelen muutamia kertoja viikossa pitkän lenkin. Aika ei nyt riitä enempään. Muuten erilaista hyötyliikuntaa sekä tavallista kävelyä esim. asioille muutamia kilometrejä, tanssimista muutama kerta kuukaudessa useampi tunti illan aikana. Lumitöitä esimerkiksi tehty viime päivinä parikin tuntia päivässä kolan varressa reippaasti ja kyllä hikikin irtoaa noissa hommissa, kun oikein tehokkaasti tekee. On erilaista rankempaa remonttihommaa välillä, puusavottaa jne tavallisen siivouksen ym lisäksi.

Silloin kun seurattiin noita kaloreita, vaihtelua oli 1800-2500/päivä. Liikuinkin kyllä ehkä aktiivisemmin silloin. Viime kuukausina en ole enää laskenut, koitan syödä suht samanlaisia annoksia edelleen. Talvikaudella liikkuminen on vähäisempää helposti, muina aikoina onkin pihatöitä, pyöräilyä yn ohjelmassa paljonkin. Ja kesäkaudella uintia jopa kolme kertaa päivässä.

Ohjatussa jumpassakin kävin aiemmin, nyt ei ole ollut sopivaa tarjolla. Ajoittain innostun jumppaamaan kotona.

uhalla, että loukkaannut, on pakko sanoa, että tuossa on aivan liikaa kaloreita. Jos haluat että paino putoaa, on syömisen määrää vähennettävä. Lisää kaloreita ainoastaan liikuntasuorituksen jälkeen, jolloin päivän kulutus ja kalorinsaanti ovat joka päivä samassa suhteessa.

saattaisi loukkaantua, en minä. 1800 oli jo liiankin vähän per päivä. 2500 osui sellaisille päiville, joilla liikuntaa oli jo reippaasti. Tunnin reipas pyörälenkki, raskasta fyysistä remonttihommaa useampi tunti sekä uintia esimerkiksi.

Olen kokeillut myös vaiheen, jolloin en syönyt kuin 1200-1400 kaloria päivässä. Paino ei todellakaan pudonnut mutta yleiskunto romahti todella.

Vierailija
25/25 |
16.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samaa mieltä nro 12 kanssa.

Kyllä ylipainoiset tietää kaiken ravitsemuksesta, ei se ole ongelma. Useimmat voisivat pitää luennon terveellisestä ruokavaliosta.

Kun pääset kiinni syömisen syiden alkulähteille ja saat korvaavia menetelmiä tunnesyömiseen, paino voi pudota pysyvästi. Mistään laihdutuskuurista ei ole hyötyä etkä ilman psyykkistä syömisen syiden työstämistä hyödy minkään ruokavalion noudattamisesta. Kilot tulevat satavarmasti takaisin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kuusi