Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sohvan osto edessä. Kyllä on vaikeaa.

Vierailija
14.01.2012 |

Malli, muoto. Divaanilla, kulma vai 2+3 sohvat.

Vai sohva ja pari nojatuolia.

Nahka houkuttaisi, mutta se ei käy eli kankaisessa mennään. Jotain sentään tietää mitä hakee:)

Jos saisi edes värin päätettyä niin olisi helpompi lähteä hahmottamaan.

Väreissä vaihtoehdot ovat valkoinen, musta tai tummanharmaa. Punainenkin on käynyt mielessä.

Kuitenkin joku muu väri kuin mitä tämä nykyinen sohva on. Mikä on muuten beige.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
14.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri sain saman urakan hoidettua ja olen tosi tyytyväinen. Meillä oli ongelmana olohuoneen muoto, joka seinällä on ovia ja mitoituksen kanssa tarkkaa. Onnistuin kuitenkin ja nyt kelpaa köllöttää:)

Vierailija
2/24 |
14.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä vika vanhoissa?

Nimimerkillä sohva viime vuosituhannelta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
14.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sellanen "ton mä haluun sohvan", menihän siihen aikaa mutta maanantaina käytiin tekemässä kaupat =)

Vierailija
4/24 |
14.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä vika vanhoissa? Nimimerkillä sohva viime vuosituhannelta.

johan tää on ollut 9v tää sohva.

Vierailija
5/24 |
14.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri sain saman urakan hoidettua ja olen tosi tyytyväinen. Meillä oli ongelmana olohuoneen muoto, joka seinällä on ovia ja mitoituksen kanssa tarkkaa. Onnistuin kuitenkin ja nyt kelpaa köllöttää:)

että voi harkita montaa erilaista vaihtoehtoa.

Tosin taas sekään ei ole hyvä, että on liikaa valinnanvaraa.

ENsi viikolla ellei jo huomenna sohvia katselemaan. Johan tässä on nettiä koluttu ja katseltu. Livenä on helpompi muokata sitä omaa mitä haluaa. Toivottavasti.

Vierailija
6/24 |
14.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankittiin lopulta valkoinen nahka kulmadivaani, vaikka aluksi mä olin nahkaa ja mies valkoista vastaan. Tyytyväisiä ollaan, vaikka töitä teettääkin pitää puhtaana.

Vierailija
7/24 |
14.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sellanen "ton mä haluun sohvan", menihän siihen aikaa mutta maanantaina käytiin tekemässä kaupat =)

Joko netissä, mainoksessa tai liikkeessä.

Vierailija
8/24 |
14.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on paljon helpompi pitää puhtaana kuin kangas. Meillä kaatunut valkoiselle nahkasohvalle mm. punaviiniä ja kahvia, suklaatakin on sutattu, silti saatu aina kostealla pyyhkimällä puhtaaksi.

Minusta nahka on myös käytössä kangasta mukavampi ja miellyttävämpi.

Kuinka paljon teillä on tilaa? Itse harkitsin nykyiseen olohuoneeseen 2+3 istuttavia sohvia tai 3 istuttavaa sohvaa + 2 nojatuolia. Se sohvamalli, johon ihastuin, oli kuitenkin paras kulmasohvana. Nuo muut vaihtoehdot olisivat vieneet liikaa tilaa ja niihin olisi mahtunut vähemmän ihmisiä. Nyt sohvallamme istuu kevyesti 8 ihmistä. (Meillä on usein vieraita, mm. leffailtoja, joten tila tarpeen.)

Jos sinulla paljon tilaa, 3 sohva + 2 nojatuolia voi olla hyvä.

Olisin tykännyt divaanista, mutta valitsemaani sohvamalliin sitä ei saanut. Siispä ostin ison rahin, jossa vaalea kangaspäällystys + tilasin samasta kankaasta sohvatyynyt. On ollut toimiva ratkaisu. Lisäksi kulmasohvassa kaksi aikuista istuu hyvin kuin divaanisohvalla ilman rahiakin.

Vanhemmassa sohvassamme on divaaniosio. Sille ollut aika vähän käyttöä. Mies tykkää siitä.

Itse ihastuin yhteen Natuzzin sohvamalliin ja hankimme sen. Sitä ei näköjään enää ole myynnissä... Viime vuonna oli vielä. http://www.natuzzi.com/id/Catalogue/CatalogueEN/index.html

Mieti myös, haluatko istua tosi matalalla. Monissa suomalaisvalmisteisissa sohvissa minua hämäsi se, että niissä istutaan tosi matalalla, varsinkin pitkille miehille hankalia. Samoin monissa sohvissa nykyisin tosi matala selkänoja. Sellaisessa minusta vaikea rentoutua.

