Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauvan/taaperon 1v yöheräily, äiti EI JAKSA!

Vierailija
15.01.2012 |

Mistähän sitä sitten alkaisi. Täällä on jatkuvasti kyselyitä näistä yöheräilyistä ja tässä tulee taas yksi. Eli meillä on kohta vuoden täyttävä poitsu joka on aina ollut huono nukkuja. Jokaisessa vaiheessa on ollut omat "ongelmansa". Pienenpänä haettiin unirytmiä, tehtiin hampaita ym. Paras jakso unen kannalta oli noin 5-7kk, jolloin heräilyjä oli 2-3krt/yö. Silloin syötiin ja nukahdettiin heti. Olen kuitenkin kokenut yöllä valvomisen aina kovin raskaana. Allapäinkin olen ollut, liekö jotain synnytyksen jälkeistä lievää masennusta vai väsymyksestä johtuvaa. Olen koko ajan elänyt toivossa, että tästä se pikku hiljaa helpottuu ja uskon edelleen että helpottuu jossain vaiheessa. Jotenkin vaan tuntuu nyt NIIN toivottomalta.

Perhepedissä olemme nukkuneet melkein syntymästä asti(/sivuvaunussa), koska näin olen saanut enemmän unta. Pojan ollessa 9kk alkoi eroadistus näyttää merkkejään. Nyt vuoden iän lähestyessä pahenee vaan koko ajan ja uskon senkin vaikuttavan yöuniin. Tilanne on nyt tämä: lapsi heräilee 20min-1h välein joka yö. Satunnaisesti saaattaa olla yksi 1,5h-2h jakso, mutta näitä on harmvemmin. Yksiin päiväuniin siirryimme muistaakseni 10kk iässä kun yöunet siirtyivät ja siirtyivät ja nukahtaminen oli todella vaikeaa. Ensin päikyt olivat jotain parin tunnin luokkaa, nyt tunnin tai jopa alle. Silti päivisin on ihan iloinen veikko ja jaksaa touhuta. Kävelemään oppi parisen kuukautta sitten ja sitähän tekee koko ajan. Kiinteät menevät hyvin, 4-5 ruokaa päivässä. Päivisin en enää imetä, sillä ei jaksanut 10,5kk iässä oikein kiinnostua siitä päivisin. (nyt osoittaa merkkejä, että haluaisi tissiä päivällä mutten halua lisätä imetyskertoja!) Maitotuotteita menee ihan kivasti, tavallista maitoakin välillä. Puurot tehdään maitoon jo ja hapanmaitotuotteita käytetään. Tämän puolesta imettämisen voisi jo lopettaa.

MUTTA poika nukahtaa (eli nukutan) hänet aina tissille iltaisin. Se on hänelle tärkeää ja nukahtaa hyvin. Välillä nukahtaa yöllä uudestaan kun otan vain kainaloon, mutta aika usein tarvii tissiä. Tutti ei kelpaa, eikä vesi. Kirkuminen on järkyttävän kovaa jos tissiä vaatii enkä anna. Olen jotenkin niin väsynyt, että annan sitä usein koska tiedän sen saavan pojan nukkumaan.

Teksti taitaa olla vähän sekavaa kun väsyttää, mutta kaipaisin muiden kokemuksia. Löytyykö täältö ketään jolle yöimetykset ovat jääneet viimeisiksi ja miten asia sitten on hoitunut? Sisimmässäni uskon, että nuo heräilyt loppuvat joskus itsestään. Olen lukenut äideistä, jotka sanovat että vauva 1v 3kk lopetti yösyötöt kuin seinään ja alkoi nukkua. En tietenkään tiedä käykö meillä näin ja sehän tässä vähän pelottaa. En vaan jaksa. En jaksa valvoa, mutta en halua myös huudattaa lastani. Niin moni puuttuu tilanteeseeni ja sanoo "kyllä se sitten muutaman yön jälkeen huutamisen lopettaa". Onko se sitten oikein..? Onko tähän mitään muuta ratkaisua?

