Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

onko sulla korkea työmoraali?

Vierailija
15.01.2012 |

miksi ei jos ei ole? miksi yrität päästä siitä missä matalin aita? en kestä niitä ihmisiä ja nyt huomaan että mun vanhin lapsi semmoinen - nyt 20v ja heti jos vähän enemmän nuhainen tms niin jää töistä pois. Ottaa päähän kun itse menen vaikka pää kainalossa enkä ole KERTAAKAAN myöhästynyt töistä ja ollut siinä jo 11vuotta.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
15.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta tyhmyyttä se on näillä palkoilla.

Siksi yhdyn tähän " Sisu on se mikä saa suomalaiset tekemään paljon työtä, saamatta siitä palkkaa"

Vierailija
2/16 |
15.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olo on puolikuntoinen, mulla ei ole mitään hinkua mennä töihin tartuttamaan muita ihmisiä, musta ei ole korkea työmoraali sellaisella joka tulee sairaana töihin muita tartuttamaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
15.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvin työn, jossa saan välitöntä palautetta tai rangaistusta, jos en ole tehnyt töitä hyvin. Kasvojani en halua menettää. Tämä näkyy siinä, että esim. asiakaspalvelussa nuorena olin tosi ahkera ja en olisi voinut jäädä pois, koska "kuka ne asiakkaat sitten hoitaa"... Päädyin jossain vaiheessa tutkimustyöhön ja olin tosi lusmu. Huono työmoraali siis ja töistäkin oli helppo jäädä pois, kun ei siitä mitään haittaa ollut kenellekään. Nyt olen opetustyössä ja en todellakaan jää töistä pois nuhatipasta, koska kuka niitä opiskelijoita sitten opettaa... Lisäksi suunnittelen tekemiseni hyvin, koska saan välittömästi huonona tuntina sanktion, jos en ole sitä tehnyt. Olen itsekriittinen ja harmittaa hirveästi, jos huomaa opettaessa, ettei ollut valmistautunut kunnolla.

Vierailija
4/16 |
15.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihan se ja sama näkeekö joku vai ei, mutta en voi tinkiä omastatunnosta. En voisi itsekään elää sen kanssa saati että salailtu virhe voisi olla kohtalokas.

Tarkoittaa sitä, että jos hipaisen steriilinä pidetävää aluetta vahingossa, kaikki menee uusiksi. Tai jos antaisin väärää lääkettä, kiirehtisin kertomaan siitä heti. Tai jos en tiedä jotakin asiaa, kysyn sitä muilta. En mene tekemään asioita, joista en ole varma.

Kohtelen potilaita kauniisti, ymmärsi potilas sen tai ei.

Olen pois töistä, jos olen sairas niin, että se olisi haitaksi muille. Menen töihin, jos olen vain sen verran sairas, että olo on jotenkin kurja. Sanon ääneen, jos olen työssä liian väsyneenä, etten tekisi virheitä.

Teen parhaani, että olisin työkaverina asiallinen, positiivinen, kollegiaalinen, kärsivällinen. sh

Vierailija
5/16 |
15.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on muutakin kuin työ.

Vierailija
6/16 |
15.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

8

Vierailija
7/16 |
15.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta huomaan nyt, että työmoraalini on laskenut. Johtuu siitä, että en ole saanut yhtään sen enempää arvostusta kuin työkaverini, joilla on huono työmoraali. Miksi siis itsekään yrittäisin enemmän, kun siitä ei ole mitään hyötyä. Lisäksi työpaikalla on muutenkin huono ilmapiiri, minkä vuoksi työpaikalle menokin jo ahdistaa, ei siinä jaksa oikein korkeaa moraalia ylläpitää. Sinänsä harmittaa itseänikin, että olen joutunut tähän tilanteeseen.

Vierailija
8/16 |
15.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raahaudun kyllä sinne töihin, mutta teen tasan tarkkaan vaan ne välttämättömimmät hommat ja that's it. Muun ajan surffaan netissä, pelailen FB:n pelejä ja katselen työpaikkailmoituksia.

Olen kolme ja puoli vuotta raatanut ihan kybällä, reissannut paljon, tehnyt töitä illat kotona, luonut uusia asiakassuhteita, tehostanut toimintojamme jne. jne. Mutta joka jumalan vuosi kehityskeskustelussa olen saanut kuulla, kuinka mahtavasti teen työni, kuinka panokseni on tärkeä, kuinka hyviä ideoita ja minulla on ja ennen kaikkea kuinka asiakkaamme minusta pitävätkään ja myynti eikun nousee koko ajan - valitettavasti palkankorotukseen ei kuitenkaan ole varaa tänäkään vuonna "kun ajat on niin tiukat".

