Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jotkut tekevät lisää lapsia vaikkei olisi varaa?

Vierailija
14.01.2012 |

Vievät isommilta lapsilta palasen elintasoa tekemällä uusia sisaruksia. Itsekkäitä vanhempia.

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
14.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei riitä raha. On monilapsisia perheitä, joissa raha ei ole ongelma. On yksilapsisia perheitä, joissa on rahaa muttei huomiota lapselle. Raha tai lasten lukumäärä ei yksioikoisesti määritä onko lapsella hyvä olla. Enpä usko, että sosiaalitoimen avun tarpeessa olevat perheet ovat läheskään aina monilapsisia. Tai perheet, joiden lapset tarvitsevat koulussa erityistä tukea.

Aina voi kyseenalaistaa vanhempien oikeuden hankkia lapsia. Onko lastenhankintaoikeutta ihmisillä, jotka eivät kykene tarjoamaan lapsille ehjää perhettä?

Vierailija
22/42 |
14.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä haluan tehdä jotakin hyödyllistä. Työelämään en kelpaa, niin mä hankin sitten lapsia ja käytän aikani ja voimavarani heihin. En jaksaisi olla yksin kotona.

Mua loukkaa epäily, että teen lapsia, jotta saan olla kotona. Saisinhan muutenkin olla kotona. Olen työkyvyttömyyseläkkeellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
14.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos lapsen tekee henkilö jolla on elämä hallinnassa. Esim. opiskelijalla voi olla tiukkaa, mutta tilanne muuttuu kun menee työelämään. Omassa tuttavapiirissä on sitten niitä jotka eivät ole kirjaimellisesti penniäkään maksaneet itsensä ja lastensa elämästä, se on väärin!

Hyvä esimerkki ihminen jolla nippa nappa amatsukoulutus, töissä ollut elämäsä aikana ehkä 6kk, sitten alkoi tekemään lapsia (nyt kolme, neljäs tulossa) asuu nykyisen miehen kanssa eri osotteissa jotta saa asumis- ja muut tuet. Ikää hänellä on yli 30-vuotta, ja ei ole edes vuotta(!) elämästää itseään itse elättänyt. Vanhempien nurkista omaan kotiin kun töihin pääsi, jäi työttömäksi ja sai asumis- ja muut tuet. Sitten toinen pikku pätkä töitä ja kappas maha pystyssä ja lapsen kanssa kotona ja sitte seuraava ennen kun töitä pitäisi alkaa hakemaan. Ja sitten mies vaihtoon ja uusi tilalle ja kolmas lapsi alulle ettei töihin pidä mennä ja nyt sitten se neljäs tulossa...

Oli jossain vaiheessa ylpeä siitä kun ei saanut sossun rahaa (eli kelan tuilla). Ihmettelen, eikö mikään taho missään kysy miten lapsia koko ajan tekee, kun ei nykyinen (eikä entinen mies joka tosin ei hänkään töitä tehnyt) asu saman katon alla tukien takia. isompi asunto etsinnässä uuden lapsen vuoksi, katsellut sellaisia missä vuokra tonnin luokkaa.

Vierailija
24/42 |
14.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä haluan tehdä jotakin hyödyllistä. Työelämään en kelpaa, niin mä hankin sitten lapsia ja käytän aikani ja voimavarani heihin. En jaksaisi olla yksin kotona. Mua loukkaa epäily, että teen lapsia, jotta saan olla kotona. Saisinhan muutenkin olla kotona. Olen työkyvyttömyyseläkkeellä.

Tee jotakin muuta yhteiskunnan eteen kuin mukeloita solkenaan. Luuletko saavasi kruunun tästä uhrauksesta.

Vierailija
25/42 |
14.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tee jotakin muuta yhteiskunnan eteen kuin mukeloita solkenaan. Luuletko saavasi kruunun tästä uhrauksesta."