Kommentteja kaipaisin ihmisiltä jotka ovat/ovat olleet tälläisessä tilanteessa. Lisäksi piti kysyä sitä, että voisiko pojalla olla jotain "vikaa"? Kuorsaa välillä yöllä ja hengittää raskaammin, mutta välillä taas nukkuu ihan hiljaa. Allergioita en usko olevan, vanhemmilla ei ole ja kaikki ruoat ovat hyvin sopineet. Voiko tämä johtua eroahdistuksesta?

Nyt en jaksa enää kirjoittaa, kokemuksia!

Kommentit (59)

Vierailija
1/59 |
16.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta minä sanoisin pessimistisesti, että kunhan mahdolliset syyt on lääkärillä katsastettu-ja jos niitä ei löydy-kannattaa vaan muistaa että se valvominen ei tule olemaan ikuista,MUTTA voi hyvin jatkua parikin vuotiaaksi!! Jotkut lapset oikeasti ovat huonoja nukkujia- joten unikoulut ja muut kokeilut ei anna onnistu! Tuon ikäinen on itse asiassa vielä minusta aika pieni, eli jos nyt vaan jaksaisit odottaa että lapsi kasvaa?

Unikoulua en 1-vuotiaalle tekisi,mutta tietenkin asiasta ollaan usein eri mieltä. Minusta jotkut lapset ovat sellaisia,että todellakin kaipaavat sitä läheisyyttä ja turvaa,ja laittaminen esim omaan huoneeseen olisi minusta julmaa...

Itse jaksoin imettää 1v9kk(kerran päivässä),ja se oli sen arvoista! Iltanukahtamiset sujui hyvin,ja silloin lapsi ei enää yöllä tissiä vaatinutkaan.

Uniongelmat usein helpottavat parivuotiaana,joillain vasta 4 vuotiaina, eli kärsivällisyyttä ap! Tietenkään noin usein ei pitäisi heräillä,mutta monta kertaa yössä voi olla aika tavallista huonounisilla lapsilla.

Älä ota mitään tavoitetta, että alkaisi 1,5vuotiaana nukkumaan,koska voi olla että niin ei käy. Sitten alkaa esim voimakkaitten unien näkeminen jne.Puhumattakaan uhmasta. Kukaan ei sanonut että lapsen kasvattaminen olisi helppoa ap!

Tarkat päivärutiinit(kellontarkat), riittävä liikunta ja touhuaminen ovat myös tärkeitä hyvälle unelle. Joka ilta sama rituaali;iltapuuro, kylpy, ehkä öljyhieronta, iltalaulu/satu tms, auttavat lasta oppimaan että nyt tulee yö ja nyt nukutaan.

Vierailija
2/59 |
16.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata antaa lapselle yöllä vettä maidon sijaan. Meillä kävi nimittäin niin, että lapsi tottui vesipulloon eikä nukahtanut koskaan yöllä uudelleen, ellei saanut vettä. Piti sitten vierottaa lapsi vesipullosta ja huutoahan se oli (tassuttelulla).

Jaksamista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/59 |
16.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on nyt pari viikkoa nukuttu ilman tissiä. Tyttö on tasan 1,5v. Ennen joulua siirrettiin omaan huoneeseen nukkumaan, nukkui paremmin heti, vaikka perhepedissä menty siihen asti. Jonkun aikaa ramppasin yöllä imettämässä lapsen huoneessa, pikkuhiljaa lopetti yöheräilyn. Nyt on nukkunut ekaa kertaa elämässään kokonaisia öitä, jopa10h, viikonloppuna syöksyin paniikissa tytön huoneeseen aamulla, kun olin varma että on vähintään tukehtunut yöllä, kun ei ollutkaan herännyt kertaakaan. Yösyömisen poisjääntiä edesauttoi myös tytön paha flunssa. Oli niin tukossa, ettei yksinkertasesti pystynyt yöllä imemään tissistä eikä pullosta, ja ihmeen pian unohti kaivata sitä. Tuttia ei myös ole koskaan käyttänyt. Mutta siis ymmärrän täysin, on tosi väsyttävää herätä 20 min välein. Meillä sitä kesti tähän asti.