Yhdessä tilassa meillä on saksalaisen Machalken kangassohva. Käytössä ollut mukava, kestävä (tuota Natuzzia laadukkaampi), miellyttää silmää. Ensi kerralla, kun ostan ison sohvan, harkitsen varmaan jotain heidän sohvaansa. Esitteet: http://www.boknas.fi/fi/tuotteet/machalke.html

Vierailija
9/24 |
14.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankittiin lopulta valkoinen nahka kulmadivaani, vaikka aluksi mä olin nahkaa ja mies valkoista vastaan. Tyytyväisiä ollaan, vaikka töitä teettääkin pitää puhtaana.

Valitettavasti lemmikit talossa sanelee hieman.

Kissaperheellisen unelma ei ihan ole nahkasohva:)

Vierailija
10/24 |
14.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehtävää vaikeuttaa vielä se, että suunnitellaan talon rakentamista, ja sohvan pitäisi sopia sekä uuteen että vanhaan taloon. Perheessä on kolme pientä ja riehuvaista lasta, ja pohdiskelen pitäiskö sohvan kestää kymmeniä vuosia vai vaan pahimman rymyvaiheen yli, jonka jälkeen hankittaisi se uudelleenverhoilukelpoinen loppuiän kestävä ja kallis sohva.

Nykyisellä sohvalla on ikää ainakin 20v (jollei jo 25v), ja se on todellakin loppuun käytetty.

Vierailija
11/24 |
14.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän pieneen olohuoneeseen ostettiin kulmasohva, että kaikki 4 henkeä mahtuu tarvittaessa sohvalle. Löytyi tarpeeksi pieni kulmasohva, vaikka sitä saikin etsiä.

Riippuu paljon tilasta jonne sohva tulee ja tilan muusta sisustuksesta.

Vierailija
12/24 |
14.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on paljon helpompi pitää puhtaana kuin kangas. Meillä kaatunut valkoiselle nahkasohvalle mm. punaviiniä ja kahvia, suklaatakin on sutattu, silti saatu aina kostealla pyyhkimällä puhtaaksi. Minusta nahka on myös käytössä kangasta mukavampi ja miellyttävämpi. Kuinka paljon teillä on tilaa? Itse harkitsin nykyiseen olohuoneeseen 2+3 istuttavia sohvia tai 3 istuttavaa sohvaa + 2 nojatuolia. Se sohvamalli, johon ihastuin, oli kuitenkin paras kulmasohvana. Nuo muut vaihtoehdot olisivat vieneet liikaa tilaa ja niihin olisi mahtunut vähemmän ihmisiä. Nyt sohvallamme istuu kevyesti 8 ihmistä. (Meillä on usein vieraita, mm. leffailtoja, joten tila tarpeen.) Jos sinulla paljon tilaa, 3 sohva + 2 nojatuolia voi olla hyvä. Olisin tykännyt divaanista, mutta valitsemaani sohvamalliin sitä ei saanut. Siispä ostin ison rahin, jossa vaalea kangaspäällystys + tilasin samasta kankaasta sohvatyynyt. On ollut toimiva ratkaisu. Lisäksi kulmasohvassa kaksi aikuista istuu hyvin kuin divaanisohvalla ilman rahiakin. Vanhemmassa sohvassamme on divaaniosio. Sille ollut aika vähän käyttöä. Mies tykkää siitä. Itse ihastuin yhteen Natuzzin sohvamalliin ja hankimme sen. Sitä ei näköjään enää ole myynnissä... Viime vuonna oli vielä. <a href="http://www.natuzzi.com/id/Catalogue/CatalogueEN/index.html" alt="http://www.natuzzi.com/id/Catalogue/CatalogueEN/index.html">http://www.natuzzi.com/id/Catalogue/CatalogueEN/index.html</a&gt; Mieti myös, haluatko istua tosi matalalla. Monissa suomalaisvalmisteisissa sohvissa minua hämäsi se, että niissä istutaan tosi matalalla, varsinkin pitkille miehille hankalia. Samoin monissa sohvissa nykyisin tosi matala selkänoja. Sellaisessa minusta vaikea rentoutua. Yhdessä tilassa meillä on saksalaisen Machalken kangassohva. Käytössä ollut mukava, kestävä (tuota Natuzzia laadukkaampi), miellyttää silmää. Ensi kerralla, kun ostan ison sohvan, harkitsen varmaan jotain heidän sohvaansa. Esitteet: <a href="http://www.boknas.fi/fi/tuotteet/machalke.html" alt="http://www.boknas.fi/fi/tuotteet/machalke.html">http://www.boknas.fi/fi/tuotteet/machalke.html</a&gt;

Itse en myöskään tykkää jos on matala selkänoja. Ja samoin ei muutoinkaan saa sohva olla matala. Sen verran pitää olla alla tilaa, että pääsee imurilla mutkattoamsti sohvaa nostamatta suunnilleen.

