Aikatauluongelma help; miten järkkäisit?
Eli kahdella lapsella harrastukset yhden päivän aikana:
klo 10:45-12:00 jäähallilla harkat tytöllä
klo 12:00-13.00 jäähallin vieressä pojan futistreenit.
Tytön tanssiharkat ajomatkan päässä klo 12:45
Jäähallille myös mentävä autolla. Poika pääsis kaverikyydillä (mutta ei halua ja isä on sitä mieltä että ei tarvii muitten kyytiin änkeä)
Miehen mielestä meidän kaikkien pitää lahteä jäähallille istumaan ja seuraamaan tytön harkkoja, jonka jälkeen jompikumpi meistä menee pojan kanssa ulkofutikseen. Ja toinen ajaa autolla tytön tanssiin ja sen jälkeen palaa hakemaan pojan futiksesta (joutuvat odottamaan reilu puolituntinen).
Minusta tuossa ei ole mitään järkeä. Mä lähettäisin pojan kaverinkyydillä ja jompikumpi meistä kuljettaisi tytön treeneihin. Miehen mielestä mä yritän luistaa jostakin ja olen laiska?!
Kommentteja?
Kommentit (9)
No aika kiireinen vapaapäivän ohjelma, toivottavasti ei ole ihan pieniä lapsia.
Mä tekisin varmaan niin, että toinen vie toisen, toinen toisen. Mutta luoja paratkoon meidät siltä, että lasten harrastusten vuoksi olisi pakko olla kaksi autoa.
Koska te syötte lounaan?
Meillä ei lapsen mielipidettä kyllä kysyttäisi sen suhteen, että meneekö joukkuekaverin kyydissä vai ei. Meillä on ihan itsestään selvää, että samasta suunnasta kyyditään kerralla useampi lapsi treeneihin ja kuskausvuorot jaetaan sen mukaan, kenelle sopii parhaiten.
Meillä ei lapsen mielipidettä kyllä kysyttäisi sen suhteen, että meneekö joukkuekaverin kyydissä vai ei. Meillä on ihan itsestään selvää, että samasta suunnasta kyyditään kerralla useampi lapsi treeneihin ja kuskausvuorot jaetaan sen mukaan, kenelle sopii parhaiten.
mutta siis esimerkkitapauksessa meillä mies hoitaisi kyydit todennäköisesti itse kun olisi joka tapauksessa lähdettävä liikenteeseen.
Lapsiparat.. Natsi-isä ja avuton äiti.
niin sitten pitää hankkia myös niihin riittävä järki. TIETENKIN te hyödynnätte kavereita mahdollisimman paljon eli kimppakyytejä puolin ja toisin.
Ja sitten mahdollisuuksien mukaan yhdistäisitte niitä omianne samoihin harrastuksiin ja ryhmiin. Meillä kaksi tyttöä ja kulkevat samoissa luistelu-, tanssi- ja kuvataideryhmissä, vaikka ikäeroa on kaksi vuotta. Toinen luistelee vähän itseään heikommassa tasossa, toinen taas tanssii itseään vanhempien joukossa.
mäkin ajattelen, että yksi vanhempi riittää. Ongelmana on, että mies kokee, että mä olen laiska jos en ole hänen kanssaan lapsia kuskaamassa. mä voin kyl ilomielin myös itse lapsia viedä. eli mies ei halua, että mulla on omaa aikaa :D
ap
Veikkaan, että olet miehesi mielestä laiska siksi, että se olet sinä ole se "jompi kumpi meistä, jonka pitäisi kuljettaa ja odottaa koko porukkaa.
Jää sinä kotiin ja lähetä miehesi sille reissulle ja keskustelkaa sen jälkeen asiasta uudemman kerran.
Mies ottaa autoon molemmat lapset, seuraa tytön harkat pojan kanssa ja heittää sitten tytön tanssiharkkoihin, hakee pojan ja sitten tytön. Vai? Mihin äitiä/toista vanhempaa tarvitaan?