Vierailija
4/59 |
16.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan elävästi muistui mieleen aika n. puolitoista vuotta sitten, kun meilläkin oltiin ihan tiltissä pojan nukkumattomuuden takia. Muistaakseni juuri siinä vuoden tienoilla jätin yöimetyksen pois, silleen vähitellen, että ensin imetin mutta yöllä kun heräsi niin en enää, annoin vain vettä tai banaania tms. Ei tietenkään mennyt sekään kuin Stömsössä, mutta muutamassa päivässä poika "tyytyi kohtaloonsa" ja tajusi ettei yöllä tissiä tipu". Nyt on jo melkein 2,5-vuotias, eikä edelleenkään nuku öitä putkeen, mutta enää ei kuitenkaan tarvitse edes vettä, vähän vain silitystä päähän (kerran kaksi yössä). Mutta aluksi tosiaan korvasin maidon vedellä ja lopulta lopetin myös "nukkumaanmenoimetyksen". Ei se meillä yöuniin heti vaikuttanut, ei siihen tuntunut auttavan muu kuin aika. Tiedän että tuo on kauheaa aikaa, ja itsekin meinasin seota, mutta koita jaksaa vaan, ja yritä päiviksi saada sitten hoitoapua kotiin, esim. isovanhmmilta, jotta yöllä jaksaisit edes hieman paremmin. Mutta yllättävän vaikeaa tämä olikin, vanhemmuus, ja koville on ottanut, mutta nyt on jo unen puolesta meillä vaikeimmat ajat takanapäin. Tsemppiä! ja mitä normaaliuteen tulee, olen minäkin käynyt kaikki mahdolliset sairaudet ja syndroomat pojallani läpi, mutta kai hän on vain "normaali hankala" lapsi...

Vierailija
5/59 |
18.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa taasen! Nyt ollaan sitten käyty lääkärillä. Korvat ym olivat ok, MUTTA refluksiin saatiin lääkkeet. Kokeillaan niitä 2vko ja sitten uudestaan lääkäriin. Lisäksi verikokeesta katsotaan allergioita, niiden tulos saadaan viikon sisään. Lapsen ollessa pienempi, hän kyllä nieleskeli paljon äidinmaitoa (ja heräilikin siihen) mutta se meni ajan myötä ohi. Ja ajattelin sen myös olevan ihan ok, ei kuitenkaan juurikaan pulautellut. Nykyisin yöllä ei nieleskele, mutta jotain ylöspäin taitaa tulla kun nenässä rohisee oudosti. Lisäksi se, että lapsi kirkuu nykyään kun mennään nukkumaan on ollut huolestuttavaa. Vauhihin kyllä nukahtaa ihan hyvin. Lievää oksentelua on ollut, yleensä siihen on liittynyt esim mahanllaan möyriminen tms. Mahaan on siis kohditunut painetta ja pikkuisen ruokaa on noussut ylös. Eilen aamulla oli "pahin" kun koko aamupala tuli yhtäkkiä ylös. Niin ei ole ennen käynyt. Lapsi on päivisin ihan iloinen ja jaksaa touhottaa. Kasvaakin hyvin. Tuo aamuinen oksentaminen oli kyllä outoa ja miten, että onneksi mennään lääkäriin.

Eli nyt kokeillaan lääkitystä. Kamalan yleistä tuo refluksi nykyään, ehkä siitä ollaan enemmän tietoisia nykyään. Lääkärikin sanoit, että viisinkertaistunut lääkkeiden käyttö. Ehkä ennen vaan "annettiin" huutaa. Nyt tutkitaan sitä onko taustalla allergoita aiheuttamassa tuota refluksia jos/kun sitä on. Mites muilla joilla tätä vaivaa on ollut? Onko allergoita tai mistä se muuten johtuu ja meneekö ohi kasvaessa? Toivon todella, että saataisiin jotain tolkkua tähän yöheäilyyn. Olen niin poikki, että joskus mietin jo että olisi helpompaa vaan kuolla. sain tuosta aiheesta suuni onneksi auki ja juteltiin miehen kanssa. Ihana ja rakashan tuo lapsi on, mutta ilman unta ei oikein pärjää. Lähipiirissä kaikilla on tietysti hyvin nukkuvat vauvat tai ihmiset sanovat, että "väsymys kuuluu pienten lastenvanhemmuuteen". Kuuluhan toki, mutta tuntuu ettei kukaan ymmärä..

Nyt tuo natiainen heräsi jatkan myöhemmin. :)

Vierailija
6/59 |
18.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen vaan, että miksi et ole vienyt aiemmin lääkäriin,ap?? En syyllistä, kysyn vaan?