Mä ymmärrän kyllä, ettei tämä yhteiskunta jaa kruunuja -kenellekään. No, ehkä jollekin hyvinmenestyneelle urheilijalle.

Valtaosa ihmisistä on itsekkäitä, tavalla tai toisella. Mitä toivoisit minun tekevän tämän yhteiskunnan eteen? Ja miksi?

Vierailija
26/42 |
14.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis minulla ei ole varaa saada lisää lapsia, koska huomioni on tällöin jaettava useammalle ihmiselle?

Se kun siis on ainoa asia joka on isommilta lapsilta jokseenkin pois.

Onneksi on mies joka huolehtii myös lapsistaan, niin täten voi viettää laatuaikaa kaksistaan kunkin lapsen kanssa.

Vierailija
27/42 |
14.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tee jotakin muuta yhteiskunnan eteen kuin mukeloita solkenaan. Luuletko saavasi kruunun tästä uhrauksesta." Mä ymmärrän kyllä, ettei tämä yhteiskunta jaa kruunuja -kenellekään. No, ehkä jollekin hyvinmenestyneelle urheilijalle. Valtaosa ihmisistä on itsekkäitä, tavalla tai toisella. Mitä toivoisit minun tekevän tämän yhteiskunnan eteen? Ja miksi?

.paljon. Maksan esim. veroja. Ja mielestäni liikaa. Olen tenhyt lapsia juuri ja vain sen verran (1), että pystymme hänet hyvin elättämään. Emme mene tositen rahapussille.

Vierailija
28/42 |
14.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"paljon. Maksan esim. veroja. Ja mielestäni liikaa. Olen tenhyt lapsia juuri ja vain sen verran (1), että pystymme hänet hyvin elättämään. Emme mene tositen rahapussille."

Etkö mene toisten rahapussille? Paljonko maksat veroja? Riittävätkö ne edes omiin menoihisi? Käytätkö julkisia teitä? Poliisi, palokunta ja ambulanssi ovat valmiina myös sinun perhettäsi varten. Entäpä lapsesi koulutus? Mahdolliset terveysmenot? Käytäkö kunnan uimahallia, teatteria tms? Entä lapsesi?

Vierailija
29/42 |
14.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noita julkisia palveluja käyttävät kaikki ja kakkien lapset, siis teitä, kouluja ja muita. Ihmiset jotka tienaavat maksavat kuitenkin omansa JA niiden tukien varassa elävien maksut noista kaikista.

Se tukipummi ei ole muuta kun menoerä yhteiskunnalle, se kävelee veronmaksien kustantamaa tietä, se käyttää kunnan uimahallia ja sen lapsi on veronmaksajien kustantamassa koulussa. Usein se pääsee terveyskeskukseenkin nopeammin koska se työssäkäyvä ei rasita kunnalista puolta vaan menee työterveyteen ja vie lapsensa ykstyiselle lääkäriasemalle.

Vierailija
30/42 |
14.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos perheessä on vain yksi tai kaksi lasta, lapsi saa liikaa! Oppii siihen, että pitää saada sitä ja tätä ja kaikki on niin helppoa. Tämä taas edistää materialististen arvojen tärkeyttä yhteiskunnassa. Juuri sitä ahneutta, mistä Niinistö puhuu.

Monilapsessa perheessä eletään pakosti vaatimattomammin, ja arvot eivät ole samalla lailla materialistiset. Lapset oppivat, että raha ja "saaminen" ei ole elämässä tärkeintä VAAN rakkaat, läheiset ihmiset (varsinkin sisarukset), heidän kanssaan vietetty yhteinen aika, yhteiset muistot.

Meillä on toiveissa neljäs lapsi. Kaikilla on ihan tarpeeksi hyvä elintaso: katto pään päällä ja hyvää ruokaa saavat joka päivä. Mutta enemmän ovat rikkaita, sillä heillä on toisensa!

Eihän tässä siitä ollut kyse. Ja allekirjoitan osittain tuon, että monilapsisessa perheessä luonnostaan tottuu jakamaan. Ja se tuskin on koskaan pahasta.

