Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ehdota meille kaunista, valkoista astiastoa arkikäyttöön

Vierailija
16.01.2012 |

Osaisitko auttaa? Etsimme kaunista, ajatonta valkoista ruoka-astiastoa arkikäyttöön. Olen tsekannut Arabian astiat mutta ei oikein mieleistä löydy. Ne Oiva-astiat oli kauniita, mutta niissä ei taida olla ruokalautasia?

En pidä koristeluista enkä vaniljan väristä, vaan haluaisimme sellaiset pelkistetyt, moderniin ja retroon tyyliin sopivat. Mistä kannattaisi etsiä?

Kiitokset!

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
16.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

en halua askartelukaupan valkoisia astioita, vaan laadukkaat, kauniit astiat.

Ei kai Arabia voi olla ainoa vaihtoehto?

Vierailija
2/28 |
16.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

laadusta ei mitään hajua, mutta minusta kaunis on ikean arv-sarja. En ole koskaan kokeillut ikean astioita, joten en siksi tiedä ovatko mistään kotoisin noin muuten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
16.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
4/28 |
16.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
5/28 |
16.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jos Arabia ei kelpaa...

Vierailija
6/28 |
16.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Posliinitassit ovat kauniita ja kestäviä.

Hommaa sellaiset.

Vierailija
7/28 |
16.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

laadusta ei mitään hajua, mutta minusta kaunis on ikean arv-sarja. En ole koskaan kokeillut ikean astioita, joten en siksi tiedä ovatko mistään kotoisin noin muuten.

ikean lautasissa on yleensä ollut vikana, että niihin jää helposti jälkiä ruokavälineiden hankauksesta.

Arcticaa minäkin olisin ehdottanut, mut jos se ei kelpaa, niin ehkä teema sit.

Mut annan vinkin: Jos peset astiat astianpesukoneessa, kannattaa mitata, minkäkokoiset lautaset sinne mahtuu kunnolla. Meidän koneeseen on esim. teema-lautaset liian isoja.

Vierailija
8/28 |
16.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arabian Lumi

Vierailija
9/28 |
16.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai tarjoiluastioita. Huono laatu:(

Vierailija
10/28 |
16.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arabian KoKo-sarja valkoisena. Etenkin matalat lautaset kauniit ja pelkistetyt.

Vierailija
12/28 |
16.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siellä on valkoisena sellaisia astioita, joissa muuten on kuvioita, kuten Paratiisi-sarjaa. Voi tulla ainakin uusia ideoita.

Olisin itse ehdottanut Arabian Egoa, mutta sitä ei taida olla enää myynnissä. Minulla on Egon syvät lautaset ja olen ollut tyytyväinen.

Ei täällä kauheesti ole mielestäni vaihtoehtoja astiasarjoissa, Arabialla on Suomessa ylivalta.:)

Muut vaihtoehdot taitaa olla jo mainittu Villeroy&Boch, jonka designia pidän porvarilliseen makuun sopivana, Rörstrand, Pentik. Siinä taitaa kaikki laadukkaat ollakin.:)

Vierailija
13/28 |
16.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heirol. Mulla on näitä jonkun verran ja oon tykänny!

http://extranet.heirol.fi/kategoria/84/tuote/4033

Vierailija
14/28 |
19.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

missä sitä myydään pääkaupunkiseudulla?

Ap

Vierailija
15/28 |
20.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on samanlaisia haaveita, eli löytää valkoinen ruokailuastiasto. Kaunis ja mielellään "maalaisromanttinen". Jossain e-bayn sivuilla on kymmenittäin ihania erilaisia vaihtoehtoja, mutta miten ihmeessä yksityinen ihminen voi ulkomailta astioita tilata? Osaako joku neuvoa? Hävitin Teemat pois, niitä oli valtavasti. Olen aivan kyllästynyt Teemaan, tylsä ja liian moderni romanttiseen vanhahtavaan sisustustyyliini nykyään. HeiRollin valkoiset on melko siedettävän nätit ja ihmeen halvat, myydään useimmissa Prismoissa ja monissa muissakin marketeissa. Käytettykin kävisi, mutta ei löydy mieleistä. Valkoista on niin vähän. Pentikillä ei ole (Viinimarja löytyy jo kotoa) sellaista, eikä oikein V & B:llakaan. Ihan hakuammuntana haettava vaikka IdeaParkin kaupoista. Ehdotuksia? (ruusunnuppuja tai pelkkää valkoista, kohokuvioitua valkoista).... Nimimerkillä: kaikilla yhtä ja samaa Teemaa; aika masentavaa!

Vierailija
16/28 |
20.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

missä sitä myydään pääkaupunkiseudulla?

Ap

No, mä olen nähnyt Heirolia lähinnä Tarjoustalossa.

Heirolillahan on kaikki keittiötarvikkeet, lusikat, veitset, lautaset, kuorimaveitset. Ovat ihan ok laatua ja halvempaa kuin arabia.

Vierailija
17/28 |
20.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on samanlaisia haaveita, eli löytää valkoinen ruokailuastiasto. Kaunis ja mielellään "maalaisromanttinen". Jossain e-bayn sivuilla on kymmenittäin ihania erilaisia vaihtoehtoja, mutta miten ihmeessä yksityinen ihminen voi ulkomailta astioita tilata? Osaako joku neuvoa? Hävitin Teemat pois, niitä oli valtavasti. Olen aivan kyllästynyt Teemaan, tylsä ja liian moderni romanttiseen vanhahtavaan sisustustyyliini nykyään. HeiRollin valkoiset on melko siedettävän nätit ja ihmeen halvat, myydään useimmissa Prismoissa ja monissa muissakin marketeissa. Käytettykin kävisi, mutta ei löydy mieleistä. Valkoista on niin vähän. Pentikillä ei ole (Viinimarja löytyy jo kotoa) sellaista, eikä oikein V & B:llakaan. Ihan hakuammuntana haettava vaikka IdeaParkin kaupoista. Ehdotuksia? (ruusunnuppuja tai pelkkää valkoista, kohokuvioitua valkoista).... Nimimerkillä: kaikilla yhtä ja samaa Teemaa; aika masentavaa!

Vierailija
18/28 |
20.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen myös Arabian KoKoa valkoisena. Löytyy paljon eri osia, kiva myös yhdistellä halutessa muiden värien kanssa, helposti pinoutuvat astiat ja lautasetkin pysyvät sujuvasti pystyssä myös kuivaustelineessä.

Teemaa en suosittele, on ehkä liiankin arkinen ja vanhahtava. Eikä pysy kuivaustelineessä (jos sitä muinaisjäännettä joku enää edes käyttää...)...

Vierailija
19/28 |
20.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arabian Teema tai Ikean Färgrik. Näistä kummastakin pidän paljon. Laadullisesti Arabia on kyllä huomattavasti parempaa :/

Linkki noihin Ikea-astioihin: http://www.ikea.com/fi/fi/catalog/products/30146275/

Vierailija
20/28 |
20.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taru on aika selkeä & ajaton ja arkikäyttöön sopiva.

http://www.kultakeramiikka.fi/epages/Kaupat.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops…

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän yksi