Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mun mielestä parempi lapsella pari uutta lelua kuin iso kasa kirpparilta ostettuja..Olenko outo?

Vierailija
16.01.2012 |

Meillä esikoinen vasta vajaa puol vuotta, mutta tuli sitten kaverin kanssa puhetta (jolla viisi vuotias tyttö ja toinen tulossa) leluista. Kun meidän esikoisella on vain muutama lelu, jotka on uutena ostettu, mummi on sitten ostanu mummolaan enempi leluja. Kaverini tytöllä taas huone IHAN ääriään myöten täynnä leluja, kaikki, siis ihan joka ikinen lelu on kirpparilta ostettu, suurinosa kuitenkin ihan ok kuntoisia.

Mua jotenkin tekee pahaa käytetyt lelut, EN OSAA SELITTÄÄ miksi, en tuomitse niitä jotka ostaa niitä leluja, mutta minä en sellaisia halua lapsilleni ostaa, piste. Mielummin kaksi uutta lelua kuin iso kasa vanhoja.

Sama kun olin raskaana, kaverini totes et sielt vaa kirpparilta rintapumput ja tuttipullot, ei ois kyllä tullu mieleenkään ostaa kys. tuotteita käytettyinä. Vaikka tiedänki et ne on helppo desinfioida, mutta silti! Olenko outo? :D

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
16.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on iso kasat kaikkea uutta! Leluja on kuin lelukaupassa, vaatteet on ostettu aina uutena ja niitä on paljon, en osta enkä myy mitään kirppiksellä. Annan pois sen mistä luovun. Vien sairaalaan tai annan tuttavilkle ja tuttavien tuttaville.

Vierailija
2/5 |
16.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse ostan kirpparilta lähes kaiken ja kohtuullisen määrän. Ilman teidänlaisianne kirpparilla ei olisi tavaraa ja jos lahjoitatte omanne eteenpäin niin saajan onni tietysti sekin. Sitä en ymmärrä että käytetty tavara jotakuta ällöttää. Kuten sanottu, tavarat on helppo pestä tai desinfioida.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
16.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä olen kanssasi samaa mieltä, että lapsi ei tarvitse valtavia määriä leluja. Mutta ei minun mielestäni kaikkea tarvitse ostaa uutena. Kirpparilta saa ihan hyväkuntoisia tosi halvalla ja lapselle sillä ei ole merkitystä, mistä lelu on hankittu.

Vierailija
4/5 |
16.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulisin, että olen sellaista sukupolvea tai sellaisesta kodista itse, jossa on aina ollut liian niukkaa ja liian vähän kaikkea. Kun itsellä on mahdollisuus ostaa nyt itselleen ja lapsilleen, se on ilo. En tunne siitä maailmantuskaa, koska tavarat ja vaatteet eivät mene hukkaan. Olen vain se käyttäjien ketjun ensimmäinen. 2

Vierailija
5/5 |
16.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osta leluja itselleni vaan lapselle. Siten on ihan sama olisiko minusta kaksi uutta puista tyylikästä lelua kivempi kuin kasa ärtsyn värisiä kirpparilta, jos lapsi saa enemmän iloa ja hyötyä siitä tavarakasasta kuin äidin eleganteista parista lelusta.

Lapset myös kehittyvät ja leikit muuttuvat sitä myötä. Ajattelin aiemmin samoin kuin sinä, mutta vuosien myötä meillekin on parkkeerannut melkoinen lelukasa, sillä eri ikävaiheet ja kiinnostuksen kohteet ovat saaneet hankkimaan eri tyyppisiä leluja. Ja välillä toiset lelut ovat pitkäänkin poissa leikeistä, sitten niistä innostutaan uudestaan. Välillä leikkikeittiö on keittiö, joskus autotalli ja kolmantena hetkenä nukketalo.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi neljä