Haluaisin aloittaa salitreenauksen, mutten uskalla mennä sinne :(
Entisessä kotikunnassani kävin salilla muutaman kerran viikkoon ysävieni kanssa ja nyt täällä uudessa kaupungissa tahtoisin jatkaa treenausta (taukoaukin on ehtinyt tulla useampi kuukausi). Ongelmana on se, etten uskalla mennä salille yksin, eikä minulla ole yhtään ketään täällä, kuka voisi tulla kanssani :(
Kyllä, minulla on huono itsetunto, pelkään tuntemattomien ihmisten katseita ja kuvittelen usein heidän arvostelevan ulkonäköäni ym, vaikkei ulkonäössäni mitään kummallista ole.
Miten minä uskallan mennä salille?
Kommentit (11)
Omia treenejä siellä mieteitään. Ei minua ainakaan kiinnosta muiden harjoittelu (ja käyn aina salilla yksin koska minusta on häiritsevää treenata jonkun muun kanssa).
Hanki asu, jossa sinulla on mukava ja tyytyväinen olo. Totea itsellesi, ettet sinä ole niin hirveän kiinnostava, että sinua siellä ainakaan pahantahtoisesti hirveästi katseltais, ja mene se ensimmäinen kerta - vaikka lyhyeksikin ajaksi.
Silloin sulla on työntekijä vieressä näyttämässä, totut saliin ja sen laitteisiin, ja seuraavalla kerralla uskallat varmasti mennä yksin.
mullakin on juuri noita ajatuksia, vaikka muuten olen itsevarma ja otan oman tilani.
eihän sulla ole mitään pelättävää, kun tuttua hommaa sulle. Itse menin viime syksynä ekan kerran ja olin 38v hiukan ylipainoinen. Kyllä pelotti ja menin vain, nyt on jo helpompi mennä, käyn 2krt/ vko. Siellä me muutkin pelurit ollaan :)
Joo. No jo et uskalla mennä niin sitten ei varmaan kannata treenatakaan. En vaan voi kuvitella että aikuinen ihminen tosissaan vollottaa tuollaista. Kellään ei valitettavasti kiinnosta muiden läskit siellä salilla, he ovat tulleet muutkin treenaamaan.
Voi tulla ainakin aluksi seuraksesi.
Etsi netistä treenikaveria.
Mene salille, jossa ei käy juuri ketään tai jossa käy vanhempia ihmisiä.
Itse käyn yhden hotellin salilla. Siellä käy vaan satunnaisesti hotellin asiakkaita ja henkilökuntaa. Usein salilla ei ole ketään. Saa ihan rauhassa treenata.
Itsekään en tykkäisi käydä trendisaleilla, jonne tullaan muotivetimissä ja meikit naamassa ja katsotaan muita nenänvartta pitkin.
Tiedän, että kaverini haluaisi, että pyytäisin hänet mukaan salille, koska hän ei rohkene yksin lähteä. Mutta minä taas haluan käydä yksin, ilman mitään sosiaalista turhaa lätinää, toisen odottelua ja tavallaan pokan pitämistä (yksin treenatessa voi vetää täysillä, kaverin kommentit ja katseet estäisivät minua).
Kokeile ap mennä yksin, ei ketään oikeesti kiinnosta sinun tekemiset niin paljon.
ei salillakäynti ole niin vakavaa, etteikö voisi vähän itselleen nauraa, jos alussa tulee sellainen hölmö olo, kun treenausrutiinit ei ole vielä asettuneet kohdalleen.
Neuvot:
-teetä kuntosaliohjelma, käyt ensin laitteet läpi ohjaajan kanssa. Paljon helpompi mennä sitten yksinään.
-laita mp3-soitin korville. Kuuntelet omaa musaasi tai radiota ja voit keskittyä omaan juttuusi, ei tarvi miettiä muita ihmisiä
-mene ensin salille, kun siellä on hiljaista (esim. aikaisin viikonloppuaamuna on yleensä rauhallista). Käy pari kertaa niinä hiljaisina aikoina. Sitten kun sali on tuttu, ei sinua haittaa joku ruuhka-aika ja se, jos joku katsookin, mitä teet
-tottakai ihmiset katsovat siellä toisten treenityylejä. Mutta kun tiedät, mitä olet tekemässä, mitä väliä sillä on? Ei ihmiset yleensä katso juuri Sinua vaan mahdollisesti sitä, mitä liikettä teet. Älä murehdi liikaa!
Jessut palaa päreet tuollaisten vinkujien kanssa, KETÄÄN ei kiinnosta vieruskaverin treenaus.
Mutta seinienreunustoja hartiat kyyryssä ujosteleva pälyilijä kyllä kiinnittää huomiota.