MUTTA. Silloin pitäisi olla lähtökohtaisesti varaa niihin lapsiin.

Kyllä hämmästytti kun luin jotain joulukeräyksen ilmotuksia tyyliin "meillä on 4 lasta, vauva tulossa. Olen kotona lasten kanssa ja mies sairaseläkkeellä. Meillä ei ole rahaa edes joululahjoihin". Ehkä tuossa tilanteessa olisi jo kannattanut miettiä sitä uutta vauvaa? Ehkä?

Kun on 2 ihmistä, joista molemmat on kyvyttömiä elättämään perhettä, niin MIKSI IHMEESSÄ NIITÄ KERSOJA PITÄÄ VÄÄNTÄÄ AINA VAAN LISÄÄ???? Meillä on 2 lasta, 3 on ihan ehdoton maksimi, meillä kun on yht. brutto tulot vain n. 5700€/kk eli käteen jää n. 4200€/kk ja asuntolaina+ muu laina n.1200€/kk. Näillä tuloilla ei enempää voi "tehdä" ellei ole täysin vastuuton!

Vierailija
31/42 |
14.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos perheessä on vain yksi tai kaksi lasta, lapsi saa liikaa! Oppii siihen, että pitää saada sitä ja tätä ja kaikki on niin helppoa. Tämä taas edistää materialististen arvojen tärkeyttä yhteiskunnassa. Juuri sitä ahneutta, mistä Niinistö puhuu.

Monilapsessa perheessä eletään pakosti vaatimattomammin, ja arvot eivät ole samalla lailla materialistiset. Lapset oppivat, että raha ja "saaminen" ei ole elämässä tärkeintä VAAN rakkaat, läheiset ihmiset (varsinkin sisarukset), heidän kanssaan vietetty yhteinen aika, yhteiset muistot.

Meillä on toiveissa neljäs lapsi. Kaikilla on ihan tarpeeksi hyvä elintaso: katto pään päällä ja hyvää ruokaa saavat joka päivä. Mutta enemmän ovat rikkaita, sillä heillä on toisensa!

Eihän tässä siitä ollut kyse. Ja allekirjoitan osittain tuon, että monilapsisessa perheessä luonnostaan tottuu jakamaan. Ja se tuskin on koskaan pahasta.

MUTTA. Silloin pitäisi olla lähtökohtaisesti varaa niihin lapsiin.

Kyllä hämmästytti kun luin jotain joulukeräyksen ilmotuksia tyyliin "meillä on 4 lasta, vauva tulossa. Olen kotona lasten kanssa ja mies sairaseläkkeellä. Meillä ei ole rahaa edes joululahjoihin". Ehkä tuossa tilanteessa olisi jo kannattanut miettiä sitä uutta vauvaa? Ehkä?

Kun on 2 ihmistä, joista molemmat on kyvyttömiä elättämään perhettä, niin MIKSI IHMEESSÄ NIITÄ KERSOJA PITÄÄ VÄÄNTÄÄ AINA VAAN LISÄÄ???? Meillä on 2 lasta, 3 on ihan ehdoton maksimi, meillä kun on yht. brutto tulot vain n. 5700€/kk eli käteen jää n. 4200€/kk ja asuntolaina+ muu laina n.1200€/kk. Näillä tuloilla ei enempää voi "tehdä" ellei ole täysin vastuuton!

Meillä on viisi lasta ja palkkatulot pienemmät, niin vain on oltu kielimatkoilla, lomailtu, harrastettu, lasketeltu, kulutettu muutenkin ihan normaalisti. Tosin en ole ostanut montaakaan reimatecin haalaria ja isommatkan eivät ole joka vuosi saaneet yli satasen talvitakkia, mutta soitttimia, urheiluvälineitä ja kirjoja aina niin paljon kuin ovat halunneet.

Vierailija
32/42 |
14.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

rahaa, joten parempi, ettette hankikaan kolmatta!