LÄhden ihan saman tien, kunhan löydän uuden työn.

Vierailija
9/16 |
15.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään kyllä työstäni, ja henkilökohtaisten intressien vuoksi haluan tehdä työni hyvin. Teen luovaa työtä, ja osaamiseni kehittyy jokaisen onnistuneen projektin ansiotsta.

Nuorempana minulla oli todella korkea työmoraali ja halusin sitoutua työnantajaan ja työhöni.

Jouduin kuitenkin vuosikaudet tekemään pätkätöitä, ja siinä suossa rämpiessäni kadotin työmoraalini ja tahdon sitoutua työnantajaan.

Vierailija
10/16 |
15.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihan se ja sama näkeekö joku vai ei, mutta en voi tinkiä omastatunnosta. En voisi itsekään elää sen kanssa saati että salailtu virhe voisi olla kohtalokas.

Tarkoittaa sitä, että jos hipaisen steriilinä pidetävää aluetta vahingossa, kaikki menee uusiksi. Tai jos antaisin väärää lääkettä, kiirehtisin kertomaan siitä heti. Tai jos en tiedä jotakin asiaa, kysyn sitä muilta. En mene tekemään asioita, joista en ole varma.

Kohtelen potilaita kauniisti, ymmärsi potilas sen tai ei.

Olen pois töistä, jos olen sairas niin, että se olisi haitaksi muille. Menen töihin, jos olen vain sen verran sairas, että olo on jotenkin kurja. Sanon ääneen, jos olen työssä liian väsyneenä, etten tekisi virheitä.

Teen parhaani, että olisin työkaverina asiallinen, positiivinen, kollegiaalinen, kärsivällinen. sh

T:sh

Vierailija
11/16 |
17.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorempana oli huomattavasti korkeampi moraali, oli sisäisesti motivoiutunut, halusi olla huippu, tehdä parhaansa, onnistua työssä. Nyt ikää 30 ja tuntuu et se on jonnekin kadonnut viime työpaikassa, minne? Nuorempana haki työn ja onnistumisten kautta itsearvostusta. Nyt ei kiinnostaisi tehdä kuin se välttämätön. Tuntuu ettei enää osaakaan mitään kun nuorempana taas oli valmis oppimaan kaiken ja kaikki onnistu. Ärsyttää koska tietää miten innostus ja motivaatio merkkaa työhaastatteluissa ja itsellä ei niitä nyt ole...  

Mistähän löytyisi innostus taas?

Vierailija
12/16 |
17.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Motivaatio täysi nolla, vaikka teenkin työni hyvin.

Vierailija
13/16 |
17.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään. Korkea työmoraali on kusetus, jolla aivopestään ihmisiä siihen uskoon, että ihmisen pitää käyttää koko elämänsä suuryritysten liikevaihdon kasvattamiseen.

Vierailija
14/16 |
17.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuorempana oli huomattavasti korkeampi moraali, oli sisäisesti motivoiutunut, halusi olla huippu, tehdä parhaansa, onnistua työssä. Nyt ikää 30 ja tuntuu et se on jonnekin kadonnut viime työpaikassa, minne? Nuorempana haki työn ja onnistumisten kautta itsearvostusta. Nyt ei kiinnostaisi tehdä kuin se välttämätön. Tuntuu ettei enää osaakaan mitään kun nuorempana taas oli valmis oppimaan kaiken ja kaikki onnistu. Ärsyttää koska tietää miten innostus ja motivaatio merkkaa työhaastatteluissa ja itsellä ei niitä nyt ole...  

Mistähän löytyisi innostus taas?

Oot niiiin vanha, et sä enää voi löytää innostusta.

Vierailija
15/16 |
17.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn töissä enkä lintsaa millään nuha tekösyillä, mutta nykyinen työpanos on juuri sen verran etten voi saada varoitusta/ potkuja..

Vuosia tein hommat viimeisen päälle ja päälle toistenkin hommat. Käytännössä vastasin meidän firman isoimman asiakaskohteen toiminnasta yksin kun muut lähinnä keskittyivät nenän kaivuuseen. Sitten kun otin asian puheeksi pomon kanssa, että pitäisikö tämän kenties näkyä myös tilipussissa? Noh pomon vastaus tietysti kieltävä ja sen jälkeen olen todellakin mennyt sieltä mistä aita matalin ja vähän sen ali, kun työpanosta ei kuitenkaan arvosteta..

Vierailija
16/16 |
17.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on mielestäni korkea työmoraali. Teen aina 8 h päivässä työtäni, toki tauot välillä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän yhdeksän