Kuukausitulonne ja paljonko laitatte säästöön kuukaudessa?
Paljonko teidän "pahan päivän" vararahasto on?
Kommentit (110)
n. 17 000 euroa, eläkesäästötilillä n. 10 000 euroa. Yhteisiä säästöjä jonkin verran, tarkkaa summaa en muista. Asuntolainaa lyhennetään vielä tämä vuosi, sitten se maksettu.
1600e netto, säästöön 30e/kk
Miehellä 3000e, säästöön ei mitään
Ei täältä mitään mukaan saada kuollessa.
nettotulot n. 4500 e.
kuukaudessa ns. pakollisiin menoihin (asuminen, ruoka, harrastusmaksut, vakuutukset, bensat, puhelinlaskut, vaatteet yms.) menee n. 2000-2500 e.
Ei varsinaisesti laiteta säästöön, raha jää käyttötilille kunnes ostetaan jotain isompaa tai tuhlataan muuten vaan..
Meillä on käyttötileillä n. 20 000 e.
Mutta lapsilleni haluan jättää jotain. Mut kukin tyylillään.
tulot: mies n.2000-2500e netto
itse: kodinhoidontuki ja lapsilisät:n.1100 (aiemmin osa-aikatyötuloja myös n. 200-400 e/kk) jään kohta äitiyslomalle
Mies maksaa vuokran 850, sähkö 25e/kk ja veden 80e kk ja säästää perheen lomamatkoihin, ulkona syömisiin
Minä ruoat ja lasten vaatteet muut kodinhankinnat
joihin olen budjetoinnut 400-600e/kk sekä kummatkin maksaa omat menot
säästin aiemmin töissä ollessa 600e/kk, joilla lyhensin yhtä lainaa ja nyt lyhennän sitä vielä puoli vuotta eli n. 500e/kk suoraan tähän. tällä säästölinjalla aion jatkaa, koska aletaan yhdessä säästämään omaa kotia varten alkupääomaa eli molemmat säästöön ainakin 500e, mistä tulisi 1000e/kk asuntoa varten
Mutta lapsilleni haluan jättää jotain. Mut kukin tyylillään.
Uskon, että arvostavat enmmän yhteisiä muistoja kuin rahaa. Mutta kuten sanoit kukin tyylillään :)
miehen kanssa.
Nettotulot yhteensä 3500,
rahastoihin menee 400€ kuussa ja
varatilille pahan päivän varaksi siirrän joka kuukausi 200€.
Tällä hetkellä säästössä on 1500e.
Tuota käytän kun tulee jokin yllättävä kulu tai lähden lomalle.
Sijoitukset on erikseen ja niihin laitan 50e kuussa.
Säästötililläni nyt n 11000, lokakuussa tein asuntolainaan 10k euron ylimääräisen lyhennyksen (samoin mies). Tuloni ja menoni vaihtelevat kuukausittain, yleensä säästöön jää 500-800 euroa.
Miehen säästöistä ei tarkkaa tietoa, lienee samaa luokkaa kuin omani. Perheen kaikki luottokortit nollilla.
kolme lasta, palkka+lapsilisät+elarit netto 2780 euroa. Erosin viime kesänä.
Säästöön menee vaihtelevasti 200-600 euroa/kk, osan laitan lasten omille tileille (40 euroa/nenä)"kun lintu lentää pesästä"-kassaksi. Ylitöitä on pari kertaa vuodessa putki, ja olen hanakka tekemään, niistä tulee n. 3000-4000 euroa + lomaltapaluurahat. Onneksi mulla on saatavilla lastenvahtiapua, muuten se ei onnistuisikaan.
miehen kanssa. Nettotulot yhteensä 3500, rahastoihin menee 400€ kuussa ja varatilille pahan päivän varaksi siirrän joka kuukausi 200€.
Rahastoissa nyt yhteensä noin 15 000 €
Pahan päivän tilillä noin 2500€
Ei lainoja eikä velkoja, eikä omisteta luottokorttia.
siirtelen säästötilille käyttötilille joskus jotain, en säännöllisesti
Asumiseen tällähetkellä 1800€/kk (näin vielä muutama kuukausi, sitten tipahtaa reilusti).
Ruokaan n. 700-800€/kk.
Loput menee muihin laskuihin ja elämiseen.
Joskus saadaan säästöön muutama satanen, mitä jää tilille.
Tulomme tippuvat kohta, kun minä tipahdan hoitovapaalle ja sen jäkeen vieläkin alemmas kun jään pelkälle opintotuelle.
asumiskulut 1200€/kk
säästöön 0-400€/kk
sitä joudutaan kyllä käyttelemään ahkeraan,joten säästössä vain 1400
säästöön ei jää euroakaan.
Olen kahden lapsen kanssa kaksin, ei elareita, asumiseen menee sähköjen kanssa 1300 e kk.Oon varmaan Suomen köyhin hyvätuloinen.
et saa elareita??
kolmen lapsen yh, tulot kaikkinensa n.1900€/kk netto
menoina vuokra 850,- ja mitä kaikkea sitä nyt on, en jaksaa eritellä
säästöön joka kuukausi asp-tilille 50,- ja toiselle säästötilille 100,-
lisäksi säästän, mitä jää kauppakukkaroon (johon nostan kuun alussa budjetoimani summan) mutta nämä jää "hilukippoon" josta otetaan sitten esim. päiväkodin retkirahaa yms.
Nettopalkka noin 2000 euroa (tuntipalkalla, niin vaihtelee jonkin verran), säästöön noin 500 kuussa, vararahastossa tällä hetkellä noin 17 000.
Tällä hetkellä 740 + lapsilisä n. 100.. Mies ei saa toistaseksi mitään (odotellaan päätöstä).. Asuminen 515 ja siihen päälle auto, sähkö ja ruoat. Ei todellakaan jää rahaa säästöön. :) Asumistukea ei kuulemma saa muutamalle kuukaudelle ja sossusta ei tuu rahaa kun on oma asunto. Onneksi sukulaiset on antaneet rahaa niin että ei tartte maksaa takaisin. No lohduttavaa, että pääsen pian töihin miehen jäädessä kotiin. Jäähän sitten 200 e enemmän bensojen jälkeen käteen. :)
säästöön ei jää euroakaan.
Olen kahden lapsen kanssa kaksin, ei elareita, asumiseen menee sähköjen kanssa 1300 e kk.
Oon varmaan Suomen köyhin hyvätuloinen.