Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kätkytkuoleman pelko ja KÄTKYTHÄLYTIN???

Vierailija
14.01.2012 |

Elikkäs, sellaista kyselisin teiltä muilta odottajilta, että oletteko kuulleet tuollaisesta hälyttimestä ja onko jonkinlaisia kokemuksia laitteesta? Itse odotan esikoistani, ja vauvan tulo lähestyy. Itse sattumalta löysin tietoa noista laitteista muutama päivä sitten ja kuulin sellaisesta ensikertaa. Koko raskausajan on ollut pelko keskenmenosta ym. ja vauvan kätkytkuolemasta. Laite ikäänkuin ilmoittaa, kun vauvan hidastuu/loppuu. No, mielenkiinnosta otin sitten selvää erilaisista laitteista, ja itseäni jotenkin kiinnosti vaippaan kiinnitettävä pieni laite enemmän kuin sellaiset, jotka tulevat patjan alle.

http://www.vauvaturva.mycashflow.fi/

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
18.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luulen kanssa että meillä sama toipuminen. menin kerran sattumalta katsomaan 4kk vauvaa ulos rattaisiin, oli oudon kalpea ja liikkumaton, otin vauvan esiin eikä kyllä heti reagoinut mitenkään ennenkuin hetken päästä lähes ravisteluun. Värikin parani. En tiedä oliko läheltä piti tilanne vai syvä unihetki, oli talvikamppeet, joten oli vaikea todeta velttoutta tai hengittämistä mutta naama oli kalpea ja ei rypistellyt otsaa esim. posken  nipistykseen. Terve 5v. nyt mutta säikäytti silloin.

Jos luulet että et saa unta niin hanki hälytin. Levännyt äiti parempi äiti. 

Vierailija
42/46 |
23.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, kyllä ne samaa tarkoittaa, mittaa siis hengitystä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tilasin sellaisen sillä olen pelko perseessä koko ajan. Vauva on nyt 2kk enkä tiedä miten selvisin hengissä pelkoni kanssa nämä 2 kk.

No mutta nyt odottelen hälyttimen saapumista ja toivon että osaan ottaa rennommin sen kanssa.

Vierailija
44/46 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulemma kätkytkuolema on vienyt vauvoja vanhempien käsivarrelta ja kantoliinasta eli ei ole totta ettei kuole jos vanhemmat on vieressä. Valitettavasti :(((

Vierailija
45/46 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kätkytkuolemaksi kutsutaan lääketieteellisesti vastasyntyneen selittämätöntä kuolemaa, jolle ei löydy mitään ruumiillista syytä. Eli kätkytkuolemalta ei voi pelastua, vaikka vanhempi valvoisi koko yön kehdon äärellä. Usein vanhemmille sanotaan, ettei vauva ollut "valmis" tai ettei niin "ollut tarkoitettu". Kätkytkuolemaa ei voi mitenkään välttää. Ja teille kätkytkuoleman  kohdanneille vanhemmille, sydämeni särkyy Teidän surustanne. Paljon voimia Teille.<3

T. Lääkäri

Kätkytkuolemia voidaan välttää ja ehkäistä. Pelkästään selällään nukuttaminen on merkittävästi vähentänyt kätkytkuolemia. Syy on hapen puute ja hengityksen estyminen ja näihin voidaan kyllä vaikuttaa.

Vierailija
46/46 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kätkytkuolemia tapahtuu alle 15 kpl vuodessa ja vauvoja syntyy n. 45.000 vuodessa. Eli erittäin harvinaista. Kätkythälytin ei estä kätkytkuolemaa. Jos kätkytkuolema sattuu mitään ei ole tehtävissä. Elvytyskään ei auta. Aika turha laittaa rahaa tuollaiseen, ellei oikeasti ole jokin muu syy seurata juuri oman vauvasi hengittämistä.