Jaksatko touhuta lapsen kanssa päivällä oman väsymyksesi kanssa? Minä muistan 1-vuotiaasta sen, että parin tunnin ulkoilu oli ihan ehdoton, että illasta ja yöstä tuli rauhallinen!

Luulen että tarvitset hoitoapua, tilaa kotiisi mll-hoitaja pari kertaa viikossa, että saat nukkua päivällä.Neuvolastakin voi saada kotiapulaisen auttamaan arjessa. Tai mummut tai muut sukulaiset auttamaan! Auttaako isä lapsenhoidossa yhtään?

Ei ihan järjenjättiläiseltä isä vaikuta, jos jo toista lasta halajaa, kun sinä olet tuossa kunnossa... Avioliitto on vaarassa, jos toinen ei tajua miten väsynyt toinen on. Kehottaisin sinua valjastamaan kaikki läheiset apuun, ennen kuin olet siinä kunnossa että joudut sairaalaan "lepäilemään".

Varsinkin kun 1-vuotias kasvaa, hän tarvitsee enemmän puuhaa ja seuraa, ulkoilua, hiekkalaatikkoleikkejä ja kavereita... Ja sitten tulee uhma. Ihan vaan tiedoksi sinulle, että helpommaksi se ei tule muuttumaan,vaan vaativammaksi,kun lapsi kasvaa!

Vierailija
7/59 |
18.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitatko että imetät joka 20 min.välein öisin?

Eihän siinä ole päätä eikä häntää. Varmaan vatsakin tulee lapsella kipeäksi jos koko ajan syö? (Oletko koekillut jättää omasta ruokavaliosta esim.pähkinät tai sipulit yms pois?)

Oletko varma ettei ole kyse allergioista?

Joku varmasti vialla,ja herää ehkä kipuun?ja haluaa tuttua ja turvallista rintamaitoa,mutta eihän se auta...

Jos refluksilääkkeet auttavat, aloitat nyt samantien tarkan päivä-ja iltarutiinin,ja opetat lapsen nukkumaan.

Itse asiassa tulee mieleen, että kannattaisi ehkä mennä sairaalaan unikouluun. Siellä hoitajat auttavat,ja saat myös itse levättyä. Eihän tuollaisella yörytmillä tule elämästä yhtään mitään. Olet itsekin tod.näk.jo masentunut lievään masennukseen, kun itsekin mainitsit kuolemisesta? Hoida myös itsesi kuntoon!

Vierailija
8/59 |
18.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En imetä lasta 20min välein. Heräilee vaihtelevasti 29min-1h välein. Joskus saattaa nukkua 1,5h en jatkuvasti kyttää kelloa. Välillä rauhoittuu silittelyllä/kun otan kainaloon, välillä imetän. Ei kaikilla kerroilla syö maitoa, lähinnä imeskelee turvan vuoksi. Oksentelua ei ole jatkunut kauaa eikä tuota vaikeaa nukahtamista. Sanoisinko viikon verran, reilu. Ruoka-aineet ovat tuntuneet sopivan, joten en allergioita ole epäillyt. Lapsi vaan on herännyt paljon ja olen ajatellut kuuluvan ikään tms. Lisäksi päällä on aika paha eroahdistus, ajattelin senkin tulevan vähän uniin. Vähän aikaa sitten tuli molemmat etuhampaat, taas yksi syy valvoa. Olen ajatellut unen parantuvan pikku hiljaa, että aika korjaa.