Tukeva ja painoa saa olla, mutta kuitenkin pitää olla helppo siirrettävä.

Olohuoneessamme on yksi "oviaukko" ja sekin leveydeltään jotakuin 350cm. Muutoin onkin tilaa ja alaa sohvalle, sohville jne.

Olohuoneessamme on neliötä suunnilleen 55.

Helppoa tämä ei tule olemaan. Isoja päätöksiä.

Vierailija
13/24 |
14.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ostan vasta, kun tulee vastaan se sohva/asunto/auto/käsilaukku tai mikä vaan, josta tulee se !Ton mä haluun" fiilis. Ennen olen vaikka ilman, ennenkuin ostaa jotain kompromissiratkaisua.

Tällä tyylillä kun hankkii, niin saa kestäviä ratkaisuja. Pikemminkin sitten, kun joku esine kuluu niin loppuun, että se on pakko korvata uudella, harmittaa, kun siihen on niin tykästynyt...

Vierailija
14/24 |
14.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta sohvan valinnassa ei ollut mitään ongelmia Vepsäläisellä...

Ongelmat ovat erilaisia eri perheissä.

Vierailija
15/24 |
14.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omasta mielestäni divaanisohvat on ihan älyttömiä. Divaaniosuudella kun ei ole selkänojaa ollenkaan. Kuvittelen divaanisohvan olevan ihan tämän hetken juttu joka katoaa hyvin nopeasti muodista (jos nyt muodilla on edes väliä).

Vierailija
16/24 |
14.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

aikansa mainoksista "sitä oikeaa" ja muutaman kanssa tavattiin livenäkin, muttei lopulta sytyttänytkään.

Viimein vanha sohva alkoi olla siinä kunnossa, että mietti, kehtaako enää vieraita kutsua ja silloin suuntasin kaupoille. Siellähän se unelmien yksilö kiltisti odotteli noutajaansa huonekalukaupan hulinassa:)

Vierailija
17/24 |
14.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääosin 2 aikuista, lapset sitten välillä.

Usein vieraita joten istumapaikkoja tarvitaan.

Sen muun sisustuksen mukaan olen harkinnut noita muutamia värejä.

Haluan omaan kotiini sohvan, joka miellyttää meitä ja mikä on hyvä istua yms.

Värien aj mallien puolesta en juokse trendien perässä.

Vierailija
18/24 |
14.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sellainen olohuone, jossa olisi sellainen u:n mallinen oleskeluryhmä. Eli sohvapöytä keskellä, sen ympärillä vaikka kolme sohvaa, 2x3 istuttava, 1x2 istuttava. Tai sitten 2 ja 3 sohvat ja 2 nojatuolia. Tai kulmasohva ja kaksi nojatuolia.

Ei divaania, rahi taikka kaksi ennemmin.

Olisi ihana seurustella vieraiden kanssa ja pelata pelejä tuollaisessa! Sohvat voisi olla vaikka erilaisia. Tai sitten 2 samaa sarjaa ja yksi eri. Tai erivärisiä.

55 neliön olkkariin voisi mahtuakin! Mutta mieluiten niin, että tuossa kokoonpanossa ei ole minkään sohvan selkä kiinni seinässä, vaan ympäri mahtuu kävelemään.

9

Vierailija
19/24 |
15.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omasta mielestäni divaanisohvat on ihan älyttömiä. Divaaniosuudella kun ei ole selkänojaa ollenkaan. Kuvittelen divaanisohvan olevan ihan tämän hetken juttu joka katoaa hyvin nopeasti muodista (jos nyt muodilla on edes väliä).

Meidän vanhemmassa Natuzzin sohvassa on divaaniosassa selkänoja. Samoin anopin uudessa (halpis)sohvassakin on divaaniosassa selkänoja. Riippuu ihan sohvamallista.

Vierailija
20/24 |
15.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähinnä tarkoitan sitä, että vähintään yhden istuinpaikan osalta divaanissa ei ole selkänojaa. Usein divaanisohvat on aika pienelle henkilömäärälle mitoitettuja, joten mielestäni yhdenkin mukavan paikan menetys tuntuu.

U-mallinen sohva on jo eri, siinähän on tilaa useammallekin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kahdeksan