Vierailija
33/42 |
14.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

halunsa mukaan?

En voi ymmärtää, kuka noin voi ajatella.

Jokainen syntyvä lapsi on lahja yhteiskunnalle!

Niin köyhät kun rikkaat, lisääntykää kaikki. Kyllä tällä rikkaassa maassa hyvin pärjää!

Vierailija
34/42 |
14.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Noita julkisia palveluja käyttävät kaikki ja kakkien lapset, siis teitä, kouluja ja muita. Ihmiset jotka tienaavat maksavat kuitenkin omansa JA niiden tukien varassa elävien maksut noista kaikista"

Ei teidän tienaavien ihmisten verotulot riitä kaikkeen tuohon, ei vaikka mitenpäin laskisi. Yritykset ja tehtaat ne maksavat ison osan tämän hyvinvointivaltion kuluista. Palkansaajien osuus on niin pieni siivu, että siitä ei kannata ruikuttaa.

Vierailija
35/42 |
14.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sääliksi käy nämä kiukuttelija veronmaksajat, jotka kokevat että työssäkäynti on joku rangaistus ja ettei yht. kunta ja kanssaihmiset tarjoa heille mitään arvokasta. Joka syrjäytynyttä kadehtii täytyy olla tosi onneton... mut sit vaan onni omiin käsiin

Vierailija
36/42 |
14.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

..kuin yksi tenava. Yksi syy oli se, että halusimme elättää hänet asiallisesti. Eipä vain tullut mieleen, että tässä elätetään kuitenkin monien muidenkin jälkeläiset.

Vierailija
37/42 |
14.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heikko älyllinen geeniperimä periytyy. Maa on kohta täynnä yhä pienemmän kansanosan elätettäviä.

...kasvatus. Tämä sossuporukka valitettavasti opettaa lapsilleen, että (1) yhteiskunta on paska, (2) yhteiskunta antaa asunnon ja rahaa.

Vierailija
38/42 |
14.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla on kolme lasta. Ja haluaisin ihan tosi tosi paljon vielä neljännen, mutta tuo raha asia juuri mietityttää. Meillä on kyllä kiva omakotitalo jossa laajentamisen varaa. Ja lapsilla ihan perus jutut kunnossa, mutta on myönnettävä, että neljäs rasittaisi talouttamme todella paljon.

Minulla on kolme poikaa, haluaisin vielä yhden mahdollisuuden tyttöön. Sillä en halua sitten miettiä vanhana, että "entäs jos..." Se tunne on pahin pelkoni.

Minäkään en oikein tiedä, että onko meidän tapauksessa itsekästä tehdä neljäs. Emme elä millään tuilla vaan ihan omilla työstä ansaituilla rahoilla. Tietysti äippälomalla sitten pitäisi niillä rahoilla taas elää.

Itse olen isosta perheestä. Meillä ei ollut paljoa rahaa, sitä oli itseasiassa niin vähän joskus,etää äiti oli ihan pulassa. Mutta Minun lapsuus ja nuoruus on ollut aivan mahtavaa! Minulla on ihania sisaruksia jotka ovat parhaita sytäviäni vielä aikuisenakin. En ikuna vaihtaisi elämääni, en haluaisi vähemmän sisaruksia ja enemmän rahaa. Ehkä omat lapseni valitsisivat samoin! Minuakin lapsena kadehti rikkaat ystäväni joilla oli vain yksi veli.

Vierailija
39/42 |
14.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

..kuin yksi tenava. Yksi syy oli se, että halusimme elättää hänet asiallisesti. Eipä vain tullut mieleen, että tässä elätetään kuitenkin monien muidenkin jälkeläiset.

eiköhän vanhemmat ne ihan itse elätä!

Vierailija
40/42 |
14.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 lapsen äiti, jolla myös kirjoitustaito alkeellinen. Perus sossu-perhe taitaa olla kyseessä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kolme