Aika hyvin ollaan pärjätty, olne ehkä sellainen luonne. Välillä on vaikeaa pitää itsensä kasassa, itkettää enkä halua olla kenekään kanssa tekemisissä. Mies tukee hyvin, jutellaan, nukun viikonloppuna ja jaksan taas. Ei vaan tuo viikonloppuna nukkuminen kanna arjen väsymyksen yli. Käydään ulkoilemassa, kaupassa ja taaperojumpassakin. Aina vaan väsyttää, mutta koitan jaksaa. Jätin itseltäni herkut pois ja tarkistelen vähän ruokavalioo, muutama kilo tippunut ja jaksan paremmin kun verensokeri on tasainen. Minulle on jotenkin kamalan vaikea pyytää apua, kaikissa asioissa ajattelen että kyllä MINÄ pärjään. Onneksi tuo mies tuppaa "väkisin" väliin ja laittaa minut lepäämään. Joku sanoi, ettei kauhean fiksulta vaikuta kun haluaa jo toista lasta. Joo no eihän mies tätä väsymystä kunnolla ymmärrä, mutta ajattelee ehkä että vauvan tuloon mennessä lapsi nukkuisi jo paremmin. Ehkä se on ollut sellainen heitto vaan, eihän meidän molempien päät kestä sitten vauvan kanssa valvomista. Ja riitoja on ollut kyllä, mutta me ollaan päätetty että meidän liitto ei tälläiseen hajoa.

Olen ehkä lievästi masentunut tai ollut masentunut. En tiedä, olen kyllä monesti iloinenkin. Tälläisen arkeen vaan on tottunut, heräilyyn ja väsymykseen tavallaan. Tätä meillä on, miten tiedän paremmasta. En haikaile mitään ihmeparannusta, toivon vaan että heräily vähän loppuisi. En ole missään vaiheessa sanonut että haluaisin jotenkin helpon lapsen, tiedän kyllä että edessä on haasteita. Uhmäikä ja kaikki. Katsotaan nyt miten tämä meidän arki tästä etenee.

Ja sairaalaan unikouluun? Ei millään pahalla, mutta tuo kuullostaa todella idioottimaiselta. Meillä ei nyt mitään unikouluteta, katsotaan ensin lääkitys, allergiat miten ne vaikuttavat. Sitten mennään tilanteen mukaan ja minä hoidan. Eikä tarvi haukkua marttyyriksi, mutta sairaalaan en varmasti laita lasta "oppimaan" nukkumaan. Onko joku tehnyt näin? Haluaisin kyllä kuulla mitä siellä tehdään?

Mutta kiitos vastauksista ja tuesta!

Vierailija
9/59 |
18.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis 20 min -1h välein.

Vierailija
10/59 |
18.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kovasti jaksamista! Itsellänikin alkaa taas kerran olemaan niin väsynyt olo, että sydän pamppailee rinnassa miten sattuu. Kyseessä kolmas lapsi, joka ei niin hirveästi heräile, mutta meillä on myös kaksi muuta pientä lasta, jotka herättelevät ja itkevät. Niin tutulta kuulosaa tuo mitä sanoit, että et halua nähdä ketään. En minäkään. Haluan vain olla ja selviytyä ilman mitään ylimääräistä stressiä.

Toivottavasti lääkäreillä paljastuu jotakin mikä selittää heräilyn. Meillä vastaavassa tapauksessa ne oli esikoisella allergiat. Elämä helpottui heti kun ne saatiin selvitetyksi.

Vierailija
11/59 |
18.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sairaalaan unikouluun? Ei millään pahalla, mutta tuo kuullostaa todella idioottimaiselta. Meillä ei nyt mitään unikouluteta, katsotaan ensin lääkitys, allergiat miten ne vaikuttavat. Sitten mennään tilanteen mukaan ja minä hoidan. Eikä tarvi haukkua marttyyriksi, mutta sairaalaan en varmasti laita lasta "oppimaan" nukkumaan.

olet aivan oikeassa. Ei siina ole mitaan marttyyrimaista vaan ihan tervetta jarkea. Ensin taytyy selvittaa, sattuuko siihen lapseen ja onko joku vialla, ennenkuin voi edes ajatella unikoulua.

Minulla on ollut kaksi refluksista karsivaa lasta, mutta meilla se pahin meni ohi ensimmaisen 6kk aikana (molemmat olivat laakityksella noin 6 viikkoisesta eteenpain joitain kuukausia). Ymmarran hyvin tuon vasymyksen ja siita johtuvan itkuisuuden. Toivottavasti joko laakkeet auttavat tai loytyy jotain muuta, jolla tilannetta voidaan auttaa. Voimia!

Vierailija
12/59 |
18.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ihan sama tilanne. 1v 1kk tyttö on koko ikänsä ollut huono nukkuja. Ekat 9 kk menivät 10-20 krt yössä herätessä. Sitten löytyi mm. maito-, muna- ja kala-allergia. Ruokavalio korjaantui ja heräämiset vähenivät 5-7 kertaan yössä. (Olin jo aiemmin osannut jättää nämä ruoka-aineet pois, muutama muu tuli yllärinä.)

Liikaahan tuokin heräilymäärä on. Tyttö on melkoinen tissihirmu öisin sekä päivisin. Imetänkin suosiolla, koska ei ole tottunut vielä soijakorvikkeisiin. (hirveän makuisia sivumennen sanoen)

Iltapuuro on hänellä aina tökkinyt, velli on sen sijaan uponnut, mutta se ei ole niin täyttävää. Aivan totaalisen väsähtäneenä sain päähäni kokeilla toista järjestystä: meillä syödään puuroa päivällisellä ja iltapalalla on peruna-kasvis-liharuoka. Kas kummaa nyt neiti on viikon verran nukkunut 5 tuntia putkeen yöllä! Itselläni on ihan erilainen olo. Vielä kaksi viikkoa sitten olin ihan zombie.

Kovasti voimia valvomisiin!

Vierailija
13/59 |
18.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

suosittelen läpimästi kirjaa Unihiekkaa etsimässä. sen on kirjoittanut kaksi äitiä joilla oli vaikeuksia lasten unen kanssa. Kirjaan on koottu tietoa eri tutkimiksista joita aiheeseen liittyy mutta kirja on kirjoitettu hyvin eli jaksaa lukea väsyneenäkin :) http://verkkokauppa.duodecim.fi/PublishedService?file=page&pageID=9&ite…

Vierailija
14/59 |
18.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä juttu että saitte refluksilääkkeen kokeiluun.

Ensinnäkin refluksiin, astmaan ja erityisesti allergioihin löytyy vertaistukea paljon www.histamiini.com sivustolta. Suosittelen.

Meillä yhdellä lapsista refluksi (tai todennäköisesti esikoisellakin hieman mutta ei niin voimakas että oltaisiin lääkkeitä tarvittu). Ei juurikaan pulautellut tai oksennellut. Meillä refluksi näkyi yöheräilyinä ja lievänä nieleskelynä. Ja välillä kirkui öisin kuin olisi tapettu. Pystyyn nostaminen auttoi hieman. Lääkkeitä on käytetty aina välillä kuuriluonteisesti (Losec Mups) mutta varsinaisesti meillä auttoi ruokavalio. Erityisesti rypsiöljy ja monet lihat sekä maito oli tälle meidän keskimmäiselle tosi pahoja refluksin aiheuttajia (ihan äidinmaidon kauttakin). Mutta allergisen refluksin aiheuttajat ovat aina jokaiselle omansa. Keskimmäisellä on laajat allergiat mutta vain osalle allergian aiheuttajia reakoi refluksilla. Toisaalta meillä refluksi oli täysin allergiaperäistä eli oikealla ruokavaliolla ei refluksia ole lainkaan.

Allergiatestithän ovat sitten vaan suuntaa antavia. Negatiivinen tulos ei tarkotia etteikö lapsella voisi olla kyseistä allergiaa. Lapsella ei vain ole kyseisellä mittausmenetelmällä mitattavia vasta-aineita kyseiselle ruoka-aineelle.

Varmin tapa testata allergioita on vältä ja altista. Mutta se on hidasta ja työlästä. Toivottavasti teillä löytyisi allergiatesteistä vinkkiä mille ainakin voisi olla allerginen.

Toki on myös mahdollista että refluksi olisi rakenteellista. Siinä tapauksessa siihen usein tehoaa lääkkeet hyvin.

Yksi mistä voisi olla apua olisi ruokapäiväkirjan (lapsen ja imettävän äidin) ja oirepäiväkirjan (itkuisuudet, heräilyjen karkea määrä, kakka jne) pito. Siitä voisi ehkä nähdä aiheuttaako joku tietty ruoka-aine refluksin pahenemista. Toki jos kaikki yöt on noin huonoja veikkaisin että syynä on joko rakenteellinen refluksi tai sitten joku ruoka-aine (tai monet aineet) jota saa päivittäin kuten maito.

Toivottavasti pian helpottaa ja hyvä että pääsitte tutkimuksiin.

Vierailija
15/59 |
18.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on lopetta yölliset syötöt. lapsi ei enää tuon ikäisenä tarvitse yöllä ravintoa. nyt herää sitä saadakseen. saattaa mennä parikin viikkoa että uskoo ettei tissiä tule mutta usko pois ap sen jälkeen alkaa nukkua yöt paremmin.

terveisin saman virheen tehnyt mamma huonounisen lapsen mamma

Vierailija
16/59 |
18.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miksi miksi lapselle pitää ylipäätänsö antaa yöllä mitään, tissiä tai saatika vettä. Mihin ihmeesee 1 vuotias tarvii yöllö vettä tai mitään palvelua? Jos haluatte lopettaa tissin antamisen niin miksi ehdottaa siihen tilalle tilalle yhään mitään muuta? Yö on nukkumista varten ,ja itse opetatte lapselle sen et yöl tehdää mitä pyydetään. Jos vauvaheräilee, hoidetaan sen heräilyä eikä tehdä lisää pinttyneitä tapoja vauvalle. Ei vauva itse osaa vaatia mitään, kaikkeen se on alunperin opetettu aivan itse.

Vierailija
17/59 |
18.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miksi miksi lapselle pitää ylipäätänsö antaa yöllä mitään, tissiä tai saatika vettä. Mihin ihmeesee 1 vuotias tarvii yöllö vettä tai mitään palvelua? Jos haluatte lopettaa tissin antamisen niin miksi ehdottaa siihen tilalle tilalle yhään mitään muuta? Yö on nukkumista varten ,ja itse opetatte lapselle sen et yöl tehdää mitä pyydetään. Jos vauvaheräilee, hoidetaan sen heräilyä eikä tehdä lisää pinttyneitä tapoja vauvalle. Ei vauva itse osaa vaatia mitään, kaikkeen se on alunperin opetettu aivan itse.

Onko sinulla paljon kokemusta heräilevistä vauvoista ? Meillä esikoinen nukkui neljän kuukauden iästä heräämättä 11 tunnin öitä. Olempa hyvä äiti. No toisaalta seuraava heräili noin tunnin välein ja pahimmillaan tiheämpäänkin. Ja mielestäni en ollut "opettanut" vauvaa tuohon sen enempää kuin esikoistakaan. Enkä mielestäni opettanut toiselle lapselle allergioita tai refluksiakaan mutta lapsi heräili kuitenkin niistä johtuen...

Hyvin suurella todennäköisyydellä ap ei ole opettanut vauvaa tuollaiseksi vaan vauva heräilee koska on kipeä. Tietty voishan sen antaa yksin huutaa kipuaan ja nukkua korvatulppien kanssa mutta minusta ap tekee aivan oikein kun koettaa helpottaa vauvan oloa.

Vierailija
18/59 |
19.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
19/59 |
19.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon vertaistukea niin refluksin kuin allergioidenkin osalta on tarjolla www.histamiini.com sivustolla.

Mitenkäs ap:lla sujuu nyt ?

Vierailija
20/59 |
19.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutun kuuloista, ei voi kun sanoa että kaikki sympatiat ap:lle! Meillä toinen lapsi heräili öisin 3-10 krt reilun vuoden ikäiseksi. Senkin jälkeen heräilee välillä kausittain. Ikää nyt 1v8kk. Pulautteli paljon pienenä ja ilmavaivoja on ollut paljon. Joskus öisin kuulin kuinka mahassa murisi ja lorisi. :O Kokeilin lääkärin ohjeen mukaan tiukkaa imetysdieettiä ja kun en enää imettänyt, lapselle kokeiltiin ties mitä välttämisruokavalioita, mistään ei apua. Myös refluksilääke kokeiltiin, ei apua. Nyt vasta pääsimme verikokeisiin, tulokset tulevat ensi viikolla. Tosin nyt on taas pitkään (2-3 kk) ollut hyvän unen kausi, mutta tuleepahan testattua jos kokeista löytyiskin jotain. Unettomuus oli tehdä kyllä minutkin hulluksi, saatikka kun oli toinenkin lapsi huollettavana. Pahimpina päiviä kuulin "ääniä" ja silloin luulin että nyt sekoan oikeesti. Ihminen ei vaan pärjää ilman unta.